mangler info om rettelser i bios-opdaterin~
Fra : Peter T.

Dato : 02-08-03 10:08

Jeg sidder ved en selvbyggerpc med et ASUS A7V8X-X, hvor jeg netop har
opdateret bios fra 1.003 til nyeste 1.006 i et forsøg på, at fejlrette
pcen. Og umiddelbart virker det som om, at v1.006 eliminerer den fejl, som
jeg indtil nu har kæmpet med.

Men hvor "¤&@"¤$£/( kan jeg få detaljeret information om de fejlrettelser
og opdateringer, der er til de forskellige bios-updates til asus bundkort?

Peter T.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-08-03 11:06

Peter T. wrote:
> Men hvor "¤&@"¤$£/( kan jeg få detaljeret information om de
> fejlrettelser og opdateringer, der er til de forskellige bios-updates
> til asus bundkort?

Sådan er det altid med Asus - det kommer ikke med nogen som helst
oplysninger omkring deres Beta BIOS'er...

--
Martin K

Fra : Peter T.

Dato : 02-08-03 11:41

Martin Kirschmeyer wrote:

> Sådan er det altid med Asus - det kommer ikke med nogen som helst
> oplysninger omkring deres Beta BIOS'er...

Okay. Men nu er der ikke tale om en betabios.

Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 02-08-03 11:51

Peter T. wrote:

> Okay. Men nu er der ikke tale om en betabios.

Sludder og vrøvl. Version 1006 er ikke officiel, så den _må_ være beta.

Peter T.

Fra : phanton

Dato : 02-08-03 11:58

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> og opdateringer, der er til de forskellige bios-updates til asus bundkort?

Hej Peter

Du vil få mere/bedre respons på dine spørgsmål hvis du specifikt beskrev
hardwarekonfigurationen og hvilke fejl du vil rette.

mvh phanton

Fra : Peter T.

Dato : 02-08-03 12:38

phanton wrote:

> Du vil få mere/bedre respons på dine spørgsmål hvis du specifikt
> beskrev hardwarekonfigurationen og hvilke fejl du vil rette.

Systemet består groft af:

ASUS a7V8x-x
amd xp2000 (boxed)
512 mb 2700/333mhz ram
samt harddisk og cddrev...

Problemet ligger i, at pcen har opført sig temmeligt underligt i windows
(den gik ned i stort set alle programmer, hvor man kunne flytte grafisk
rundt med større blokke på monitoren ved feks. at rykke i en scrollbar).
Jeg har så tjekket 512 mb memblokken med memtest86, som ikke meldte fejl.
Bios havde sat memory clock frquency til auto, men jeg gik ind og
indstilte den manuelt til 266 mhz, da amd'en alligevel ikke kunne levere
mere. Derefter forsvandt alle problemer som dug for solen. Jeg tjekkede
systemet igen ved auto og ved 333 mhz og problemerne kom tilbage. Nu har
jeg så opdateret biosen fra 1003 til 1006 og pcen kører pludselig fintmed
memory clok frequency sat ved både auto og 333 mhz!

Men da det er en arbejdspc, som jeg har købt ind for en ven, som bor 100
km fra min egen bopæl og som jeg er hos ligenu, vil jeg blot være 100%
sikker på, at det er en fejlrettelse, som ASUS har foretaget, siden den
kører stabilt igen og jeg vender snuden hjemad. For jeg orker ikke, at
maskinen går ned igen efter jeg er taget afsted. Jeg har været ekstremt
tæt på, at give spanden den sidste olie og sende den tilbage til butikken
i Århus. :)

Sjovt nok skulle bios 1003 (den gamle bios på bundkortet) været patchet
til, at give cpuen større stabilitet ved 333 mhz ramklodser ifølge den
sparsomme oplysning om biosen på deres væmmeside. Det er jo så ikke lige
min erfaring...

Peter T.