skide "flot" TDC
Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 02-08-03 08:26

nej hvor er i bare "dygtige" man får converteret sin fobindelse til
tele2adsl og hva sender i så?

kun et f*cking skillefilter :( men intet modem mage til frækhed skal man
lede længe efter :(

min tele2adsl har kørt siden den 30/7 men jeg har ikke kunne gøre glæde af
den pga tdc "fjumre" idet

Hans Henrik Andersen
fhv Cybercity

Fra : onkelkeld

Dato : 02-08-03 08:43

"Hans Henrik Andersen" skrev d. 02-08-03 08:26 dette indlæg :
> [...]
man
> lede længe efter :(
>
> min tele2adsl har kørt siden den 30/7 men jeg har ikke kunne gøre

Er du sikker på at det er TDC , eller kunne det være Tele2 som fylder
dig med pis ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 02-08-03 09:02

Det er TDC der sender udstyret ud ergo det er TDC der fucker det up!

Hans Henrik Andersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-08-03 12:57

"Hans Henrik Andersen" <zepo@mobilixnet.dk> wrote in

> Det er TDC der sender udstyret ud ergo det er TDC der fucker det up!

Med mindre Tele2ADSL rent faktisk kun har bedt TDC sende et skillefilter,
og så er det jo ikke TDC's skyld at Tele2 laver en fejl?

Flemming

Fra : Claus O

Dato : 02-08-03 13:43

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote

> Med mindre Tele2ADSL rent faktisk kun har bedt TDC sende et skillefilter,
> og så er det jo ikke TDC's skyld at Tele2 laver en fejl?

Du siger altså at Tele2 bestiller et modem/skillefilter/manualer/den og den
tilføjelse i TDCs system/centraler/og jeg skal komme efter dig.......

fremfor en bestemt adsl hastighed hos TDC branchesalg til et bestemt tlf.nr.

Tror du selv på dette?

Fra : TBC

Dato : 03-08-03 12:08

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilføjelse i TDCs system/centraler/og jeg skal komme efter dig.......
>
> fremfor en bestemt adsl hastighed hos TDC branchesalg til et bestemt

Nu har jeg ikke selv fulgt 100% med i de seneste ADSL løsninger, som f.eks
den fra Tele 2 idet jeg selv sidder billigt i det med stor tilfredshed med
min nuværende Telia løsning. Men ikke desto mindre mener jeg at have
overhørt et eller andet om at Tele2's løsning i bund og grund er TDC's
løsning, hvor Tele2 blot leaser sig ind på TDC's udstyr som det står og
kører der i forvejen ....Er dette helt skudt forbi ?

....Jeg vil dog sige at ADSL markedet ser mindre attraktivt ud i dag end det
gjorde for bare 1 og 2 år siden fra forbruger perpektiv. Idag er priserne
næsten identiske og højre end man kunne få dengang hvis man kiggede sig lidt
omkring, og det er idag ikke til at få øje på "det gode tilbud" som f.eks.
dengang Tiscali havde markant billigere upload end de andre, og man kunne få
ADSL fra BoomTown og Telia.

Min bror er flyttet, og skal have ADSL. Der er ingen "gode tilbud" til ham
(hvilket irriterer og frustrerer ham meget). ...Er det tegnet på tingene som
de vil tegne sig fremover ?

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-03 12:07

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>Min bror er flyttet, og skal have ADSL. Der er ingen "gode tilbud" til ham
>(hvilket irriterer og frustrerer ham meget). ...Er det tegnet på tingene som
>de vil tegne sig fremover ?

Ja, nu er der ikke råd til at kaste om sig med tilbud, der er så
lave, at man ikke tjener penge på dem. Det er nu engang bedst, at
kundernes indbetalinger giver et overskud.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 03-08-03 12:30

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja, nu er der ikke råd til at kaste om sig med tilbud, der er så
> lave, at man ikke tjener penge på dem. Det er nu engang bedst, at
> kundernes indbetalinger giver et overskud.

Det anede mig. Det er kun TDC der tjener penge grundet den tilhørende og
"tvungne" fastnettelefon bundling (eller den evt. mer afgift for kobberet
uden en sådan) De andre lader til at have tabt pusten for alvor. Det gode
spørgsmål er hvad det så kommer til at betyde for markedet. For øjeblikket
er der ikke nogle gode økonomiske grunde at gøre sig besvær med at bryde med
TDC idet det hele jo stor set koster det samme over det hele. Ender vi med
kun 1 ADSL udbyder i DK ?

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-03 12:28

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>Det anede mig. Det er kun TDC der tjener penge grundet den tilhørende og
>"tvungne" fastnettelefon bundling (eller den evt. mer afgift for kobberet
>uden en sådan)

Hvorfor skulle TDC forære deres ejendom (kobberet) til konkurrenter?
Det ville da være dumt.

>Ender vi med kun 1 ADSL udbyder i DK ?

Næppe, men der er næppe plads til mere end 2-3 stykker ialt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 03-08-03 13:33

> Hvorfor skulle TDC forære deres ejendom (kobberet) til konkurrenter?
> Det ville da være dumt.

Det siger jeg heller ikke at de skulle som foretning, selv om jeg personligt
syntes det er 'røv' at jeg skulle betale PSTN eller kobberafgift hvis jeg
ville have ADSL fra TDC, eller på et tidspunkt bliver tvunget til det, hvis
jeg vil have ADSL. Jeg kommer blot med betragtninger omkring de faktiske og
komercielle forhold og muligheder som TDC har dem og forvalter dem i
betragtning af deres position ifht. konkurenterne og slutkunden. TDC skal
fra et komercielt synspunkt ikke gøre andet end de gør i forvejen: Udnytte
sin position, tjene så mange penge som muligt og søge at udkonkurere og
kvæle konkurenterne. Alt andet ...Ja "Det ville da være dumt"

> Næppe, men der er næppe plads til mere end 2-3 stykker ialt.

Det er svært at få øje på hvem nummer 2, for slet ikke at tale om en nummer
3 skulle være. Alle andre lader mere eller mindre til at have tabt pusten.
Nummer 2 kunne godt ende med at være en ubetydelighed i markedet, som
markedsandelene allerede idag forkynder går vi mere og mere imod TDC
dominans. - Jeg frygter for markedet fra kundeperspektiv, når TDC allerede
idag er så store og i praksis monopol *lignende* af position, at de kan
tillade sig at være komplet ligeglade med at tabe bestemte segmenter af
nogle få kritiske og bevidste kunder der f.eks ikke ser det som en
nødvendighed at skulle skæbbe yderligere i kassen til PSTN eller
kobberafgift. Alternativerne findes i dag. Spørgsmålet er bare hvor længe.

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-03 15:07

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>Det er svært at få øje på hvem nummer 2, for slet ikke at tale om en nummer
>3 skulle være.

CyberCity har solidt EBITDA-overskud, selvom det tal ikke er noget,
man skal hænge sig for meget i rent soliditetsmæssigt. Til gengæld
er de noget nær de eneste, der kan præstere det på den produkt-
portefølje og samtidig præstere stigende dækningsbidrag og omsætning
hvert år. Det gør, at de faktisk ligger meget godt som en værdig
nummer to efter TDC.

>Alle andre lader mere eller mindre til at have tabt pusten.

Ja, det ser sådan ud. Hvis jeg skulle tippe på en 3'er, bliver det
en ren gensælger af TDCs produkt. Det skulle ikke undre, om der er
plads til én, hvor serviceniveauet er 0, men prisen til gengæld er
måske 50 kr mindre.

[TDC]
> [...]
>nødvendighed at skulle skæbbe yderligere i kassen til PSTN eller
>kobberafgift. Alternativerne findes i dag. Spørgsmålet er bare hvor længe.

Jeg er ret sikker på, at TDC regner med en omsætning på telefoni
i deres ADSL-produkter, og hvis den ikke er med, er kunden en
dårlig forretning.

Derfor er der stadig plads til konkurrenter. CyberCity klarer sig
jo også udmærket. Jeg kan ikke se, hvorfor de skulle vælge at gå
ud af markedet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 03-08-03 16:08

> [...]
> en ren gensælger af TDCs produkt. Det skulle ikke undre, om der er
> plads til én, hvor serviceniveauet er 0, men prisen til gengæld er

Det vil jeg da håbe. Jeg var selv veltilfreds Tiscali kunde indtil de
blev for dyre ifht konkurencen.

Bare giv mig en velfungerende linje, så finder jeg selv ud af resten.
....Hvad blev der egentligt ud af BoomTown ordningen ? ...Fandt man ud af at
kunderne hovedsageligt var nørder der punkede linjen mere end normalt, men
bare til billigere penge, eller hittede det bare ikke hos forbrugerne at der
ikke var support ?

> Jeg er ret sikker på, at TDC regner med en omsætning på telefoni
> i deres ADSL-produkter, og hvis den ikke er med, er kunden en
> dårlig forretning.

Defor siger min logik mig også at der er underligt at de øvrige ISP'ere
skulle have rum til at tjene penge på lignende priser når de i tilgift har
kobberleje afgiften.

> Derfor er der stadig plads til konkurrenter.

I så fald må de jo skulle være væsentligt dygtigere til at udnytte
potentialet end f.eks TDC som har indtjeningen fra telefonien og kobberet.

> CyberCity klarer sig
> jo også udmærket. Jeg kan ikke se, hvorfor de skulle vælge at gå
> ud af markedet.

Det var jeg ikke bekendt med. Det lyder da glædeligt. Jeg troede ellers det
pegede mod den økonimiske afgrund for alle andre end TDC. Men Cybercity er
også blevet fandens dyre! ...F.eks er deres 1 Mbit ligefrem dyrere end TDC's
!

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-03 16:14

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>Defor siger min logik mig også at der er underligt at de øvrige ISP'ere
>skulle have rum til at tjene penge på lignende priser når de i tilgift har
>kobberleje afgiften.

Det er et spørgsmål om valg og fravalg: TDC har en temmelig tung
organisation i ryggen, der skal finansieres. Desuden kører de med
et virkelig veldesignet netværk og rigeligt med kapacitet både
inden- og udenlandsk.

Alt det er parametre, man kan skrue på.

Der er dog heller ikke nogen, der siger, at TDC skal underbydes.
Måske er der et marked i at overbyde TDC mod ekstra services?

> [...]
>også blevet fandens dyre! ...F.eks er deres 1 Mbit ligefrem dyrere end TDC's

Jamen, kvalitet koster. Hvis man til gengæld vil gå på kompromis
med den, kan prisen også falde.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 03-08-03 17:07

> Der er dog heller ikke nogen, der siger, at TDC skal underbydes.
> Måske er der et marked i at overbyde TDC mod ekstra services?

Ikke utænkeligt. Min private orientering ville dog gå imod et barebone
produkt. Jeg har ikke brug for andet end fri og åben og performende adgang
til nettet til så god en pris som muligt.

Er jeg virkelig den eneste der har det sådan ? ...Det lader til at blive
sværere og sværere at få den slags, endsige overhovedet en forbindelse der
er billigere det ene sted ifht det andet.

> Jamen, kvalitet koster. Hvis man til gengæld vil gå på kompromis
> med den, kan prisen også falde.

Er Cybercity da bedre end TDC ? ...Jeg troede begge løsninger var det jeg
ville kalde udemærkede hvad angår kvalitet.

Det produkt jeg har haft imellem hænderne igennem tiderne og som har haft
den bedste kvalitet som jeg vuderer den (ping) er iøvrigt min nuværende fra
Telia som udmærker sig ved at være noget af det billigste (Så billigt at de
end ikke vil nysælge det mere idet det ikke er profitabelt)

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-03 17:16

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>Ikke utænkeligt. Min private orientering ville dog gå imod et barebone
>produkt. Jeg har ikke brug for andet end fri og åben og performende adgang
>til nettet til så god en pris som muligt.

Generelt: Flere produkter => flere omkostninger. Produkt uden
support => Færre til at betale for support => Kvaliteten falder
*eller* man må hæve prisen på begge produkter for at understøtte
support-produktets udgifter.

Hvad er et barebone-produkt? Det, der primært koster, er båndbredde
til centralerne og manpower. Hvis mans skærer mailkontoen væk, kan
man måske spare en krone om måneden. Til gengæld koster det ekstra
produkts administration nok 5 kroner mere om måneden.

Men hvis man f.eks. accepterer, at den eneste måde at få support
på er e-mail, og at der kan være 2-4 ugers reponstid (også selvom
ens linje er nede), kan det naturligvis begynde at spare penge.
Man kunne måske kombinere det med, at telefonsupport også kunne
fås - for 300 kr pr. opkald og kun på hverdage mellem kl. 10-12.

Spørgsmålet er bare, om kunderne vil mene, at det er dét værd at
spare 50 kroner om måneden?

>Er jeg virkelig den eneste der har det sådan ? ...Det lader til at blive
>sværere og sværere at få den slags, endsige overhovedet en forbindelse der
>er billigere det ene sted ifht det andet.

Det er fordi de omkostningstunge udgifter ved at levere produktet
er de samme for alle udbyderne. Og ingen af dem kan få nævneværdig
rabat på disse.

>Er Cybercity da bedre end TDC ?

Dunno. Har ikke prøvet. Men jeg har indtryk af, at de er meget
sammenlignelige kvalitetsmæssigt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 03-08-03 20:14

> Hvad er et barebone-produkt?

Godt spørgsmål. Jeg tænkte på et produkt hvor extras ud over selve internet
adgangen var skåret til et minimum (dem der var ide i og mulige for
barbere), som modsætning til dit udsagn om det modsatte: muligheden for "at
overbyde TDC mod ekstra services"

> Spørgsmålet er bare, om kunderne vil mene, at det er dét værd at
> spare 50 kroner om måneden?

Mit indtryk var at folk generelt var tilfredse nok med med BoomTown ADSL
(hvor man sparede mere end 50 kr). Der kunne man da ihvertfald som minimum
fejlmelde linjen vis den virkelig var gået død, selv om man ikke havde
adgang havde yderligere teknisk support.

....Jeg syntes eller det virkede som en god ide sådan målrettet at gå efter
det store ADSL segment af gamere, folk som typisk er mere bevidste om deres
muligheder mht opkobling. Men TDC må jo desværre have fundet at ideén var
urentabel som du vist nok indirekte forklarede ?

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-08-03 08:10

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

> [...]
>adgangen var skåret til et minimum (dem der var ide i og mulige for
>barbere), som modsætning til dit udsagn om det modsatte: muligheden for "at

Men hvad består det i? Udover news-adgang og (web)mail, hvad kan
man så skære væk fra dagens ADSL-produkter?

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 04-08-03 16:11

> Men hvad består det i? Udover news-adgang og (web)mail, hvad kan
> man så skære væk fra dagens ADSL-produkter?

Hjemmesideplads, og det eneste der måske økonomisk batter noget, teknisk
support.
Men som du selv argumenterer er der slet ingen ide i at skære de mere
udgifts "neutrale" ydelser væk, særligt ikke i det tilfælde at det ville
blive dyrere i administration.

Der var både news og mail koblet til BoomTown ADSL, men det var den type
produkt som BoomTown var jeg havde i tanke, som modsætning til "prismæssigt
at overbyde mod ekstra service."

TBC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-08-03 16:46

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>Der var både news og mail koblet til BoomTown ADSL, men det var den type
>produkt som BoomTown var jeg havde i tanke, som modsætning til "prismæssigt
>at overbyde mod ekstra service."

Det kunne jo være rart nok, men vi er vist enige om, at det ikke er
økonomisk muligt at presse citronen mere nedad - uanset hvad man gør.

Jeg aner det ikke, men jeg kunne forestille mig, at det er derfor,
Boomtown ikke er mere.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lasse

Dato : 05-08-03 13:18

> [...]

Nu må I jo endelig ikke glemme at ADSL ikke er enden på den evolutionære
Bredbånds-kæde.
Fx kender jeg et firma som i øjeblikket udvikler en type trådløs bredbånd.

Du sætter en antenne på dit hus og vupti.
Du skal godt købe udstyret som er forholdsvist dyrt (5-6000 Kr), men til
gengæld vil den månedlige pris være i nærheden 150,- for 2Mbit.

/Lasse

Fra : TBC

Dato : 03-08-03 16:14

> [...]

I så fald må de jo skulle være væsentligt dygtigere til at udnytte
potentialet end f.eks TDC som har indtjeningen fra telefonien og kobberet,
for at de skulle kunne overleve til konkurerende priser.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 03-08-03 21:36

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> [...]
> potentialet end f.eks TDC som har indtjeningen fra telefonien og kobberet,
> for at de skulle kunne overleve til konkurerende priser.

Nu koster det altså også en del penge at vedligeholde dette kobbernet. Det
er sådan set begrundelsen for at der skal betales afgift for at TDC
vedligeholder det for de udbydere der lejer sig ind på det. Derfor er
regnestykket ikke helt så simpelt.

> [...]
> pegede mod den økonimiske afgrund for alle andre end TDC. Men Cybercity er
> også blevet fandens dyre! ...F.eks er deres 1 Mbit ligefrem dyrere end

Ja de er ikke så billige igen, men de klarer sig vist ganske udemærket jvf.
den virak der har været omkring "salget" af CC og prisen for dem =)

mvh
/Kasper

Fra : Kasper Bergh

Dato : 03-08-03 21:36

Fra : Insideout

Dato : 02-08-03 14:49

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Med mindre Tele2ADSL rent faktisk kun har bedt TDC sende et skillefilter,
> og så er det jo ikke TDC's skyld at Tele2 laver en fejl?

I forsøget på at fortælle at TDC er totalt uden skyld lyder I mere mere
desperate og på mig virker I mere mere latterlige og naive.

Monopol eller ikke monopol, når man har et system hvor det største
teleselskab skal servicere andre teleskaber så er man totalt naiv hvis man
tror at en lovgivning er nok til at forhindre en favorisering, alene tiden
det tager for TDC at koble sine egne kunder op kontra andre taler for sig
selv.

I snakker meget om at hvis der virkelig er noget galt så ville Tele2 sikkert
køre en sag.
Jeg mener ikke det er så nemt som I giver udtryk for. For det første skal
det kunne bevises og det tror jeg ikke er nemt, jeg er temlig sikker på at
Dyremose vil stå med sit store falske grin og sige at der ingen problemer
er. For det andet skal Tele2 nøje overveje om det er det vær altså for meget
piv piv.

Jeg personligt er sikker på at TDC udnytter sin monopol lignende status til
at gå til grænsen.
Der er intet af det jeg har skrevet der kan bevises men jeg har lov til at
have min mening og ikke være naiv.

Mvh
Henrik

Fra : onkelkeld

Dato : 02-08-03 15:55

"Insideout"
Jeg har ikke sagt noget om at det ikke var TDC's fejl.
Spurgte til om om han nu var sikker på at det var TDC's skyld, jeg har
lige som dig ikke den store tiltro til det store TDC, men at give dem
skylden for alt er også forkert, et firma som tele2 og andre fimaer,
laver vel også fejl, det er jo kun mennesker som alle vi andre der sider
ved telefonen i de firmaer og vi kan alle lave fejl.
Men jeg har som sagt ikke sagt det ikke er TDC's fejl.
Men mente med mit spørgsmål at man burde tænke på at der kan være mere
end èn fejlkilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Insideout

Dato : 02-08-03 16:43

"onkelkeld" <onkelkeld.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg har som sagt ikke sagt det ikke er TDC's fejl.
> Men mente med mit spørgsmål at man burde tænke på at der kan være mere

Nu var indlægget ikke rettet mod dig , jeg ved godt at jeg skrev "I" men
det var nu mere rette mod alle (også andre indlæg i andre grupper) disse pro
TDCer der har så travlt med bevis dit og bevis dat samt grinen i tasterne
fordi de syntes det er så skide skægt at andre har reelle problemer
(skadefro kalder man det vist nok også).
Det er selvfølgelig forkert at skrive på den måde og jeg undskylder, jeg har
prøvet at føre en dialog med andre i andre indlæg men det er ikke muligt for
mig at føre en dialog med disse mennesker så jeg orker det ikke .
Men du har da fuldstændig ret at der her nok er tale om en fejl og at der
nok skal være mange flere der skal modtage halvtomme pakker fra TDC for at
vi kan se et mønster . Jeg syntes det er lige i overkanten at forlange at
TDC skulle kunne nå at fremsende et modem op til en weekend men på mandag
eller tirsdag må være rimeligt.

Lad os høre Hans Henrik hvornår du får dit modem .

Mvh
Henrik

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-08-03 23:20

"Insideout" <insideout@chicks.dk> wrote in

> I forsøget på at fortælle at TDC er totalt uden skyld lyder I mere
> mere desperate og på mig virker I mere mere latterlige og naive.

Ro på mulle!
Jeg har været kunde hos TDC for ½ år siden og er siden skiftet til
Cybercity fordi jeg ikke var tilfreds hos TDC - hvorfor er sagen
uvedkommende.

Jeg var mere efter hans forudtagne argumentation.

"Fordi firma X laver en ordre hos firma Y om at levere produkt Z til kunde
W, så må det være firma Y's skyld at W ikke har fået det han har
forventet."

Man skal ikke altid gøre som Dell og springe mellemmanden over - der er
også den mulighed at fejlen ligger hos X, inden at man river hovedet af en
stakkels supportmedarbejder hos firma Y over at Z ikke er ankommet til W.

Jeg har ikke noget ærinde med at forsvare nogen af firmaerne han omtaler,
da jeg ikke er kunde hos nogen af dem, og intet kender til deres
forretningsgange iøvrigt.

Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-08-03 14:58

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> I snakker meget om at hvis der virkelig er noget galt så ville Tele2
sikkert
> køre en sag.
> Jeg mener ikke det er så nemt som I giver udtryk for.

Øhh, jo. Aftalerne (som kan læses på itst.dk) er ret specifikke og nemme
at følge op på mht leveringspræcision/kvalitet.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-08-03 14:58

Fra : Claus O

Dato : 04-08-03 16:21

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:3f2e6e41$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:3f2e666f$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

2 gange igen igen.
Hvorfor (næsten) altid dobbelt posts fra dig?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-08-03 16:22

> Hvorfor (næsten) altid dobbelt posts fra dig?

Det har ellers været begrænset på det seneste, men det skyldes et eller
andet underligt samspil mellem klienten og serveren, som jeg ikke altid
når at forhindre