Frejas træning
Fra : Torben Sørensen

Dato : 02-08-03 06:19

Hej igen,

Jeg spurgte tidligere hvordan jeg kunne få Freja til ikke at trække så
meget, når vi går.

Jeg har nu trænet intensivt med hende, og det går faktisk fint.

Jeg har fyldt lommerne med hundekiks, så jeg har noget at belønne hende med
undervejs.

Jeg stopper så op og siger PLADS! når hun begynder at trække. I starten fik
hun en kiks hver gang hun satte sig pænt. Nu får hun mere og mere bare ros
og et kærligt klap. Og så går vi videre igen.

I det hele taget ser det ud til at lykkes med lidt ihærdighed.

Hilsen
Freja (som fint kan gå i snor)
og Torben (som skal lære det der med snoren)

Fra : Is

Dato : 02-08-03 19:16

> [...]
>
> Hilsen
> Freja (som fint kan gå i snor)
> og Torben (som skal lære det der med snoren)
---
Hej Torben
Jeg læser ikke alt i denne ng men kun dem hvor emnet lige fanger, så måske
har du skrevet det tidligere

Men hvor gammel er din hund ??

Og så kunne jeg vende dit spørgsmål lidt om, hvorfor tror du at du lærer din
hund at gå pænt, ved at belønne den for at sætte sig pænt ??

Jeg har dog et par forslag du kunne prøve,

Hunden må ikke vide hvor du vil gå hen om 10 sek, så derfor skal du ændre
dig ganghastighed jævnligt, og ændre retning, så til højre og så til venstre
og helt omkring, både 180 og 360 grader. Det mener jeg er med til at gøre
din hund mee opmæksom på dig, og hvad du nu kan finde på.

Er hunden for langt fremme, så stop, og kommer den ikke selv på plads må du
hjælpe med en kommando. Da du siger du træner intensivt, så ved den jo nok
hvad det drejer sig om, så bare stop op, og vent, vent, vent til hunden selv
kommer på plads, dermed mener jeg ikke den skal sætte sig ,(i er jo ude for
at gå) når den er hvor den skal være, så ros den (gør det så du kan se
hunden er glad (med lys stemme)) og fortsæt så straks med at gå.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Torben Sørensen

Dato : 07-08-03 06:14

> [...]
> at gå) når den er hvor den skal være, så ros den (gør det så du kan se
> hunden er glad (med lys stemme)) og fortsæt så straks med at gå.

Hej Erik

Undskyld jeg ikke svarer før. Det skyldes bl.a. det gode vejr udenfor.
Freja er 13 mdr.

Jeg har prøvet det du skriver. Det synes hun faktisk er en meget sjov leg,
og det ser ud til at virke fornuftigt.

Tak til alle for gode ideer. Freja og jeg skal nok få det lært!

Hilsen

Torben

Fra : Is

Dato : 07-08-03 20:00

> [...]
> og det ser ud til at virke fornuftigt.
>
> Tak til alle for gode ideer. Freja og jeg skal nok få det lært!

det skal du ikke undskylde , Jeg siger mail og lignende, det vente på man
får tid og lyst ! modsat en telefonen, det er nu og her, ellers er det
forsent

Rart at høre, god fornøjelse .

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Kimmi

Dato : 03-08-03 05:01

Hej Torben.
Helt fint!!
> Jeg stopper så op og siger PLADS! når hun begynder at trække. I starten
fik
Her ville jeg selv ikke give hunden PLADS ordet, man blot stå stille. I
denne situation vil hunden stresse lidt og derved søge sin egen komfort
zone, som burde være ved din venstre side i plads positionen, derefter kan
du så give den en hundekiks, ros. osv osv.
mvh/kimmi