Underlig drop-down menu!
Fra : Vahagn

Dato : 01-08-03 21:09

Hej alle.
Er der nogen der kan hjælpe med at få min Javascript menu til at
se ordentlig ud? Altså skal undermenuerne åbnes ikke et eller
andet sted på loftet men direkte under de respektive
hovedmenupunkter. Koden er hentet fra Jes Nyhus's hæfte Lær
JavaScript 1.5, og jeg har en mistanke om at at det er "position"
der driller. Menuen er mærket med color="red" for at highlighte
den. Filen ligger på:

http://www10.brinkster.com/idearussia/defaultsubpagesmenu.htm

På forhånd mange tak
Vahagn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-03 00:33

Vahagn <vahagn@idearussia.com> skrev :

>Er der nogen der kan hjælpe med at få min Javascript menu til at
>se ordentlig ud? Altså skal undermenuerne åbnes ikke et eller
>andet sted på loftet men direkte under de respektive
>hovedmenupunkter.

Fordi du skriver, at browseren skal gøre det.

Du har sat koden til at vise det 78px fra toppen.

#contact{left:502px;
width:120px;top:78px;visibility:hidden;}

Og det passer sikkert fint, hvis menuen ligger øverst i vinduet.
--
Knud

Fra : Vahagn

Dato : 02-08-03 07:48

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> #contact{left:502px;
> width:120px;top:78px;visibility:hidden;}
>
> Og det passer sikkert fint, hvis menuen ligger øverst i vinduet.

Hej Knud, tak for kommentar - men det ser ikke ud til at være
problemet. Eksemplet her:

http://www10.brinkster.com/idearussia/Nyhus%20drop-down%20menuexp.ht

benytter den nøjagtig samme kode som min, med 78px fra toppen dog
ser den rigtig ud.

Jeg vil bare have at min menu bliver centreret i browservinduet med
10px fra toppen, som i:

http://www10.brinkster.com/idearussia/defaultsubpages.htm

Venlige hilsener