Rød/grøn skilt på sin plads - hvordan med ~
Fra : Fly

Dato : 01-08-03 20:52

Hejsa!

Efter lidt feriesejlads er det en skøn ting at rigtig mange venlige sejlere
gør sig selv og gæstesejlerne en stor tjeneste at sætte rød/grøn skilt på
sin plads.

Jeg har ikke selv sådan et skilt endnu, da min plads altid har været optaget
enten af min egen båd eller en anden fra klubben. Men sådan bliver det ikke
fremover, for nu har vi fået smag for sejlerferie!

Vi er enige om at er det vendt med den røde side synlig er pladsen optaget,
og med den grønne side synlig er pladsen ledig.

Der er et lille felt til evt. at skrive en dato, men hvis jeg f.eks. sætter
mit skilt på grøn og skriver 10/8 betyder det så at man skal være væk fra
pladsen den 10/8 tidligt om morgenen eller har man hele den 10/8 med, altså
at jeg reelt først skal bruge den fra den 11/8.

Nogle af i garvede søulke må kunne svare på et så banalt spørgsmål

P.S. Er skiltet forresten ét man køber eller låner man det i sin klub, når
man har brug for det? Hvad gør man andre steder?

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : jesper

Dato : 02-08-03 09:03

Hejsa

Det er mest normalt, i de uskrevne love blandt sejlere, at man har forladt
pladsen inden middag.

Jeg gør som regel det at jeg ringer til havnen dagen før og beder dem vende
skiltet, det er heller ikke altid at man lige returnere til den dato, man
har skrevet på skiltet, jeg kom f.eks 1 dag før tilbage i denne ferie.

I de havne jeg har været medlem/lejer af plads har det været havnen der
stiller skiltende til rådighed !

Fra : Who now

Dato : 03-08-03 13:00

I Juelsminde havn udfylder vi en seddel med oplysning om plads nr.
,bådnavn,hjemkomstdag og lægger i en postkasse på havnen ,så søger
havnefogen for at pladsen er fri efter kl.12 den dag vi har skrevet ; kommer
vi før ringer vi bare og siger det.
VH
Steen