Cisco Catalyst 1900 Series Switch
Fra : Juel

Dato : 01-08-03 19:36

Hej!

Jeg har erhvervet mig ovenstående switch. Mit problem er at jeg ikke kan
finde ud af at få "kontrol" over den! JEg har selvfølgelig læst cisco's hp
igennem flere gange, men jeg synes desværre den virker meget uoverskuelig!
Med til Switchen tilhørte et blåt kabel, som jeg igennem telnet og en
comport at har tilsluttet computeren - også dette uden held! Jeg fandt
iøvrigt en guide til at resette passwordet - igen, det var en nitte, ingen
respons fra switchen overhovedet!! Er der nogle i gruppen der ved hvordan,
man helt fra bunden, kommer i kontakt med switchen?? Det skal lige siges at
den muligvis har en ip, men den kender jeg heller ikke, så jeg kan ikke få
kontakt til den igennem det indbyggede web interface... På forhånd tak

Christian

Fra : If

Dato : 01-08-03 20:02

"Juel" skrev d. 01-08-03 19:36 dette indlæg :
> [...]
ikke få
> kontakt til den igennem det indbyggede web interface... På forhånd tak

det blå kabel skal som du siger sættes til comporten, men du skal bruge
hyperterminal.

Opsæting

data bit 8
hastighed 9600 bps
stopbit 1
paritit ingen
handshake ingen

så skal der nok kom hul til switchen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Juel

Dato : 01-08-03 20:18

> det blå kabel skal som du siger sættes til comporten, men du skal bruge
> [...]
Hej If,

Tak for vejldeningen, men det virker desværre ikke. Jeg ved efterhånden ikke
hvad jeg gør galt! Den "mode" knap der er på fronten, skal der pilles ved
den, evt. sættes på enten stat, itl eller fduf?? Tak for din hjælp ind til
videre!

Christian

Fra : If

Dato : 01-08-03 20:30

"Juel" skrev d. 01-08-03 20:18 dette indlæg :

> [...]
ved
> den, evt. sættes på enten stat, itl eller fduf?? Tak for din hjælp ind

Hej igen

kablet kan være sort, blå eller gult, men den er typisk flad. det er et
roll over kabel.

mvh

If

CCNA,CCAI

http://www.kandu.dk/

Fra : Juel

Dato : 01-08-03 20:36

"If" <If.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til

> Hej igen
>
> kablet kan være sort, blå eller gult, men den er typisk flad. det er et

Hejsa,
tak fordi du tager dig tid til at hjælpe! Jeg prøvede lige for sjov at sætte
kablet til min Cisco 677 router, og her er der ingen problemer med
kommunikation overhovedet?! Ved du om kablerene er baud kompitable, således
de kan bruges imellem moddellerne? Hvis de ikke kan det, har jeg jo nok fået
fat i det forkerte kabel :( Ved du iøvrigt om det kan lade sig gøre at finde
ip'en på switchen??

Christian

Fra : If

Dato : 01-08-03 20:41

"Juel" skrev d. 01-08-03 20:36 dette indlæg :

> [...]
nok fået
> fat i det forkerte kabel :( Ved du iøvrigt om det kan lade sig gøre at

Hej Christian

samme kabel kan bruges, så den er ok.

det er muligt at konfigurer switchen den en fast hastighed.

prøve at vælge flere hastigheder 300,600 osv.

Hvilken ¨port er kablet tilkoblet, det må ikke være modem porten

mvh

If

http://www.kandu.dk/

Fra : Juel

Dato : 01-08-03 20:49

> [...]
>
> prøve at vælge flere hastigheder 300,600 osv.
>
> Hvilken ¨port er kablet tilkoblet, det må ikke være modem porten

Hej igen igen,

Kablet er koblet til det stik bag på switchen som hedder "console". Jeg ved
ikke det der med modem porten, hvad er det for en?? Jeg vil lige prøvde med
forsk. hastigheder, kunne jo være..

Christian

Fra : If

Dato : 01-08-03 20:58

"Juel" skrev d. 01-08-03 20:49 dette indlæg :

> [...]
Jeg ved
> ikke det der med modem porten, hvad er det for en?? Jeg vil lige

Hej igen

det er console porten du skal bruge.

mvh If

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Emig

Dato : 02-08-03 11:22

"If" <If.news@kandu.dk> wrote in message

> prøve at vælge flere hastigheder 300,600 osv.
>
> Hvilken ¨port er kablet tilkoblet, det må ikke være modem porten

Skulle der ikke komme noget i HT med std. opsætning, hvis man rebooter
den?

Fra : If

Dato : 03-08-03 13:03

"Søren Emig" skrev d. 02-08-03 11:22 dette indlæg :

> "If" <If.news@kandu.dk> wrote in message

> Skulle der ikke komme noget i HT med std. opsætning, hvis man rebooter
> den?

Hvis du er koblet op til hyperterminal, og slukker og tænder for
switchen, hvil der kom en del tekst på skærmen, er det forkert
hastighed, vil der tit være tegn, men ulæselige.

If

http://www.kandu.dk/

Fra : onkelkeld

Dato : 01-08-03 20:16

"Juel" skrev d. 01-08-03 19:36 dette indlæg :
Hej, det blå kabel er et krydset kabel og skal bruges mellem Switchen og
dit modem, mellem maskinen og Switchen skal du bruge et ikke krydste
kabel, lige som du skal bruge et ikke krydset kabel ud til nettet fra
Switchen.

http://www.kandu.dk/

Fra : onkelkeld

Dato : 01-08-03 21:01

"Juel" skrev d. 01-08-03 19:36 dette indlæg :
> Hej igen
det sidste "Switchen" jeg skrev skulle være et modem,
altså du skal bruge et ikke krydset kabel fra net til modem, undskyld
fejlen

http://www.kandu.dk/