persongalleri
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-03 14:56

Hej NG

Jeg har problemer med et script. Det kan ses på
www.hjemmesideskolen.dk/scripts/test.htm

Det er meningen, at når man sætter cursoren over navnene, skal billedet i
den store tabelcelle skifte - og tilsvarende ved onmouseout - men der sker
intet ud over en melding i statuslinjen om scriptfejl på siden.

Det er kun de tre første navne, der er lavet noget på endnu - tre
forskellige muligheder. Og siden - når det funker - skal der laves separate
funktioner til hvert navn, men det bliver ikke noget problem, når første sæt
virker.

Tag jer ikke af, at de endelige billeder ikke er på plads. Jeg skulle bare
lige smide noget forhåndenværende ind for testen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-08-03 22:28

Erik Ginnerskov skrev:

> Det er meningen, at når man sætter cursoren over navnene, skal
> billedet i den store tabelcelle skifte - og tilsvarende ved
> onmouseout - men der sker intet ud over en melding i
> statuslinjen om scriptfejl på siden.

Det er dit funktionsnavn den er gal med. Bindestregen opfattes som
en operator i stedet for en del af navnet. Brug fx understreg i
stedet:

   function skift_over()

NB: Sådan en fejl er let at fange med en javascriptkonsol - fx som
den der er i Mozilla (der er muligvis tilsvarende i Opera og IE)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-08-03 00:38

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Det er dit funktionsnavn den er gal med. Bindestregen opfattes som
> en operator i stedet for en del af navnet. Brug fx understreg i
> stedet:
>
> function skift_over()

Liden tue vælter ....

Nu virker det da i hvert fald den ene vej, tak Jens.
Men den vil stadig ikke skifte tilbage ved onMouseOut. Jeg har selvfølgelig
rettet skift-out() til skift_out().

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-03 01:22

Erik Ginnerskov skrev:

> Nu virker det da i hvert fald den ene vej, tak Jens.
> Men den vil stadig ikke skifte tilbage ved onMouseOut. Jeg har
> selvfølgelig rettet skift-out() til skift_out().

Prøv at nærlæse venstresiderne i de to funktioner:

   document.billede.src=

vs.

   document.billed.src=

Jeg får "document.billed has no properties" - formentlig fordi der
skulle stå document.billede

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-08-03 13:22

> [...]
> vs.
> document.billed.src=
>
> Jeg får "document.billed has no properties" - formentlig fordi der

Friske øjne ser klart det, jeg har stirret mig blind på. Tak igen Jens.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin