flush
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 01-08-03 13:08

Hejsa

Det irriterer mig grænseløst at der ikke kommer output fra mine commandline
php-scripts.

Hvis jeg f.eks. har en løkke:

<?php
while ($i++ < 1000)
{
print "dette er runde nummer $i i løkken\n";
}
?>

så bliver der kun skrevet noget til prompten, når der er en vis mængde
output - dvs. output kommer i klumper af 1000 tegn eller sårn.

Det har _ingen_ effekt at skrive flush() ind efter hver print og ligeledes
heller ingen effekt at definere implicit_flush = On i php.ini :(

Hvad gør man?

Mvh.
/Thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-08-03 02:24

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har _ingen_ effekt at skrive flush() ind efter hver print og ligeledes
> heller ingen effekt at definere implicit_flush = On i php.ini :(

Er det ikke fordi dit OS har en buffer af en slags ?
Har du forøvrigt kigget på de andre flush-muligheder ?

http://dk.php.net/manual/en/function.ob-flush.php o.s.v.

--
Benny Nissen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-08-03 17:55

Benny Nissen wrote:
> "Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse

> commandline

> Er det ikke fordi dit OS har en buffer af en slags ?

Ved jeg ikke (Windows XP), men det sjove er at jeg indtil flere gange
har oplevet at det har virket fint og så pludselig ikke virker mere.
Efter en reinstallation af PHP er det så flere gange kommet til at virke
igen... og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad det er der går galt.

> Har du forøvrigt kigget på de andre flush-muligheder ?
>
> http://dk.php.net/manual/en/function.ob-flush.php o.s.v.

Er det ikke kun aktuelt hvis man faktisk bruger output buffering (dvs.
har kaldt ob_start())?

Mvh.
/Thomas