Familieproblemer..
Fra : Nielsen

Dato : 03-04-01 21:10

Hej med Jer..
- i vores familie føler vi nu, vi trænger til " nye øjne " - der er nogle
familiemøstre, der ikke er hensigtsmæssige, og sønnike trives ikke. Hvad gør
man så ?? søger professionel hjælp- familieterapi ? men hvor finder man dem,
der har hjertet det rette sted og indsigt i hvad der sker ? jeg har søgt
rundt på nettet uden at blive klogere .. er der nogen derude der kender
nogen (jylland) , eller har ideer / erfaringer ??
Dorthe

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-04-01 21:38

Nielsen wrote:

> [...]
> rundt på nettet uden at blive klogere .. er der nogen derude der kender
> nogen (jylland) , eller har ideer / erfaringer ??

Prøv psykolog Marie Birk i Horsens. Hun har specialiceret sig i børn og deres
familier.

vh
Alex Linaa

Fra : Helle

Dato : 04-04-01 08:25

Du kunne også prøve Jesper Juul. Han har et familieterapicenter i Odder (har
desværre hverken adr. eller telefonnummer). Han er kanon til lige præcist
uhensigtsmæssige mønstre. Læs evt. hans bog "Dit kompetente barn".

Helle

Fra : Gitte Beyer

Dato : 04-04-01 11:45

On Tue, 3 Apr 2001 22:09:56 +0200, "Nielsen" <ufdo@image.dk> wrote:

> [...]
>rundt på nettet uden at blive klogere .. er der nogen derude der kender
>nogen (jylland) , eller har ideer / erfaringer ??

Hej Dorthe

Du/I kunne prøve at tage kontakt til sundhedsplejen i Jeres kommune,
hvis Jeres søn da er i den alder hvor de dækker (i Vejle kom. er det
ind til børnene starter i skolen, derefter tager sundhedsplejersken,
der er tilknyttet den enkelte skole over). De har stor erfaring med
børns trivsel (og mangel på samme), ligesom de ofte bliver brugt som
rådgivere/gode lyttere, når der er problemer i familierne. Hvis der er
brug for mere målrettet og professionel famililie-terapi, kan de måske
hjælpe med at finde en god én.
Håber at I kommer på rette vej igen....

MVH
Gitte

Fra : Birdy

Dato : 04-04-01 12:05

I kan desuden i mange kommuner tage kontakt via åben rådgivning til
pædagogisk, psykologisk rådgivning i jeres egen kommune.
Spørg på kommunekontoret hvis ikke du kan finde dem i telefonbogen.
Birdy

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 04-04-01 23:15

Hej

Masser af gode svar (henvisninger til "proffesionelle"), du kan også prøve
at beskrive problemerne "anonymt" her, måske kan vi hjælpe lidt (nogen gange
er problemerne ikke større end at de kan af-hjælpes, ved at bare skrive om
dem), og hjælper det ikke, kan vi andre måske komme med guldkorn til at gøre
det hele "lidt" nemmere

Mvh

brian

Fra : IT Kursist

Dato : 27-04-01 08:10

Nordjyllands amt har familieterapi på slottet

Fra : IT Kursist

Dato : 27-04-01 08:10

Hej Dorthe.
Ja, jeg kender godt problemet. Spørg din læge, som kan henvise dig til en
familieterapeut.
Held og lykke

XXX