ang: TELE2
Fra : Kim Dane

Dato : 01-08-03 11:28

hejsa der er så megen debat om at tele2 ikke overhilder deres
leveringstider.
inden jeg fortsætter vil jeg lige sige at jeg på ingen måde er ansat hos
TELE2
men jeg er selv i den situation at jeg forlader TDC og går over til TELE2.
fil at vide at jeg ville komme på tele2 pr 4/8 men har lige fået at vide at
der går ca 3 uger endnu
ingen problem med mig
men begyndte så at undersøge grunden og den ligger ikke hos TELE2 på den
måde
men hos monopolselskabet TELE Danmark som bevist forsinker tele2's arbejde
med at give alle deres nye kunder som forlader teledk det udstyr som vi skal
bruge
ene alene i den tro at de så kan beholde alle de der smutter over til de
andre selskaber
så lad os se det fra flere sider og ikke kun dømme TELE 2
jeg er blevet meget pænt behandlet af Tele2 så intet ondt fra min side
venlig hilsen Kim Dane
http://www.countrydanes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 11:59

"Kim Dane" <country.danes@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> så lad os se det fra flere sider og ikke kun dømme TELE 2
> jeg er blevet meget pænt behandlet af Tele2 så intet ondt fra min side

TDC har ikke monopol.
Jeg har også kun fået fat i nogle søde mennesker i røret fra Tele2.

Hvor fejlen så end ligger kan diskuteres langt ud på natten.

Nogle kan lide Nike, andre Adidas ? :)

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : sferling

Dato : 03-08-03 17:48

"" skrev d. 01-08-03 11:59 dette indlæg :

> [...]
> FB
> --
> Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?

Hej, jeg ville bare supplere med at TDC har monopol på
kobberledningerne. De andre lejer sig ind på de betingelser TDC
dikterer. Da jeg skulel have adsl fra Cybercity fortalte teknikeren mig
at når TDC-kunder ksla have det kræves der kun to lednninger 'rå kobber'
som de siger, men når folk vil abbonnere på en konkurrent kræver de at
der skal være tre ledninger frem til abbonenten. Dette kan ikke
begrundes teknisk, men er bare en måde at lægge hindringer i vejne for
konkurrance.
vh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-03 17:57

"sferling" <sferling.news@kandu.dk> writes:

>Hej, jeg ville bare supplere med at TDC har monopol på
>kobberledningerne.

TDC har IKKE monopol. Konkurrenterne er velkomne til at lægge deres
eget kobber ned parallelt med TDCs. Det er enormt dyrt, så det er
der næppe nogen, der har lyst til at begynde på. Men TDC har ikke
monopol, for det ville betyde, at de andre udbydere ikke måtte ha'
deres eget net.

Det er politisk besluttet, at det danske kobbernet skal ejes af
det private selskab TDC, og at TDC skal sælge adgang til det, hvor
det er praktisk muligt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Steen

Dato : 03-08-03 23:14

> [...]
> der skal være tre ledninger frem til abbonenten. Dette kan ikke
> begrundes teknisk, men er bare en måde at lægge hindringer i vejne for

Hvad er det for en gang sludder, du tror da vist på alt hvad du_vil_ tro på
!!!

/Steen

Fra : KsNa

Dato : 04-08-03 14:43

Snip en masse

> Hej, jeg ville bare supplere med at TDC har monopol på
> kobberledningerne. De andre lejer sig ind på de betingelser TDC
> dikterer.

Det kan man sgu da ikke kalde et TDC-monopol, så ville der jo ikke være
adgang for andre.

Jeg tror nu nok at det er TDC der er _dikteret_ pris og betingelser, hvis
TDC selv måtte bestemme, ville det nok koste noget mere og måske være næsten
umuligt, at få adgang gennem TDCs systemer.

Mvh.
Kim

> Da jeg skulel have adsl fra Cybercity fortalte teknikeren mig
> at når TDC-kunder ksla have det kræves der kun to lednninger 'rå kobber'

Det er ikke "rå kobber" når TDC kunder får ADSL men "delt rå kobber"(dvs.
der bruges 1trådpar), det bruger de andre udbydere også nogen steder
afhængig af deres centraludstyr, hvis de ikke har ADSL-udstyr selv, kan de
leje de sig ind på TDCs ADSL-system.

Hvor blev monopolet af, ja jeg kan altså ikke få øje på det.

Mvh.
Kim

Fra : Lasse

Dato : 06-08-03 11:46

> [...]
> der skal være tre ledninger frem til abbonenten. Dette kan ikke
> begrundes teknisk, men er bare en måde at lægge hindringer i vejne for

Forklaringen er simpel.
TDC kan fører ADSL frem i de allerede eksiterende telefonledninger.
Konkurrenternes udstyr kræver at man køre i en seperat kobberledning. Derfor
er der forskel...

/Lasse

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 11:48

"Lasse" <lachrisFJERNDETTE00@hotmail.com> skrev:

> Forklaringen er simpel.
> TDC kan fører ADSL frem i de allerede eksiterende
> telefonledninger.

Det kan de andre skam også nu.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-03 13:29

"Kim Dane" <country.danes@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> men hos monopolselskabet TELE Danmark som bevist forsinker tele2's
> arbejde med at give alle deres nye kunder som forlader teledk det

Vrøvl. Det er Tele2 selv, der er skyld i forsinkelserne. De prøver bare
at sende aben videre.

Ydermere har TDC ikke monopol. Hvorfor tror du eksempelvis, at du kan
få en anden udbyder?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Erik Thomsen

Dato : 01-08-03 13:55

On 1 Aug 2003 12:29:22 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>"
>
>Vrøvl. Det er Tele2 selv, der er skyld i forsinkelserne. De prøver bare
>at sende aben videre.

Gider du lige bevise den påstand.

Erik

Fra : Claus O

Dato : 01-08-03 13:58

"Erik Thomsen" <ebt@tdcadsl.dk> wrote

> Gider du lige bevise den påstand.

Det kan han IKKE, da det er TDC branchesalg der ikke kan få
fingerne ud.........

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-03 14:05

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> Det kan han IKKE, da det er TDC branchesalg der ikke kan få
> fingerne ud.........

Gider du lige bevise den påstand.
(Og så kan vi ellers blive ved med at kaste bolden frem og tilbage)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Erik Thomsen

Dato : 01-08-03 14:47

> [...]

>at sende aben videre.
>
>Gider du lige bevise den påstand.
>(Og så kan vi ellers blive ved med at kaste bolden frem og tilbage

Som du kan læse så er det det dig der påstår at Tele2 bærer hele
skylden, og det må du gerne bevise. Det er ikke boldspil, men bare god
opførsel at dokumentere sine påstande.

Erik

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-03 15:17

Erik Thomsen <ebt@tdcadsl.dk> skrev:

> Som du kan læse så er det det dig der påstår at Tele2 bærer hele
> skylden, og det må du gerne bevise. Det er ikke boldspil, men bare
> god opførsel at dokumentere sine påstande.

Det er vi da enige i men vil du så ikke være rar at kommentere Kims
indlæg?

Jeg mener i øvrigt, at jeg med
<news:Xns93CA996FB693C.miljokemi.dk@130.133.1.4> har sandsynliggjort,
hvorfor jeg har ret.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Erik Thomsen

Dato : 01-08-03 17:55

On 1 Aug 2003 14:16:45 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Det er vi da enige i men vil du så ikke være rar at kommentere Kims
> [...]

Jeg kan selv ikke med mine mest positive briller på, se hvor du har
dokumenteret din påstand, at Kim heller ikke kan dokumentere hans
påstand, fritager vel ikke dig for at stå inde for hvad du udtaler dig
om, du havde jo ikke behøvet at kommentere Kim's indlæg, men nu har du
gjort det, og i dette svar kom du med efter min mening udokumenterede
påstande, derfor bad jeg dig om dokumentation. Men hvis du ikke kan så
kan du da bare indrømme det, det kan jo ske for selv den bedste. Jeg
er bare lidt træt af den sædvanlige barnlige skyttegravskrig, hvor
begge parter råber om den anden at han lyver. Det var derfor jeg
appelerede til dig, da jeg anser dig som et fornuftigt menneske.

Erik

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-08-03 18:03

Erik Thomsen <ebt@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
>dokumenteret din påstand, at Kim heller ikke kan dokumentere hans
>påstand, fritager vel ikke dig for at stå inde for hvad du udtaler dig

Udgangspunktet må være, at den, der ikke overholder aftalen, selv
er skyld i misligholdelsen. Hvis det ikke er tilfældet, skal der
noget dokumentation (navngivne kilder med relevant tilknytning)
til.

I det konkrete tilfælde må udgangspunktet derfor være, at Tele2
alene er skyld i forsinkelserne. Hvis det kan dokumenteres IKKE
at være tilfældet, er det selvfølgelig fjong.

Påstande om, at det er TDC, der er skyld i forsinkelserne, er
lige så troværdige som påstande om, at det er Fætter Gufs skyld.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus O

Dato : 01-08-03 18:44

"Ævle Klaus Ellegaard ævlede"

> Påstande om, at det er TDC, der er skyld i forsinkelserne, er
> lige så troværdige som påstande om, at det er Fætter Gufs skyld.

Tele2 har skrevet det i et brev til deres kunder.
Tror du, Ævle Klaus, at Tele2 skriver at TDC er blevet forsinket min. 5 uger,
hvis TDC bagefter kan komme at sige det ikke har noget på sig!!!

EOD (med Ævle Klaus ihvertilfælde, som hermed tilbyder ævle Klaus
en Boeing 747 til 3 øre hvis man gider at downloade den her:
http://www.google.dk/search?q=boeing+747+flightsim&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-08-03 18:56

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>"Ævle Klaus Ellegaard ævlede"

De fleste mennesker vokser fra det sprog, før de når puberteten.

>Tele2 har skrevet det i et brev til deres kunder.

Jamen så er det jo bare fjong. Hvorfor er den oplysning ikke
kommet meget tidligere?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 23:47

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Jamen så er det jo bare fjong. Hvorfor er den oplysning ikke
> kommet meget tidligere?

Har ingen beviser, men at Tele2 giver TDC skylden virker mere troværdig på
mig end alt andet.

Tele2 har på sort og hvidt givet TDC skylden, hvis det ikke er sandt hvorfor
er der ikke en retsag igang?
Ville TDC bare finde sig i at Tele2 har på sort og hvidt usendt et brev til
sine nye kunder at det er TDC der alene har skylden?

Ved godt det ikke er et bevis, men det er længe nok til mig.
Folk der konstant skriver; "kan du bevise din påstand?" - skulle måske prøve
at modbevise det, ellers kommer der jo ingen ender ud af det.

Just my 50 cents.

mvh
FB

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-08-03 00:03

On Sat, 2 Aug 2003 00:47:06 +0200, "FB" <.> wrote:

> [...]
>mig end alt andet.
>
>Tele2 har på sort og hvidt givet TDC skylden, hvis det ikke er sandt hvorfor

Aner det ikke - hvorfor er det, Tele2 ikke kører en sag på TDC, i
stedet for bare at snakke med medierne?

>Folk der konstant skriver; "kan du bevise din påstand?" - skulle måske prøve
>at modbevise det, ellers kommer der jo ingen ender ud af det.

Sådan virker verden ikke. Blot at slynge anklager ud i pressen, er
ikke andet end at sukke efter sympati - specielt hvis der ikke er
handling bag ordene.

Men det er en forklaring, der - sand eller ej - er noget, folk vil
lytte til. Mistænkeliggørelse er altid mere spændende end en verden,
hvor der egentligt ikke sker noget i.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: parentes (og ikke parantes)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-08-03 01:19

Hej Klaus Ellegaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Claus O:
>
> De fleste mennesker vokser fra det sprog, før de når puberteten.

Hvilket jo giver luft nok til de 5-10%, som kortfattet er nævnt på fx
<http://www.oligo.dk/Videnscentret/grader.udv.htm>.

FUT dk.snak.off-topic

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-08-03 19:13

Claus O wrote:
> Tror du, Ævle Klaus, at Tele2 skriver at TDC er blevet forsinket min. 5 uger,
> hvis TDC bagefter kan komme at sige det ikke har noget på sig!!!

Jeg har lige fået min Tele2ADSL leveret for 5 timer siden, og den
var kun 4 uger forsinket, og blev iøvrigt leveret på den dato de
forklarede mig da jeg ringede ind et par dage før den 1. juli.. ;)

Iøvrigt kører den herregodt, 130kbps download på en 1mbit mod
kun ca. 25-27kbps på min gamle TDC 256kbit.

Så må jeg bare håbe den er stabil .. :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-03 14:57

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tele2 har skrevet det i et brev til deres kunder.

Har Tele2 skrevet at TDC ikke overholder den med Tele2 indgående aftale?
Eller har de skrevet noget som er egnet til at få folk til at tro at det
er tilfældet uden egentlig at skrive det?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Claus O

Dato : 08-08-03 16:14

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Har Tele2 skrevet at TDC ikke overholder den med Tele2 indgående aftale?

Kan ikke finde brevet, men her er noget fra en mail:

Tele2 har haft overvældende succes med at tilbyde Tele2ADSL med dobbelt
hastighed til samme pris. TDC har desværre problemer med at oprette så
mange Tele2ADSL forbindelser i deres netværk på kort tid. Det betyder, at
Tele2's leveringstid i nogle tilfælde desværre kan være længere end 5
uger. TDC arbejder på højtryk for at oprette alle Tele2ADSL forbindelser
så hurtigt som muligt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-08-03 19:17

> Kan ikke finde brevet, men her er noget fra en mail:

Der er ikke noget i det du citerer der antyder at TDC overtræder den
indgåede aftale. Gensælgere skal indlevere prognoser på fremtidig salg,
hvorefter TDC planlægger kapaciteten.
Ovenstående ved jeg fordi jeg har læst standardaftalerne på
www.itst.dk - det er ikke umuligt at Tele2 har en anden aftale.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-03 19:16

Erik Thomsen <ebt@tdcadsl.dk> skrev:

> Jeg kan selv ikke med mine mest positive briller på, se hvor du
> har dokumenteret din påstand,

Nej, jeg skrev også sandsynliggjort.

> at Kim heller ikke kan dokumentere
> hans påstand, fritager vel ikke dig for at stå inde for hvad du
> udtaler dig om,

Det har du som sådan helt ret i.

> Men hvis du ikke kan så kan du da bare indrømme
> det, det kan jo ske for selv den bedste.

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har mere dokumentation end det jeg har
givet udtryk for. Mit svar til Kim var mest af alt en besk kommentar
til Tele2s skyden ansvaret fra sig, og det mener jeg vitterligt, at de
gør men, hvis jeg tager fejl, så er det jo fint, og så er det
naturligvis fuldt ud berettiget at skyde med skarpt mod TDC.

> Jeg er bare lidt træt af
> den sædvanlige barnlige skyttegravskrig, hvor begge parter råber
> om den anden at han lyver.

Jeg er bestemt ikke ude på at starte en skyttegravskrig og hvis nogen
af mine indlæg her i tråden kan opfattes sådan er det bestemt ikke
tilsigtet.

> Det var derfor jeg appelerede til dig,
> da jeg anser dig som et fornuftigt menneske.

Tak

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-08-03 13:59

>Gider du lige bevise den påstand.

Når Tele2 ikke leverer til tiden, må udgangspunktet være, at Tele2
ikke kan overholde de aftaler, Tele2 selv har indgået med kunden.

Hvis skylden skal over på andre end Tele2 selv, må der dokumentation
på bordet. Dokumentation er noget på skrift, der kommer fra troværdige
og navngivne kilder, som kan verificeres.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-03 14:05

> Gider du lige bevise den påstand.

Hvad tror du, der ville have stået i ComputerWorld, JP mv. hvis TDC
bevidst forhalede oprettelse af ADSL-linier for eksterne kunder?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-08-03 14:06

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

>Hvad tror du, der ville have stået i ComputerWorld, JP mv. hvis TDC
>bevidst forhalede oprettelse af ADSL-linier for eksterne kunder?

Indeed.

Man kan gå et par år tilbage i arkivet og se et par eksempler

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-08-03 19:38

On Fri, 1 Aug 2003 12:27:52 +0200, "Kim Dane"
> [...]

>med at give alle deres nye kunder som forlader teledk det udstyr som vi skal

Hvordan har du undersøgt grunden til forsinkelserne?