En if sætning
Fra : Dcasso

Dato : 01-08-03 07:19

Hej

Nu har jeg stirret mig blind på følgende kodestump, en der gider sige
mig hvorfor jeg ikke lige kan finde fejlen.

Dim beskrivelse
response.write RSFORENING("Beskrivelse")
if len(RSFORENING("Beskrivelse")) > 0 then
   response.write RSFORENING("Beskrivelse")
   if RSFORENING("BeskrivelseHTML") = True then
      Beskrivelse = RSFORENING("Beskrivelse")
   else
      Beskrivelse =
replace(RSFORENING("Beskrivelse"),chr(13),"<BR>")
   end if
else
   response.write RSFORENING("Beskrivelse")
end if

Som det ses har jeg indlagt tre response.write bare for at se hvad der
kom ud, den første efter dim kommer men hverken den i if eller else
delen kommer ud og if sætningen validerer til true

Så hvis en lige kan se hvor jeg har klokket i det, vil jeg være meget
taknemmelig

mvh
Dennis

Fra : Chrisser

Dato : 01-08-03 07:51

Dcasso wrote:
> [...]
>
> Dim beskrivelse
> response.write RSFORENING("Beskrivelse")
> if len(RSFORENING("Beskrivelse")) > 0 then

Hvis længden er større end nul udfører du nedenstående.

> [...]
> else
> Beskrivelse =
> replace(RSFORENING("Beskrivelse"),chr(13),"<BR>")

Hvis længden ikke er større end nul udfører du nedenstående hvilket er: du
skriver en tom variabel ud - den kan du jo ikke se
Prøv at skift den ud med :
Response.write "Der er ingen beskrivelse"

> [...]
> else delen kommer ud og if sætningen validerer til true
>
> Så hvis en lige kan se hvor jeg har klokket i det, vil jeg være

Det er kun et gæt men så vidt jeg kan se er din if-sætning god nok, så prøv
lige at se om ikke rsforening("beskrivelse") skulle være tom.

Chrisser

Fra : Dcasso

Dato : 01-08-03 07:53

>Hvis længden ikke er større end nul udfører du nedenstående hvilket er: du
>skriver en tom variabel ud - den kan du jo ikke se

ja, den med den tomme variabel er lidt dum, (skulle også bare bruges
til test), men der er indholdi variablen, faktisk 3 kb og selvom jeg
ændrer variablen får jeg stadig intet ud.

Desværre den er ikke tom.

mvh
Dennis

Fra : Dcasso

Dato : 01-08-03 07:55

Har fået lidt mere styr på problemet, men ingen løsning

response.write RSFORENING("Beskrivelse") <-- Indholdet kommer ud
if len(RSFORENING("Beskrivelse")) > 0 then <-- Denne validerer til
sand
response.write RSFORENING("Beskrivelse") <-- Kommer ikke ud
response.write "TEST" <-- Denne kommer ud

Nogen forklaring hvorfor RS ikke kommer ud mere?

Fra : Chrisser

Dato : 01-08-03 08:01

Dcasso wrote:
> [...]
> response.write "TEST" <-- Denne kommer ud
>

> Nogen forklaring hvorfor RS ikke kommer ud mere?

Hvilken type er feltet ? Hvilken databsase ?
Prøv at hiv den ud i en variabel først og så kør på variablen i stedet, jeg
mener der er noget specielt ved 'memofelter' ( kan ikke lige huske det
korrekte navn)

Chrisser

Fra : Dcasso

Dato : 01-08-03 08:02

>Prøv at hiv den ud i en variabel først og så kør på variablen i stedet, jeg
>mener der er noget specielt ved 'memofelter' ( kan ikke lige huske det
>korrekte navn)

Merci, nu virker det, det var et notatfelt fra access. :)

Men hvis en eller anden kan forklarer mig hvorfor man ikke bare kan
gøre det på recordsættets "variabel", ville jeg da være meget glad.
Kan samme prob. opstå i MsSQL?

Dennis

Fra : Chrisser

Dato : 01-08-03 08:11

Dcasso wrote:

> Merci, nu virker det, det var et notatfelt fra access. :)
>
> Men hvis en eller anden kan forklarer mig hvorfor man ikke bare kan
> gøre det på recordsættets "variabel", ville jeg da være meget glad.

Det kan jeg desværre ikke

> Kan samme prob. opstå i MsSQL?

Ja den er den jeg arbejder med, og jeg mener at have haft samme problem med
det tilsvarende felt der

Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-08-03 11:35

Dcasso skrev:

> Men hvis en eller anden kan forklarer mig hvorfor man ikke
> bare kan gøre det på recordsættets "variabel", ville jeg da
> være meget glad.

Prøv at læse
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q175/2/39.asp&NoWebContent=1>

- specielt under "More information".

4GuysFromRolla har to FAQ-artikler om problemet - ikke rigtig med
en forklaring på hvorfor det opstår, men med gode råd til hvordan
det undgås:

<http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=80>
<http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=138>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jensop

Dato : 01-08-03 08:04

Hej

Jeg har haft de samme problemer med ChilliASP, og regner derfor med, at du
sidder med nogenlunde det samme - Symptomer ligner da...

Prøv dette:

Dim beskrivelse
Dim strbeskrivelse
beskrivelse=RSFORENING("Beskrivelse")

response.write Beskrivelse
if len(Beskrivelse) > 0 then
response.write Beskrivelse
if Beskrivelse = True then
strBeskrivelse = Beskrivelse
else
strBeskrivelse = ""
replace(Beskrivelse,chr(13),"<BR>")
end if
else
response.write Beskrivelse
response.write strbeskrivelse
end if

Det er ikke noget jeg har testet, men metoden virker normalt for mig.

--
/Jens Ole Pedersen