Fjernelse af kartotek i Concorde C5?
Fra : Kim Noer

Dato : 31-07-03 23:48

Davsen der..

Hvordan kan jeg fjerne et kartotek helt fra Concorden?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-03 10:05

On Fri, 1 Aug 2003 00:48:14 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Davsen der..
>
>Hvordan kan jeg fjerne et kartotek helt fra Concorden?

Det kan man ikke, når et kartotek er oprettet kan det ikke fjernes,
det samme gælder felterne når de først er oprettet kan de ikke
fjernes.

Men du kan tømme kartoteket og evt. omdøbe det så du kan se det ikke
bliver brugt.

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : Kim Noer

Dato : 05-08-03 12:49

"Erik Hansen" <mail.invalid> wrote in message

> Men du kan tømme kartoteket og evt. omdøbe det så du kan se det ikke
> bliver brugt.

Hm. Det er ikke godt for min ordenssans, men så kan man lære at gøre det
rigtigt første gang i stedet for.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-08-03 13:08

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message
> "Erik Hansen" <mail.invalid> wrote in message

> Hm. Det er ikke godt for min ordenssans, men så kan man lære at gøre det
> rigtigt første gang i stedet for.

Prefix det med _

Så ligger det i bunden af listen
- til skræk og advarsel

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 22:36

On Tue, 5 Aug 2003 14:07:49 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hot.mail.com> wrote:

>Prefix det med _
>
>Så ligger det i bunden af listen
> - til skræk og advarsel

Det hjælper ikke angang, da det bliver sorteret i den rækkefølge som
man opretter kartotekerne i.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-03 08:03

> Det hjælper ikke angang, da det bliver sorteret i den rækkefølge som
> man opretter kartotekerne i.

Damn, jeg mente at kunne huske at de er sorteret/kunne sorteres?
Hmm, måske er det kun i XAL
Vi satte vores initialer som prefix foran vores egne objekter (dvs
forms/rapporter/kørsler/macroer etc) sålænge de var i test

Med tabeller er det dog lidt anderledes
Skulle vi igang med sådanne ting havde vi en testdb vi "legede" med først

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 08:37

On Wed, 6 Aug 2003 09:03:23 +0200, "Peter Lykkegaard"
> [...]

>Vi satte vores initialer som prefix foran vores egne objekter (dvs
>forms/rapporter/kørsler/macroer etc) sålænge de var i test

Forms, rapporter, XAL, macro sorteres også alfabetisk, men kartoteker
(DBD) bliver ikke, jeg ved ikke hvorfor, men jeg kunne forestille mig
det er fordi kartotek speciofikationen ligger i en separat fil
(C5direct.sys), mens forms, rapporter, XAL, og macroer ligger i
C5UTIL.xxx

--
....::Hilsen Erik

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 22:36

On Tue, 5 Aug 2003 13:49:21 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Hm. Det er ikke godt for min ordenssans, men så kan man lære at gøre det
>rigtigt første gang i stedet for.

Enten det, eller også hvis der skal eksperimenteres, så ha en ekstra
kopi af C5 liggende, det bruger jeg selv meget.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Kim Noer

Dato : 06-08-03 13:57

> Enten det, eller også hvis der skal eksperimenteres, så ha en ekstra
> kopi af C5 liggende, det bruger jeg selv meget.

Hmm, nu når jeg har fanget dig (endnu engang :) - kan du måske hjælpe mig
lidt med forms. Jeg har en fin form, som er baseret på OrdKart, der er
blevet oprettet et par felter som skal indgå i en filtrering, således at
form'en kun indeholde records der opfylder et par regler.

Inde i Pre-Form, danner jeg et midlertidigt indeks, som jeg så fylder op med
relevante data:

CONTROL 'CREIDX OrdKart idxKpt Afdeling ASCEND, Levering ASCEND, Oprettet
ASCEND, Kpt, Nummer'

Dette er mit 'sorteringsindeks' så brugerne får en fin sorteret liste.

SEARCH OrdKart USING idxNumTraKom WHERE Nummer AND NOT Transaktion, AND NOT
Kpt
SET &RECNO = OrdKart.RecID
CONTROL 'ADDIDX OrdKart idxKpt'
END

CONTROL 'INDEX OrdKart idxKpt'

Selvom et indeks bliver fulgt, tager det alligevel 10-20 sek på en hurtig
maskine, med en P3 700 tager det ~17 år.

Jeg har kigget lidt på 'Filter' og men den tager endnu længere tid (sjvh.
læser den alle records og smider dem væk der ikke opfylder en sætning).

I det hele taget finder jeg automagisk sortering og filterering i C5 ganske
besværligt, så jeg håber på bare en lille bitte smule hjælp her, ellers får
jeg kollegaerne på nakken.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 21:08

On Wed, 6 Aug 2003 14:57:21 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Inde i Pre-Form, danner jeg et midlertidigt indeks, som jeg så fylder op med
>relevante data:

Lad være med at lave et midlertidig index, lav et permanent, så
slipper du for ventetiden når den laver indekset. Husk på at hver gang
der laves en følgeseddel eller faktura oprettes der poster i
kartoteket OrdKart, så et permanent index vil helt sikkert være en god
løsning.

>Jeg har kigget lidt på 'Filter' og men den tager endnu længere tid (sjvh.
>læser den alle records og smider dem væk der ikke opfylder en sætning).

Man kan sige om du laver et midlertidigt index, eller bruger "filter"
funktionen går ud på et, for begge funktioner løber alle poster
igennem.

--
....::Hilsen Erik