MySQL / PHP problem
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 31-07-03 22:51

Hejsa

Jeg er ved at prøve at få phpmyadmin op og køre. Det er lykkedes mig
adskillige gange tidligere uden de store vanskeligheder, men denne gang
går det ikke lige... det har muligvis noget at gøre med at MySQL denne
gang er version 4.0.14 frem for 3.23.x?

Adgangskontrollen fra phpmyadmin skal køre via cookie, så jeg skal have
mig en controluser som beskrevet i installationsvejledningen. Derfor har
jeg fyret følgende af:

GRANT USAGE ON mysql.* TO 'admin'@'localhost' IDENTIFIED BY
'super_hemmeligt_kodeord';
GRANT SELECT (
Host, User, Select_priv, Insert_priv, Update_priv, Delete_priv,
Create_priv, Drop_priv, Reload_priv, Shutdown_priv, Process_priv,
File_priv, Grant_priv, References_priv, Index_priv, Alter_priv,
Show_db_priv, Super_priv, Create_tmp_table_priv, Lock_tables_priv,
Execute_priv, Repl_slave_priv, Repl_client_priv
) ON mysql.user TO 'admin'@'localhost';
GRANT SELECT ON mysql.db TO 'admin'@'localhost';
GRANT SELECT ON mysql.host TO 'admin'@'localhost';
GRANT SELECT (Host, Db, User, Table_name, Table_priv, Column_priv)
ON mysql.tables_priv TO 'admin'@'localhost';

Når det er gjort kan jeg logge ind i phpmyadmin som admin, men jeg kan
ikke oprette tabeller - ud for dette link på forsiden står der bare "No
Privileges"... hvad gør jeg galt?

Mvh.
/Thomas