Valg af ddr-ram
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 31-07-03 19:13

Hej,

Hvis jeg skal bruge en athlon 2400+ i et bundkort der kører med fsb på 266,
er det så korrekt at jeg skal bruge pc2100 ram?

Mange tak for hjælpen!

--
Lasse

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 31-07-03 19:43

Lasse Eskildsen wrote:
> Hej,
>
> Hvis jeg skal bruge en athlon 2400+ i et bundkort der kører med fsb
> på 266, er det så korrekt at jeg skal bruge pc2100 ram?
>
> Mange tak for hjælpen!

Ja,men brug hellere lidt flere penge og køb pc2700 eller pc3200 ram.

//Henrik

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 31-07-03 21:05

"Henrik Sørensen" <sam@gamesremovethis.dk> skrev i en meddelelse

> Ja,men brug hellere lidt flere penge og køb pc2700 eller pc3200 ram.
>
> //Henrik

Hej Henrik,

Mange tak for svaret! Min bestilling endte i en 2600+ og pc3200 ram.

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-08-03 20:59

On Thu, 31 Jul 2003 20:43:27 +0200, Henrik Sørensen
<sam@gamesremovethis.dk> wrote:

> Ja,men brug hellere lidt flere penge og køb pc2700 eller pc3200 ram.
>
> //Henrik

Hej
Hvorfor dog det???
Ham kan jo ikke udnytte det. Hvis fsb'en er 266mhz er det da flintrende
ligegyldigt om det er pc2100 eller pc5000 for den sags skyld. Hastigheden
er nøjagtig den samme.
Det skulle da kun være hvis han kan få et godt tilbud på hurtigere ram at
det er tilrådeligt at købe det.

/Thomas

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 02-08-03 09:34

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> skyld. Hastigheden er nøjagtig den samme.
> Det skulle da kun være hvis han kan få et godt tilbud på hurtigere

Det er et spørgsmål om han vil overclocke eller ej.
Så hellere købe pc2700,så han kan,i det tilfælde han vil OC.
Desuden er prisforskellen på pc2100 og 2700 minimal...

//Henrik

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-08-03 22:28

> Det er et spørgsmål om han vil overclocke eller ej.
> Så hellere købe pc2700,så han kan,i det tilfælde han vil OC.
> Desuden er prisforskellen på pc2100 og 2700 minimal...

Er det ikke også standard at der er en mutiplier til rammen i bios? fx. 5:3
hvis det er en celeron der kører 400MHz på bussen, men bundkortet
understøtter 166fsb. ((5:3)*100)=166

/Søren

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-08-03 00:21

Søren Christensen wrote:

> Er det ikke også standard at der er en mutiplier til rammen i bios? fx. 5:3

Jo, men den er intet værd i AMD-systemer.
Der skal RAM'en helst køre synkront med FSB, da det er hurtigst i alle
tilfælde.
Man kan dog ændre processorens multiplier og FSB i visse bundkort, så
man ikke behøver at køre PC2700 RAM som PC2100.
F.eks. i et Abit NF7 køre en XP1700+ ved 12x166 = 2000 MHz og PC2700 RAM
som PC2700.

> hvis det er en celeron der kører 400MHz på bussen, men bundkortet
> understøtter 166fsb. ((5:3)*100)=166

Ja, det er noget andet i Intel-systemer pga. at der overføres data 4
gange/cyklus, så noget hurtigere RAM kan udnyttes.