Børneopsparing hvor og hvordan
Fra : René Hansen

Dato : 31-07-03 18:15

Hej Forældre

Vores lille søn på 6 mdr fik lidt penge af sin mormor til hans navngivning.
De skal sættes til side som opsparing til drengen suppleret med månedlige
ydelser fra os af.

Jeg tænkte på om i kunne anbefale en anderledes metode eller en bank der
giver gode renter. Er der faldgrupper man skal tage højde for i den
forbindelse her tænker jeg på fastlåste renter for en årrække m.m.

Lad mig hører lidt om hvad i kan anbefale og advarer mig imod

Mvh René Hansen

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 31-07-03 18:22

"René Hansen" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver gode renter. Er der faldgrupper man skal tage højde for i den
> forbindelse her tænker jeg på fastlåste renter for en årrække m.m.

Hæi do

Vi startede i Aarhus Andelskasse med en rente på ca. 6%, intet
oprettelsesgebyr.
Da vi skulle have det næste barn ind, havde de lavet lidt om, så man skulle
være aktionær og det kostede 1000,- samt oprettelse på 250,-
Så skiftede vi til Skjern Bank, der har vi alt.
Et par måneder senere skiftede vi så til Løkken Sparekasse, intet
oprettelses ting og sager og en rente på idag 4,25%.

Og der er vi så nu og det bliver vi da vist ved med at være

Du kan se dem på www.loekkensparekasse.dk men du kan også tjekke
www.mybanker.dk --> Indlån --> Børneopsparing.
Der ligger den på en 2. plads.

--
hamselv herfra
--

---

Fra : Lykke

Dato : 31-07-03 19:46

hejsa
vi har vores børneopsparinger i morsø sparekasse- Nyk. M
det er vist også 6 % i rente.
det koster intet i oprettelse.

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 01-08-03 18:32

Hej,

Vi skiftede til Løkken Sparekasse (vi bor ellers i Kbh.) for et par mdr.
siden. Som tidligere skrevet, giver de en god rente i forhold til Nordea, BG
bank osv. Hvis jeg skal advare imod noget, så må det være puljeopsparingen i
blandt andet Nordea, det tabte vi kun penge på og derfor skiftede vi til
Løkken sparekasse. Mig af se, tjekkede selv børenopsparinger hid og did
inden vi skiftede, så giver Løkken sparekasse den bedste rente af de alm.
banker, du kan dog få en noget højere rente ml.5-6 % i nogle af de såkaldte
andelskasser men der skal du de fleste steder indbetale ca. 1000 kr og
derved blive aktionær,

Held og lykke med projektet,

Pernille