Mormonernes Family History Centers i DK
Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 31-07-03 18:02

Hej,
hvad kan man finde i mormonernes Family History Centers her i DK ?

Vil jeg fx. kunne finde de norske kirkebøger på mikrofilm/ fiche ?

Og er der forskel fra center til center på hvad de har/ kan fremskaffe ?

Koster det evt. noget ?

Ulla

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 31-07-03 18:39

ved at tage kontakt til det center der er nærmeste dig
vil du kunne få de rigtige svar med det samme

Aalborg Denmark
Riishöjsvej 20
DK-9000 Aalborg
Aalborg, Nordjylland County, Denmark
Phone: 45-98131157

Aarhus Denmark
Langenäs Alle 31
DK-8000 Aarhus
Aarhus, Aarhus County, Denmark
Phone: +45-86141584

Copenhagen Denmark
Maglegards Alle 83
Søborg DK-2860, Denmark
Phone: +45-39561890

Esbjerg Denmark
Spangsbjerg Möllevej 34
Esbjerg DK-6700
Esbjerg, Ribe County, Denmark
Phone: +45-75457725

Fredericia Denmark
Kaltoftevej 27
Fredericia DK-7000
Fredericia, Vejle County, Denmark
Phone: +45-75912672

Frederikshavn Denmark
Nils Juelsvej 51
Frederikshavn DK-9900
Frederikshavn, Nordjylland County, Denmark
Phone: +45-98427733

Odense Denmark
Lahnsgade 58
Odense C,
Odense C, Fyn County, Denmark
Phone: +45-66178674

Slagelse Denmark
Skovvejen 50
Slagelse, Vestsjaelland DK-4200
Slagelse, Vestsjaelland County, Vestsjaelland, Denmark
Phone: +45-53526837

Med venlig hilsen
Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 30.07.2003

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 31-07-03 21:02

"Tom Stryhn Sr." <stryhn@email.dk> skrev i en meddelelse
> ved at tage kontakt til det center der er nærmeste dig
> vil du kunne få de rigtige svar med det samme

Vi kan skaffe dig film el. microfich fra hele verden,
incl. Norge.
Prisen overstiger ikke 50 kr. pr. rulle, og de kan
læses i ubegrænset tid - på centret.

Mvh. Bodil.

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 01-08-03 08:43

Hej Bodil,

jeg bor tilfældigvis MEGET tæt på centeret på Maglegårds Allé i Søborg,
København. (Skal vi sige 700 m)

Skal jeg så "bare" henvende mig der ? Er der internetadgang på centrene så
man kan søge rullenumrene der ? Eller skal man have fundet disse hjemmefra ?
Og hvad er der på en rulle ? Kan det fx. ske at der er alle mikrofil fra et
bestemt område - eller hvordan fungerer det ?
Og hvor lang tid går der fra bestilling til at de er på centret ?

Jeg spørger måske lidt "dumt" men jeg har ikke brugt mikrofilm/ fiche/
ruller før og kan godt lide at være velforberedt når jeg kontakter nogen
telefonisk/ personligt.

Ellers mange tak for svar.

Ulla

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 01-08-03 18:45

"Ulla og Rasmus" <ulla_rasmus@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> bestemt område - eller hvordan fungerer det ?

Ja, gå du bare derind. Ja, jeg tror, at der er internetadgang, men jeg ved
det ikke. Der er altid et venligt personale (læs: frivillige medhjælper,
ulønnede),
som hjælper de besøgende med alt, hvad der måtte falde for.
Hvad der er på en rulle? Det spørger du lige personalet om,
det er nemlig ret forskelligt.

> Og hvor lang tid går der fra bestilling til at de er på centret ?

Lidt forskelligt, måske 1-2 måneder.

> Jeg spørger måske lidt "dumt" men jeg har ikke brugt mikrofilm/ fiche/
> ruller før og kan godt lide at være velforberedt når jeg kontakter nogen
> telefonisk/ personligt.

Det er helt fint. Men bare rolig, det skal nok gå godt.
Du kan ikke henvende dig telefonisk, det er der ikke personale til.

Mvh.Bodil.

Fra : Alf Christophersen

Dato : 01-08-03 09:47

On Thu, 31 Jul 2003 19:01:55 +0200, "Ulla og Rasmus"
> [...]

>Vil jeg fx. kunne finde de norske kirkebøger på mikrofilm/ fiche ?
>
>Og er der forskel fra center til center på hvad de har/ kan fremskaffe ?

Eller du kan bestille egne filmer/ficher fra Riksarkivet i Oslo.

Fra : Anett

Dato : 01-08-03 11:23

"Ulla og Rasmus" <ulla_rasmus@webspeed.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Vil jeg fx. kunne finde de norske kirkebøger på mikrofilm/ fiche ?
>
> Og er der forskel fra center til center på hvad de har/ kan fremskaffe ?

Hei
Hvis dere leter etter norske aner så prøv å søke på
www.digitalarkivet.uib.no

Mvh. Anett

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 01-08-03 15:10

Hej Anett,
jeg er 3/4 norsk og har brukt www.digitalarkivet.no MEGET.

Men jeg finder jo ikke folketællinger længer bak end 1801.

Jeg har næsten fundet alle mine aner mindst 6-8 generationer tilbage via
digitalarkivet, dokumentationsprojektet, familysearch samt diverse
hjemmesider - men jeg vil jo gerne have flere data en fødsel, bryllup og
død.

Ellers mange tak for tipset !

Ulla

Fra : Anett

Dato : 02-08-03 08:36

> [...]
> digitalarkivet, dokumentationsprojektet, familysearch samt diverse
> hjemmesider - men jeg vil jo gerne have flere data en fødsel, bryllup og

Hei igjen!

Dere kan jo evt. legge ut forspørsel på no.fritid.slektsforsking.etterlysing

:)

Mvh. Anett (som har en halvt dansk mann)

Fra : Alf Christophersen

Dato : 04-08-03 00:21

On Fri, 1 Aug 2003 16:09:32 +0200, "Ulla og Rasmus"
<ulla_rasmus@webspeed.dk> wrote:

>Hej Anett,
>jeg er 3/4 norsk og har brukt www.digitalarkivet.no MEGET.
>
>Men jeg finder jo ikke folketællinger længer bak end 1801.

Det er da også den første folketelling

Tidligere var det kun mantall som kun telte deler av befolkningen,
f.eks. 1701. I 1762 hadde man ekstramantallet hvor alle over 12 år og
ikke for fattige ble telt. Deler av dette er registrert og finnes på
digitalpensjonatet eller hva nå denne delen av Digitalarkivet kalles.