Hunhund i løbetid VS hanhund
Fra : Paw Jensen

Dato : 31-07-03 15:29

Hej alle.
Vi har en hanhund (80% Pointer rest ?) som vi har haft i 2 år.
Min kor, som bor på samme grund som os har lige fået en hunhund (Amstaf).
Den er kommet i løbetid nu, for første gang, (hun er 10 måneder)
Vores ellers lydige hanhund er blevet helt umulig han prøver at komme på
nakken af hende hele tiden, og knurrer af os når vi hiver ham væk.

Opfører jeres hunde sig ligeså ??, og hvad gør I ??

På forhånd tak.

Paw

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 31-07-03 15:54

I forbindelse med DKKs udstilling i næste måned skal jeg dele hytte med en
person og dennes hund, der har fået konstateret stafilikokker - kan jeg
risikerer at få mine egne hunde smittet?

hvis ja, skal jeg ikke dele hytte med hunden, men må på en pæn måde sige fra
overfor ejeren ...................

hilsen Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 31-07-03 15:59

dette spørgsmål kommer 2 gange, da jeg ikke kunne se den første gang -
beklager ulejligheden

hilsen Pia

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 31-07-03 18:11

On Thu, 31 Jul 2003 16:54:09 +0200, "Pia Palmblad Wright"
<fallohide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>risikerer at få mine egne hunde smittet?
>
>hvis ja, skal jeg ikke dele hytte med hunden, men må på en pæn måde sige fra

Hej Pia

Det kommer an på hvad sllags diagnose hunden har fået i forbindelse
med at der er konstateret stafilikokker idet at nogen smitter og andre
smitter ikke.

Men generelt så kan stafilikokker kan smitte til mennesker, så derfor
er det alfa og omega at hygiegen er tip top.
--
Camilla Sabroe

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 31-07-03 18:39

jeg er lidt forvirret her - har læst at det ikke smitter fra hund til hund -
men der står meget på spil for mig med de 2 hunde jeg har med og er uheldet
ude, at den anden hund har een eller anden form for smitsom staylikokker
(kan ikke stave) så får mine det garanteret - kan det også smitte mennesker?
det bliver da værre og værre .........

tak for svar -

hilsen Pia

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 31-07-03 18:55

On Thu, 31 Jul 2003 19:39:12 +0200, "Pia Palmblad Wright"
<fallohide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>(kan ikke stave) så får mine det garanteret - kan det også smitte mennesker?

Hej Pia

Ja Stafilykokker smitter også til mennesker, derfor anbefaler dyrlæger
at børn ikke sidder og krammer en hund der har stafilikokker idet at
smitterisikoen faktisk er tilstede. Hos mennesker ser man det som sår.

Stafilykokker er en lumsk bakterie der sidder i huden, men den kan
altså behandles med antibiotika og en god hygiegne.

--
Camilla Sabroe

Fra : Pia J

Dato : 31-07-03 16:32

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> wrote in message news:3f2927bd$0$32522
> Vores ellers lydige hanhund er blevet helt umulig han prøver at komme på
> nakken af hende hele tiden, og knurrer af os når vi hiver ham væk.
>
> Opfører jeres hunde sig ligeså ??, og hvad gør I ??

Ja, det er meget normalt at man ikke kan få det banket ud af hovedet på
dem - duften og kønsdriften er så overvældende, at hannen er totalt
hypnotiseret. Der er kun en udvej, og det er at holde dem adskilt de 3 uger
det varer. Det tager kun 10 sekunders uopmærksomhed, før det er for sent.

At han knurrer af jer når I fjerner ham, er straks værre. Han mener ikke, I
har ret til at bestemme den slags, og som flokkens førerhan, for nu at bruge
en kliche, så er det DIG der har fortrinsret.

Nej er et rigtig godt ord at lære - og det skal respekteres HVER gang. Ikke
at jeg tror du kan få ham ned med nej alene, det kræver en rigtig god
hundefører, som de færreste af os er, men at sige det samtidig med burde
være nok til at han ikke brokker sig over at blive fjernet. Hvorefter han
vil glemme det, og prøve at hoppe på igen. God fornøjelse

:Pia

Fra : Anja Bjerke

Dato : 06-08-03 00:37

Pia J wrote:
> [...]
> samtidig med burde være nok til at han ikke brokker sig over at blive
> fjernet. Hvorefter han vil glemme det, og prøve at hoppe på igen. God

Det var en lignende tråd på no.alt.hunder . Der var det en eier som ganske
ettertrykkelig fikk vist hannhunden at det var eieren som hadde førsteretten
til paring. Og dette ble senere respektert. Jeg husker ikke helt hva eieren
gjorde, men hun må uansett ha virket som flokkens ubestridte leder.

Hilsen Anja

Fra : Pia J

Dato : 06-08-03 07:44

"Anja Bjerke" <adresseetterfølgeranjagtb@online.no> wrote in message
> [...]
eieren
> gjorde, men hun må uansett ha virket som flokkens ubestridte leder.

Jamen jeg har også hørt en historie om en, som bare kunne sige "nej, det er
fars!" - så hoppede schæferbørge lige så stille ned igen og lod pigerne være
i fred.

Det er desværre lidt sværere for mig at overbevise min hanhund om at JEG har
førsteret i den slags sager Han ved vist godt, at det kan jeg ikke. Men
han kunne ikke drømme om at knurre når jeg holder ham væk, han står bare og
venter på jeg giver slip igen :)

:Pia

Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 01-08-03 18:11

Hej Paw

Jaaaaaaaaaa hvad skal jeg sige, når en hanhund kan komme i nærheden af en
tæve i løbetid, så siger det simpelhend klik for ham......

Vi har en dejlig dalmatiner han. Han er rolig og meget lydig, men vi har
også 2 dejlig dalmatiner tæver, og vores hanhund kan ikke forstå at han ikke
må få lov til at leje med tæverne når de er i løbetid.....

Jeg vil sige det sådan at når vores tæver er i løbetid, så høre han
simpelhend ikke for 5 flade. Og det skaber en meget dårlig stemning i
hjemmet hos os. Ikke kun er det synd for ham, men der er også frustret for
os, for vi kan simpelhend ikke kende han i den periode..... ( Han har dog
aldrig knuret eller bidt efter os )

Han er i dag 3 år gammel, og en måned før den næste tæve kommer i løbetid
tager vi til dyrlægen, og giver hem en homon-sprøjte... Det er for at se om
hans homoner bliver mindre dominerende når tæven er i løbetid. Lykkes det,
så bliver han kasterareret....

Men, du kan eventuel prøve at snakke med din mor om at hun i den tid hendes
tæve er i løbetid, giver hendes tæve et naturprodukt som heder " kloflyl ".
Det er et natur produkt som fjerner dorlig lugt som sved, løg og hvisløgs
lugt hos mennesker... Men snak med din dyrlæge, han/hun kender sikkert
Klofyl.

Held og lykke

Hilsen gitte

Fra : Pia J

Dato : 01-08-03 18:32

"Gitte og Bjørn" <foxy@os.dk> wrote in message

> [...]
> Det er et natur produkt som fjerner dorlig lugt som sved, løg og hvisløgs
> lugt hos mennesker... Men snak med din dyrlæge, han/hun kender sikkert

Min erfaring er, at det virker nogenlunde de første 2 uger. Når så tæven
bliver højløbsk og rigtig modtagelig, så er der INTET der virker. Ingen
grund til at løbe risikoen ved at have dem sammen!

:Pia

Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 01-08-03 18:51

Hej Pia

Den kan du havde ret i. Men så er den tid hvor hanhunden er fulstændig
ustyrlig dog forkortet til 7-10 dage i stedet for 21 dage.....
Min personlig erfaring er, at det ikke så meget at hold hundene fra hianden.
Det er mere den adfærd som hanhunde viser, som ikke er til at holde ud i den
tid løbetiden står på....

Men selvfølgelig skal man stadig holde øje med sin handhund........ Enig....