Intel 865 PE - fast PCI hastighed?
Fra : Sven

Dato : 31-07-03 15:09

Hej.
Efter at have læst artiklen på www.edbpriser.dk omkring OC af de nye P4 m
800Mhz FSB, er jeg kommet til at tænke på, om det gamle problem med
PCI.bussen er løst på Intels 865 og 875 chipsæt?
Altså hvis man hæver FSB f.eks 5%, kører PCI-bussen så stadig 33Mhz, eller
følger den med op i hastighed?

Sidder lige nu med et Nforce2-mobo, og der er PCI og AGP bussen uafhængig af
FSB-hastighed, men sådan er det ikke på et VIA chipsæt.

Sven

Fra : Henrik Høy

Dato : 31-07-03 16:40

In article <bgb7sh$pho$1@news.cybercity.dk>, chanelle4@get2net.dk
says...
> [...]
> PCI.bussen er løst på Intels 865 og 875 chipsæt?
> Altså hvis man hæver FSB f.eks 5%, kører PCI-bussen så stadig 33Mhz, eller

Det ermuligt at låse PCI/AGP hastigheden.

Mvh

Henrik

Fra : Sven

Dato : 31-07-03 17:11

> Det ermuligt at låse PCI/AGP hastigheden.

Dvs., at man kan godt have en 33Mhz PCI-bus (standard) og alligevel have en
højere FSB? Hvad så med memorybussen, kan den også stilles "for sig selv"?

Sven

Fra : Martin Berentzen

Dato : 31-07-03 19:09

> højere FSB? Hvad så med memorybussen, kan den også stilles "for sig selv"?

Ja.... Typisk kan man stille bestemte forhold, fx at FSB kører i 5:4 i
forhold til memorybussen... det varierer dog fra producent til producent
hvilke forhold der er repræsenteret....