Skal jeg vælge Aopen el Abit.
Fra : Gomse

Dato : 31-07-03 15:05

Hej!

Jeg skal have et nyt Mobo og har kig på et Abit NF7-S el et Aopen
AK79D-MAX....
Der skal sidde
1 stk. XP 2100,
2 stk. Samsung PC2700 samt 1 stk. GF4 TI4200 på det.

Nu er det så jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at fortælle mig hvilket
kort som jeg vil få mest ud af.
Jeg er ikke til OC bare til et godt og hurtigt bundkort.

På forhånd tak.

Palle Gormsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 31-07-03 19:14

"Gomse" <posttilmig@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort som jeg vil få mest ud af.
> Jeg er ikke til OC bare til et godt og hurtigt bundkort.

Let valg, Abit NF7-S uden tvivl.
Aopen er ikke så gode til bundkort, Abit har også den mest stabile
strømforsyningsenhed på deres bundkort.
Dog har Gigabyte lavet noget nyt på deres bundkort ang. strømforsyning.

Nu skriver du godt at du ikke vil OC, men NF7-S låser automatisk
Thoroughbred "B" og Barton op.
Derudover er der mulighed for multiplier mellem 5x og 24x mener jeg det er.

Husk også at få fat i et NF7-S rev. 2.0 det er den nyeste og bedste
revision.
Har officiel understøttelse for 200 Mhz FSB og et lidt ændret design af
bundkortet.
Tror ikke der er mange der ikke udelukkende sælger rev. 2.0, men man ved
aldrig.

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål

Fra : JK

Dato : 31-07-03 19:27

On Thu, 31 Jul 2003 16:05:11 +0200, "Gomse" <posttilmig@msn.com>
wrote:

> [...]
>Der skal sidde
>1 stk. XP 2100,
>2 stk. Samsung PC2700 samt 1 stk. GF4 TI4200 på det.

hvis du ser på www.aopen.com er der kommet en nyere model, der hedder
noget med 400 for fsb400 cpu'er. Men de handles ikke i DK.

Men det får du hos Abit med version 2.0 af nf7 eller nf7-s

>Nu er det så jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at fortælle mig hvilket
>kort som jeg vil få mest ud af.
>Jeg er ikke til OC bare til et godt og hurtigt bundkort.

På den led kan jeg godt anbefale AOpen. Det er no-nonsense og
kvalivare.

hilsen

John

Fra : JK

Dato : 01-08-03 09:41

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1439

om AK79D-400 Max

Super super nforce2 bundkort for fsb op til 223 MHz (fsb 446 for cpu)
og med passiv køler på chipset.

hilsen

John

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 31-07-03 21:18

Gomse wrote:
> [...]
> Der skal sidde
> 1 stk. XP 2100,
> 2 stk. Samsung PC2700 samt 1 stk. GF4 TI4200 på det.

Jeg fik mit Abit NF7 ind af døren i går. Jeg har aldrig prøvet Abit før, men
fik af en kammerat fortalt at de aldrig havde skuffet ham. Efter 2
Asusboards ikke kunne leve op til mine krav, prøvede jeg Abit - og jeg er
ikke blevet skuffet. Jeg er faktisk super positiv overfor kortet. Det er
godt og solidt - og det går bare stærkt. Let valg. Det skal være Abit!

--
Martin K

Fra : FalconMan© [2635]

Dato : 02-08-03 19:22

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke blevet skuffet. Jeg er faktisk super positiv overfor kortet. Det er
> godt og solidt - og det går bare stærkt. Let valg. Det skal være Abit!

ENIG! ABIT rykker deruda'...!!!

Har selv både BD7 og nu - IC7-G Max II og - det er noget der vil noget...!!!
:P

Mvh.

John