Overføre fra en forms textarea til en teks~
Fra : Peter

Dato : 31-07-03 12:35

..... eller "at læse et <textarea> linie-for-linie ?"

Jeg er ved at lave et MEGET simpelt mailsystem, hvor en administrator kan
indtaste en email-tekst i et <textarea>. Efterfølgende skal teksten sendes
til alle registrerede brugere (email-adr er placeret i Access-db).

Jeg bruger JMail.

....men hvordan får jeg overført teksten i formens <textarea> til JMail -
linie for linie ?
JMail.Body = "Første linie" & vbCrLf
JMail.Body = JMail.Body & "Næste linie"

Jeg havde umiddelbart tænkt mig at skrive <textarea> til en tekstfil, og så
efterfølgende læse herfra, men hvordan gør jeg det ?

Pft
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 13:12

"Peter" <pkhn@kommunedata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde umiddelbart tænkt mig at skrive <textarea> til en tekstfil, og

> efterfølgende læse herfra, men hvordan gør jeg det ?

kig lige på den her tut:
http://html.dk/tutorials/asp/lektion16.asp

Fra : Peter Konner

Dato : 31-07-03 16:55

"*XxX*" <fatman00hot-at-hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter" <pkhn@kommunedata.dk> skrev i en meddelelse

> så
>
> kig lige på den her tut:
> http://html.dk/tutorials/asp/lektion16.asp

Tak - metoden "Write" havde jeg ikke lige i tankerne !
/Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-07-03 13:12

On Thu, 31 Jul 2003 13:34:54 +0200, "Peter" <pkhn@kommunedata.dk>
wrote:

>...men hvordan får jeg overført teksten i formens <textarea> til JMail -
>linie for linie ?
>JMail.Body = "Første linie" & vbCrLf
>JMail.Body = JMail.Body & "Næste linie"

Det lyder umiddelbart som en noget besværlig metode.
Hvorfor skal det være linie for linie? Hvorfor ikke hele moletjavsen
på én gang?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Konner

Dato : 31-07-03 16:57

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder umiddelbart som en noget besværlig metode.
> Hvorfor skal det være linie for linie? Hvorfor ikke hele moletjavsen
> [...]

Hmmmm....sådan vil JMail jo havde det - eller hva' ?

Jeg har da scannet eksemplerne til JMail igennem, men syntes ikke lige jeg
kunne finde noget, hvor du kunne sende hele tekstblokken på een gang til
"Body".
Men måske har jeg ikke kigget grundigt nok ?!?!?
/Peter

Fra : Torben Brandt

Dato : 31-07-03 19:12

Peter Konner wrote:

> Hmmmm....sådan vil JMail jo havde det - eller hva' ?

Det er ganske simpelt:
JMail.Body = Request.Form("textarea-felt")

/Torben