slette rekord efter 5 min
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 12:28

jeg har en db hvor der er et felt der hedder tid og så hvergang der bliver
lavet en ny rekort så sætter den tidpunktet ud, men så når der er gået 5 min
har jeg ikke brug for det mere og så mangler jeg en SQL sætning der kan
slette alle rekords der er mere end 5 min gamle, hvordan går jeg det?

Fra : Jimmy

Dato : 31-07-03 13:00

"*XxX*" <fatman00hot-at-hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har jeg ikke brug for det mere og så mangler jeg en SQL sætning der kan
> slette alle rekords der er mere end 5 min gamle, hvordan går jeg det?

Lad Tid være en UNSIGNED INT og populer det med EPOCH (UNIX timestamp)

DELETE FROM [tabel] WHERE Tid <= Now()-(5*60)

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 13:14

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "*XxX*" <fatman00hot-at-hotmail.com> wrote in message
> min
>
> Lad Tid være en UNSIGNED INT og populer det med EPOCH (UNIX timestamp)

jeg er ikke så go til alt det der så et eks. ville hjælpe lidt på det

> DELETE FROM [tabel] WHERE Tid <= Now()-(5*60)

Takker.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 19:38

hvordan finder jeg så alle dem der er fra i dag?

Fra : Jimmy

Dato : 31-07-03 20:05

> hvordan finder jeg så alle dem der er fra i dag?

Det første du gør er at give alle relevante oplysninger.

F.eks.
- Hvilken database du anvender
- Hvilken felttype du anvender, herunder eksempel på en indgang

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 07:32

> Det første du gør er at give alle relevante oplysninger.
>
> F.eks.
> - Hvilken database du anvender
> - Hvilken felttype du anvender, herunder eksempel på en indgang

Jeg bruger Access på en SQL-server og feltet tid er dato/tid, men jeg har
fundet ud af det på en anden måde, men tak for hjælpen.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 05-08-03 10:53

*XxX* wrote:

> Jeg bruger Access på en SQL-server og feltet tid er dato/tid, men jeg
> har fundet ud af det på en anden måde, men tak for hjælpen.

Hvilken anden måde?

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk