NIS domain name vil ikke (RH9)
Fra : Jesper Leth

Dato : 31-07-03 12:12

Hej NG,

Jeg sidder med en Linux NIS klient, og det er næsten kun fryd og gammen...

MEN jeg bliver nød til at sætte domænenavnet med ypdomainname hver eneste
gang jeg rebooter, på trods af at det står i /etc/yp.conf, dvs:

domain mydomain.dk broadcast

Det virker som om den ikke læser det overhovedet. Systemet er en RedHat
9.0 vanilla installation.

Er der nogen der har haft lignende problemer, eller kan fortælle mig hvor
RedHat gemmer informationer om domainname, mit gæt var at det skulle
findes under /etc/sysconfig/network, men ak nej, og hverken deres manualer
eller "flotte" gui værktøjer lader til at kunne hjælpe mig.

/Leth

Fra : Tonny Laursen

Dato : 31-07-03 12:18

Jeg har indsat følgende i '/etc/sysconfig/network'(RH8):

NISDOMAIN='domainname'

Tonny

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-08-03 15:21

Jesper Leth wrote:
> [...]
> findes under /etc/sysconfig/network, men ak nej, og hverken deres manualer
> eller "flotte" gui værktøjer lader til at kunne hjælpe mig.

Kør

authconfig

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08