wxWindows
Fra : Jes

Dato : 31-07-03 10:15

Hej NG

Ved ikke om dette er det rette sted at stille dette spg, men jeg prøver
alligevel.

Er der nogen der kender en nem måde at opsætte wxWindows, lave f.eks. en
boks og teste det med et af sine C++ programmer?

Tak
Jes

Fra : Socketd

Dato : 31-07-03 10:35

On Thu, 31 Jul 2003 11:14:47 +0200
"Jes" <jes@dk.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der kender en nem måde at opsætte wxWindows, lave f.eks.
> en boks og teste det med et af sine C++ programmer?

cd /usr/ports/x11-toolkits/wxgtk-devel/
make install clean

Dokumentationen for wxWindows, samt en lille "Hello world" tutorial kan
du finde på www.wxwindows.org

mvh
socketd

Fra : Jes

Dato : 31-07-03 11:20

[...]

findes der en bog der beskriver wxwindows?

Jes

Fra : Socketd

Dato : 31-07-03 11:36

On Thu, 31 Jul 2003 12:20:05 +0200
"Jes" <jes@dk.dk> wrote:

> findes der en bog der beskriver wxwindows?

Ved det ikke, men der er en del how-to's og dokumentation på deres
hjemmeside.

mvh
socketd

Fra : Socketd

Dato : 31-07-03 11:50

On Thu, 31 Jul 2003 12:37:26 +0200
"Jes" <jes@dk.dk> wrote:

> Nu har jeg kigget på deres hjemmeside de sidste 2 dage uden at kunne
> komme videre. Jeg har forsøgt at køre programmet "Hello World" men jeg
> får en fejl:
>
> fatal error C1083: Cannot open include file: 'wx/wx.h'
>
> Hvad går der galt?

1. Hvilket OS bruger du? (husk altid at oplyse dette)
2. Check om wx/ er i din kompilers library search path.
3. Send den kode ind du prøver at kompile, samt hvordan du prøver at
kompile den

mvh
socketd

Fra : Socketd

Dato : 31-07-03 12:07

On Thu, 31 Jul 2003 12:44:50 +0200
"Jes" <jes@dk.dk> wrote:

> XP

Ok, hvilken kompiler bruger du?

> Hvordan gør jeg det?

Det kommer an på din kompiler, check på wxwindows hjemmeside om
wxwindows virker med din kompiler.

> #include "wx/wx.h"
>
> class MyApp: public wxApp
> {
> virtual bool OnInit();
> };
>
> class MyFrame: public wxFrame
> {
> public:
>
> MyFrame(const wxString& title, const wxPoint& pos, const wxSize&
> size);
>
> void OnQuit(wxCommandEvent& event);
> void OnAbout(wxCommandEvent& event);
>
> DECLARE_EVENT_TABLE()
> };

Takker, men hvordan forsøger du at kompile koden? jeg skal fx skrive:
g++ hworld.cpp `wx-config --libs` `wx-config --cxxflags` -o hworld

mvh
socketd