Dåbsgave? Hilfe!
Fra : Tina

Dato : 31-07-03 01:39

Hejsa

Hjælp, jeg er fuldstændig på bar bund.

Min niece skal døbes her i slutningen af august. Der er i forvejen
storesøster på 3 år.

Sagen er den, at de har ALT. Og jeg mener ALT til begge piger, til de begge
er kommet i skole, mindst. Det gælder både tøj, legetøj, udstyr... De har
sindsygt meget legetøj.
De gængse dåbsgaver fra guldsmeden, dem ved jeg, hun får fra andre gene af
familien. Så de er udelukket. Det gælder både div. sparebøsser, bamser,
fotoalbum, rør, platter osv. :-/
Smykker er ellers en god dåbsgave, men ikke i dette tilfælde. Moderen har et
meget løst forhold til smykker. Der er allerede forsvundet nogle af den
stores dåbssmykker, fordi hun har fået dem som legetøj(!!)
Legetøj er udelukket. Hver gang moderen ser noget i et katalog som de ikke
har, så køber hun det. Hver gang hun er ude at handle, får ungerne legetøj
eller tøj. Det er umuligt at finde noget, de ikke har i forvejen, eller som
de har haft, og er blevet foræret væk igen.
Gavekort er også udelukket. Helt og aldeles.
Bøger: Alle børnebøger forefindes, og bøger bliver betragtet som legetøj for
børnene, uanset hvor fint et eksemplar bogen er.
Tekstiler med broderet navn har heller ingen interesse.

Hvad dælen er der så tilbage? Prislejet er max 2-300 kr. (Mere kan desværre
ikke afses, heller ikke selvom det er min niece.)

Håber virkelig, I kan komme med nogle gode idéer.

Tina

Ps! Ting som en bestemt mønt, portvin osv. har heller ingen interesse. Yep,
hård nød at knække.

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-07-03 01:51

On Thu, 31 Jul 2003 02:39:19 +0200, Tina wrote:

> Hvad dælen er der så tilbage? Prislejet er max 2-300 kr. (Mere kan desværre
> ikke afses, heller ikke selvom det er min niece.)

Kender desværre ikke prisen, men hvad med et fødselsdagsflag, med navn,
fødselsdato, dåbsdato osv indgraveret i foden?
En anden mulighed kunne være et styks julætræspynt, evt en lyseholder, så
man kan senere kan fortælle barnet at det er *hendes* juletræspynt og at
hun selv må bestemme hvor det skal hænge.
Du skriver de har alt i legetøj, men hvad med vægpynt som fx Peter Plys
billeder eller en væglampe?
Skal det være rigtigt billigt, men godt, så er en hjemmelavet billedbog
noget de fleste børn er glade for. Billederne er så fx dig/husbonden,
forskellige dyr, legetøj osv man kan klippe ud af nogen af alle reklamerne.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 06:11

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Kender desværre ikke prisen, men hvad med et fødselsdagsflag, med navn,
> fødselsdato, dåbsdato osv indgraveret i foden?

Den skal undersøges. Tak

> En anden mulighed kunne være et styks julætræspynt, evt en lyseholder, så
> man kan senere kan fortælle barnet at det er *hendes* juletræspynt og at
> hun selv må bestemme hvor det skal hænge.

Den skal jeg lige tænke over.

> Du skriver de har alt i legetøj, men hvad med vægpynt som fx Peter Plys
> billeder eller en væglampe?

De har alt med Peter Plys. Moderen er vild med Peter Plys. :-/

> [...]
> noget de fleste børn er glade for. Billederne er så fx dig/husbonden,
> forskellige dyr, legetøj osv man kan klippe ud af nogen af alle

Ellers en god idé, men jeg tror bare, nej, jeg _ved_ at der går ikke to
måneder, så er den ødelagt og kasseret.

Tak for forslagne

Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-07-03 12:11

On Thu, 31 Jul 2003 07:11:20 +0200, Tina wrote:

> Den skal undersøges. Tak

Vi blev i hvert fald glade for vores. Jeg håber at der kommer et par til
her om 14 dages tid.

> reklamerne.
>
> Ellers en god idé, men jeg tror bare, nej, jeg _ved_ at der går ikke to
> måneder, så er den ødelagt og kasseret.

Få den lamineret

> Tak for forslagne

Velbekommen. Dog synes jeg at det er en noget utaknemmelig opgave du har
sat dig selv til. Det er da lidt nedtrykkende at skulle finde på en gave
til nogen, der åbenlyst ikke sætter ret stor pris på det, eller?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 12:33

> [...]

> sat dig selv til. Det er da lidt nedtrykkende at skulle finde på en gave
> til nogen, der åbenlyst ikke sætter ret stor pris på det, eller?

Ja, det er det i aller højeste grad. Min bror sætter pris på selv den
mindste ting, om det så bare er en presset firkløver i en ramme, men min
svigerinde... *suk*
For hende er ting noget man har i kort tid, til man ikke lægger mærke til
det længere. Derefter smider man det ud, uden evt. at tage hensyn til de
menensker, der har givet dem den ting med en kærlig tanke. Fødselsgaver,
dåbsgaver, fødselsdagsgaver, fuldstændig ligegyldigt.

En gave skal der jo til, så det gælder om at finde noget som barnet ikke får
flere eksemplarer af, og som ikke bliver kasseret ved først givne lejlighed.

Tina

Fra : Katrine & Bo

Dato : 31-07-03 17:09

sådan et fik vores pige da hun blev døbt, hun er nu 5 år, og er stadigvæk
pave stolt, når det kommer på bordet.
alletiders gave ide.
vh
Katrine

Fra : gch123

Dato : 31-07-03 05:35

"Tina" skrev d. 31-07-03 01:39 dette indlæg :
> Hejsa
>
> Hjælp, jeg er fuldstændig på bar bund.
>
> Min niece skal døbes her i slutningen af august. Der er i forvejen
> storesøster på 3 år.

Bor de i hus ?
Kunne man købe et frugt træ

Et minde kunne også være at du gave et kort om at hun til sin
konfirmation fik en samling af aviser fra fødselsdagene, det må være
muligt at fremskaffe et eksemplar fra den dag hun blev født .

Mvh
Gch

http://www.kandu.dk/

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 06:13

"gch123" <gch123.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Bor de i hus ?
> Kunne man købe et frugt træ

Desværre hverken hus eller have, eller nogen i familien, det kunne plantes
hos.

> Et minde kunne også være at du gave et kort om at hun til sin
> konfirmation fik en samling af aviser fra fødselsdagene, det må være
> muligt at fremskaffe et eksemplar fra den dag hun blev født .

Den kommer med i overvejelserne

Tak for forslagne

Tina

Fra : D. R. Sijm

Dato : 31-07-03 06:17

Tjah - du kunne også overveje at oprette en børneopsparing - der skulle dit
buget for gaven være i sikkerhed i mange år..:)

Dyveke

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 06:31

"D. R. Sijm" <dyveke@sandvej.dk> skrev i en meddelelse
> Tjah - du kunne også overveje at oprette en børneopsparing - der skulle
dit
> buget for gaven være i sikkerhed i mange år..:)

Nej, ingen børneopsparing. Det har andre dele af familien allerede sat sig
på. Desuden vil jeg af princip ikke give penge til en familie der absolut
ikke mangler noget. Hverken i form af en bankbog/opsparing, et gavekort
eller rede penge i en ramme eller anderledes indpakning.

Tak for dit forslag

Tina

Fra : Nette

Dato : 31-07-03 06:48

"Tina" skrev i en meddelelse
> Sagen er den, at de har ALT. Og jeg mener ALT til begge piger, til de
begge
> er kommet i skole, mindst. Det gælder både tøj, legetøj, udstyr... De har
> sindsygt meget legetøj.

Hvad med de der dyr i træpuslespil, som vidst nok koster fra et par 100 kr.
og op efter?
Dem som både kan bruges af voksne og børn?
De holder i hvert fald længe og det er ike noget alle børn har i
legetøjsskuffen.

Nette

Fra : Zarh

Dato : 31-07-03 07:11

Spisebestik et godt et, det kan man da godt bruge flere af, måske kunne man
skrive navn i.

Fra : Nette

Dato : 31-07-03 09:33

"Zarh" skrev i en meddelelse
> Spisebestik et godt et, det kan man da godt bruge flere af, måske kunne
man
> skrive navn i.

Hmm, hvad ville du bruge flere sæt af det til?`Her i huset er der et
foretrukket og to som bare ligger og tiltrækker støv i bestikkassen.

Nette

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 12:40

"Zarh" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Spisebestik et godt et, det kan man da godt bruge flere af, måske kunne
man
> skrive navn i.

Det får hun helt sikkert af andre i familien. De sæt den ældste fik, er
aldrig blevet brugt.

Tak for dit forslag

Tina

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 12:38

> [...]
> og op efter?
> Dem som både kan bruges af voksne og børn?
> De holder i hvert fald længe og det er ike noget alle børn har i

Har de haft. Der gik ikke ret lang tid, før de røg på loftet, og senere
ekspederet videre som affald.

Tak for forslaget

Tina

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 31-07-03 07:33

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hjælp, jeg er fuldstændig på bar bund.
>
> Min niece skal døbes her i slutningen af august. Der er i forvejen
> storesøster på 3 år.
>
> Sagen er den, at de har ALT.

Eftersom det er en dåb, kunne det måske også
være en mulighed med en børnebibel med
masser af billeder i? Jeg vil tro, at prisen passer.

Mhv.Bodil.

Fra : Odense

Dato : 31-07-03 07:51

Hejsa..

Jeg syntes også at det er skide svært at finde på noget ,men da vores fætter
fyldt 1 år gav jeg ham hans egen bog.

http://www.voresboern.dk/siab.jsp?o_id=9532

Man kan få bøgerne som dåb ,fødselsdag ,konfirmation osv.

Bente

Fra : Musen

Dato : 03-08-03 20:09

> Jeg syntes også at det er skide svært at finde på noget ,men da vores
> [...]

æææææv den ville jeg have foreslået. Jeg købte selv en til vores søn om et
juleeventyr (han har fødselsdag juleaften så det var jo ekstra sjovt) og har
ønsket mig en til den yngstes barnedåb nu her i august.

Men hvad med ellers at give barnet et kursus i at vædsætte de små ting i
livet, for med den holdning til det materielle de vokser op i, kunne det da
godt blive nyttigt!!

Venlig hilseb Musen
p.s skriv lige hvad det endte med ikk´?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-08-03 20:16

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad med ellers at give barnet et kursus i at vædsætte de små ting i
> livet, for med den holdning til det materielle de vokser op i, kunne det
da
> godt blive nyttigt!!

Jeg kan se det for mig: et guldrandet gavekort på gavebordet
Men måske den allerbedste gave til lige DET barn.
Heldigvis kan man da bare give den gave når-som-helst og hvor-som-helst, og
jeg er sikker på, barnet vil værdsætte det livet igennem!

Hilsen Inger

Og ja: blev det til fødselsdagsflaget - eller hvad?

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 12:42

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f28b819$0$93521$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eftersom det er en dåb, kunne det måske også
> være en mulighed med en børnebibel med
> masser af billeder i? Jeg vil tro, at prisen passer.

Uh, nej, bøger, uanset hvilke bøger det er, bliver betraget som legetøj til
børnene. Bøger er ikke noget, man gemmer på

Tak for dit forslag

Tina

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 31-07-03 07:56

Hvorfor lader børnene dåbe?? Mine børn er ikke døbt som mig... (Men blev
selv som voksendåb)
Børnene kan jo ikke sige ja til at de tror på Jesus, det kan de først når de
er bliver unge/voksen

Fra : Kaj

Dato : 31-07-03 08:36

On Thu, 31 Jul 2003 08:55:54 +0200, "Rasmussen \(7000\)"
<temka@tdc-broadband.dk> wrote:

> [...]
>selv som voksendåb)
>Børnene kan jo ikke sige ja til at de tror på Jesus, det kan de først når de

Derfor siger de heller ikke ja ved dåben. Det gøres ved
konfirmationen.

Kaj

Fra : Blue

Dato : 31-07-03 08:08

> Gavekort er også udelukket. Helt og aldeles.

Også et gavekort til en dygtig portrætfotograf? Det ville jeg have
været blevet glad for!

mvh Blue

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 12:47

"Blue" <blue@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Også et gavekort til en dygtig portrætfotograf? Det ville jeg have
> været blevet glad for!

En af deres bekendte er proffesionel portrætfotograf, og har taget nogle
meget meget flotte billeder af hele familien.

Ellers et godt forslag.

Tina

Fra : mufer

Dato : 31-07-03 11:33

Ærlig talt; hvad med at bede om en ønskeliste? Eller ovre i den anden
grøft; Give noget DU synes om og ville være blevet glad for; det er dog
dig der er den glade giver og forældrerne de (u-?)taknemmelige
modtagere. Jeg har selv været glad for hørgaver; fx sækkestol fra
www.oneofakind.dk. Smukke ting der holder godt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 12:51

"mufer" <mufer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Ærlig talt; hvad med at bede om en ønskeliste?

Ingen har fået en ønskeliste, da de ikke ved, hvad de ønsker sig.

Eller ovre i den anden
> grøft; Give noget DU synes om og ville være blevet glad for; det er dog
> dig der er den glade giver og forældrerne de (u-?)taknemmelige
> modtagere.

Jeg har ikke lyst til at give noget, som bliver smidt ud igen om kort tid,
eller forsvinder på legepladsen, fordi de bliver givet til børnene som
legetøj

Tak for dit forslag

Tina

Fra : Lykke

Dato : 31-07-03 19:59

kan du ikke "scorre" en sut, og lade den forsølve.
jeg tror ikke det er meget dyrt.
min ene søn fik to elegante vinglas med gravering og jeg fik opgaven at
aflevere dem til ham ved evt. forlovelse eller bryllup.
så de står pænt i glasskab og "venter"-det synes vi er meget sjovt.
hvad med et foto, der hos en dygtig fotograf har været igennem teknikken og
dermed bliver mere grafikdesign, sat i ramme kunne det jo være et sjovt
følge igennem livet.

Fra : Sally

Dato : 02-08-03 19:05

Jeg begynder at tro, det er fup!!!

Helt ærligt, ligegyldigt hvad der bliver foreslået, har du en grund til at
det ikke lige skal være det. Jeg kan altså ikke forstå, at der slet ikke er
noget der går an - pesonligt synes jeg idee´n med de 2 vinglas, er genial.

Ellers så giv dem penge, så kan den vanskelige svigerinde selv købe noget.

Sally

Fra : Tina

Dato : 02-08-03 21:19

"Sally" <Sally.J@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg begynder at tro, det er fup!!!

Jaja, tro du bare det, det skal du være velkommen til!

Der ER familier derude, der virkelig ikke mangler noget som helst, og som
samtidig ikke har respekt for de ting, de får foræret eller selv anskaffer
sig...
Jeg har ikke lyst til at give noget, som enten bliver ødelagt eller kasseret
inden barnet når skolealderen, når det drejer sig om noget så
betydningsfuldt som en dåbsgave.
Problemet er, at deres øvrige familie allerede har sat sig på alle de ting,
man normalt giver i dåbsgave... For mig betyder det meget at give noget, som
andre ikke giver, og som ikke bliver smidt ud med badevandet.

Penge og gavekort vil jeg af princip ikke give til folk, der overhovedet
ikke mangler dem.

I går lykkedes det at finde noget, der lever op til alle kravene. Hvad det
er, det skal ikke røbes her, hvis der, mod forventning, skulle være nogle
familiemedlemmer der læser med, og kan gætte sig til, hvem det drejer sig
om. Skriv privat, hvis du(/I) er nysgerrig(e)
- Det er forøvrigt et af forslagne herfra *s*

Mvh
Tina

Fra : Ida Nielsen

Dato : 03-08-03 06:27

Hvad med en jule uro fra Georg Jensen - den har vi tit haft brugt til
dåbsgave

HIlsen
Ida

Fra : Søren Saxtorph

Dato : 06-08-03 09:34

Hej Tina
Jeg er kommet lidt sent ind i denne tråd.
Det lyder som om denne familie ikke skal
have noget det varer evigt, så hvad med en gavekurv
med alskens babyolier og cremer, CDér eller bånd med
babymusik, evt med tilhørende sangbog hvis de ikke allerede
har sådanne og har destrueret dem ()

Held og lykke med projektet

Carina