Suk.. hjælp SQL driller midt om natten!!
Fra : Jakob Laursen

Dato : 30-07-03 23:23

Jeg beder om en opdatering:

mysql_query("update faq set answer = '$faqanswer' where question =
'$bquestion[$i]'");

og dette virker. To linier længere nede beder jeg om dette:

mysql_query("update faq set show = 'yes' where question = '$bquestion[$i]'")

Og det virker ikke. Hvad er der i vejen??

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-07-03 23:27

Jakob Laursen wrote:

> [...]
>
> mysql_query("update faq set show = 'yes' where question = '$bquestion[$i]'")
>
> Og det virker ikke. Hvad er der i vejen??

Prøv med

mysql_query("blabla") or die(mysql_error());

Så kan du se hvad mysql brokker sig over.

Mvh.
/Thomas

Fra : Jakob Laursen

Dato : 30-07-03 23:46

>Så kan du se hvad mysql brokker sig over.

Denne meddelelse kommer:
You have an error in your SQL syntax near 'show = 'yes' where question =
'Testspørgsmål'' at line 1

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-07-03 23:55

Jakob Laursen wrote:

> Denne meddelelse kommer:
> You have an error in your SQL syntax near 'show = 'yes' where question =
> 'Testspørgsmål'' at line 1

Hmm... hvad er typen af show-kolonnen?

Mvh.
/Thomas

Fra : Jakob Laursen

Dato : 31-07-03 00:01

> Hmm... hvad er typen af show-kolonnen?

Det er en varchar(3)-kolonne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-07-03 00:03

On Thu, 31 Jul 2003 00:23:29 +0200, "Jakob Laursen" <mail@vises.ikke>
wrote:

>mysql_query("update faq set show = 'yes' where question = '$bquestion[$i]'")

Din variabel i et array bliver sandsynligvis ikke interpoleret. Prøv
med:

>mysql_query("update faq set show = 'yes' where question = '{$bquestion[$i]}'")

Når det i øvrigt ikke virker, så find ud af, hvordan din query rent
faktisk ser ud, efter variable er blevet hældt i den, når du sidder og
tester.

Når det ikke virker, er det typisk fordi, queryen netop ikke ser ud,
som man tror, den gør. Fx:

<?php
$query = "update faq set show = 'yes' where question =
'{$bquestion[$i]}'";
print $query;
mysql_query($query);
?>

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: kutyme (og ikke kotume)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-07-03 00:03

On Thu, 31 Jul 2003 01:02:36 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Din variabel i et array bliver sandsynligvis ikke interpoleret.

Nå, glem den del, men vis os stadigvæk hvordan din query rent faktisk
ser ud :)

Fra : Jimmy

Dato : 31-07-03 04:37

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> wrote in message
> [...]
>
> og dette virker. To linier længere nede beder jeg om dette:
>
> mysql_query("update faq set show = 'yes' where question =

1 - Husker du ; efter linien?
2 - Prøv at udskrive sin SQL-streng på skærmen, så du kan se hvad den rent
faktisk afvikler
3 - Er "show" et reserveret ord?

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 31-07-03 05:42

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> [...]

> 1 - Husker du ; efter linien?
> 2 - Prøv at udskrive sin SQL-streng på skærmen, så du kan se hvad den rent

"SHOW" er et reserveret ord.
http://www.mysql.com/doc/en/Reserved_words.html

Hvis du insisterer på at bruge det kan du i flere tilfælde slippe afsted med
at indkapsle det i backticks `show`.

Mvh
Jimmy

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 31-07-03 06:55

On Thu, 31 Jul 2003 06:42:29 +0200
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote:

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> "SHOW" er et reserveret ord.
> http://www.mysql.com/doc/en/Reserved_words.html

Heh... SHOW er reserveret... Ligesom klassikeren 'by'. ;)

Mvh.
   Madsen

--
| Anders K. Madsen
http://lillesvin.linux.dk |
| There are 10 types of people in the world... |
Those who understand binary - and those who don't.
| - http://bash.org |