[debian] hvorfor vil apt-get installere ex~
Fra : Thomas D

Dato : 30-07-03 22:03

Hej,

Kan nogen forklare følgende:
--
$ sudo apt-get install qmail mutt
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following extra packages will be installed:
dot-forward exim fastforward
The following NEW packages will be installed:
dot-forward exim fastforward mutt qmail
0 packages upgraded, 5 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 759kB/2440kB of archives. After unpacking 6874kB will be used.
Do you want to continue? [Y/n] n
Abort.
--

Hvorfor vil den installere exim ?

Thomas D
http://tdn.peps.dk
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-07-03 22:36

On Wed, 30 Jul 2003 23:02:58 +0200, Thomas D wrote:

> $ sudo apt-get install qmail mutt

Der findes ikke nogen qmail pakke i det officielle repository. Der findes
en qmail-src. Mit gæt er at du har tilføjet et tredieparts repository og
deri findes en qmail pakke - som dog ikke har en conflict/provides linie
med mail-transport-agent - hvorfor den forsøger at installere exim da mutt
kræver en MTA, og exim er std. MTA på Debian

[...]

--
Christian Jørgensen | He who can does.
http://www.razor.dk | He who can't teaches.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-07-03 22:34

On Wed, 30 Jul 2003 23:02:58 +0200, Thomas wrote:

> The following NEW packages will be installed: dot-forward exim
> fastforward mutt qmail

[...]

> Hvorfor vil den installere exim ?

mutt afhænger af "mail-transport-agent". exim opfylder dette krav.

Måske har den der har pakket den uofficielle qmail-pakke du er ved at
installere ikke givet ordentlige oplysninger i Packages?

Det er svært at vide, når du ikke angiver hvor den qmail-pakke du
prøver på at installere kommer fra...

Er du i øvrigt sikker på at den overholder den gode Bernsteins
licens/distributionsregler?

Mvh.

--
"Che Guevará" "Ja, så jobbar vi!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Thomas D

Dato : 31-07-03 02:09

Tak for svarene.
Problemet er nu løst.
Det var godt nok mutt der var afhængig af en MTA.

Mvh
Thomas