Netværk / Switch / ADSL - går det sammen?
Fra : Ulven Peter

Dato : 30-07-03 17:54

Hej

Jeg er lige blevet tilsluttet ADSL.

Jeg har i forvejen et lille netværkl med 2 PC'ere forbundet via en Switch.
Switchen er nu også forbundet direkte til ADSL-modemet.

Nu kan PC'erne ikke se hinanden mere i Netværket,.... er den en følge af at
gå på internettet via Netkortene,... eller hvad?

:-// Peter

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 30-07-03 18:00

"Ulven Peter" <Ulven.Peter@c.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu kan PC'erne ikke se hinanden mere i Netværket,.... er den en følge af at
>gå på internettet via Netkortene,... eller hvad?

Måske fordi de to PC'ere får (TCP/IP)-adresser i forskellige
segmenter.

En installation af en anden protokol fx. IPX eller NetBEUI på PC'erne
løser formodentligt problemet.
--
Mogens
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : kennybear

Dato : 30-07-03 18:51

"Mogens Poulsen" skrev d. 30-07-03 18:00 dette indlæg :

Switch.

> Måske fordi de to PC'ere får (TCP/IP)-adresser i forskellige
> segmenter.

Jeg mener det kan løses ved at give ip adresser i samme segment, f.x.
cybercity's 10.0.0.x også benævne dem henholdsvis 10.0.0.1 og 10.0.0.2
dette er naturligvis kun hvis du bruger cybercity, bruger du anden
udbyder skal du bruge deres interne ip range.

> En installation af en anden protokol fx. IPX eller NetBEUI på PC'erne
> løser formodentligt problemet.

Her er jeg fuldstændig enig e

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hessellund

Dato : 31-07-03 10:13

"Mogens Poulsen" <mpoulsen.nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> Måske fordi de to PC'ere får (TCP/IP)-adresser i forskellige
> segmenter.

Sandsynligvis....

> En installation af en anden protokol fx. IPX eller NetBEUI på PC'erne
> løser formodentligt problemet.

Eller hvis man ikke gider lide under langsomme netværksprotokoller - giv
hvert netkort to ip-adresser.
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/
Læs kapitlet om en dynamisk og en fast ipadresse på hvert netkort.

--
Mvh.
Lars Hessellund - svarer altid på egne vegne....

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 30-07-03 19:29

> [...]
>
>Nu kan PC'erne ikke se hinanden mere i Netværket,.... er den en følge af at
>gå på internettet via Netkortene,... eller hvad?
[...]

Det burde ikke give problemer...

Du skriver ADSL-modem. Det er vel en router?

Routeren giver dine 2 maskiner IP-adresser vha. DHCP. De skulle gerne
hedde 10.0.0.2 og 10.0.0.3 ... Routeren selv har 10.0.0.1 ...

Du kan tjekke IP-adressen på den enkelte computer, ved at skrive
cmd /k ipconfig
i Start -> Kør (windows 2000, xp og 2003) ...

MVH
Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-07-03 21:25

Henrik Koksby Hansen wrote:

> Du skriver ADSL-modem. Det er vel en router?

Hvorfor skulle det være det, når han skriver ADSL-modem ?

Det er en TDC opkobling, så han kan sagtens koble op med
ADSL-modem alene - og med 2 IP-adresser kan han også have 2 PC'er
på samtidig.

Så jeg tror mere på Mogens's gæt på at IP-adresserne er tildelt i
to forskellige segmenter.

Det kan så løses ved at give hvert netkort 2 IO-adresser eller
benytte IPX eller Netbeui til lokalnettet.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Ulven Peter

Dato : 30-07-03 21:39

Mogens og Jan har fuldstændig ret.

IPX-protokollen løste problemet.

Og ganske rigtigt, der er ingen router, - kun en switch.

Tak for hjælpen.

Peter

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 30-07-03 22:37

>Hvorfor skulle det være det, når han skriver ADSL-modem ?
[...]

Sorry. Jeg tror jeg er i news:cybercity.xdsl ... :)

Henrik

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-07-03 23:40

Hej Henrik Koksby Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg tror jeg er i news:cybercity.xdsl ... :)

Jeg håber du mener troede

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik Koksby Hansen