/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java Scripts
#NavnPoint
molokyle 5410
Klaudi 2799
smorch 2439
kim 1360
Harlekin 1134
bentjuul 984
gibson 800
severino 695
Random 675
10  konsulent.. 626
hvorledes laves fuldskærm kombineret med "~
Fra : Jakob


Dato : 30-07-03 16:18

Hej

Jeg er total javascript newbie og håber derfor på lidt hjælp herfra

Jeg skal til at lave en html side der er del af en lille udstilling. På
siden skal der kunne vælges mellem nogle punkter via mus, men det er
vigtigt at brugeren ikke kan springe ud på skrivebordet derfor vil jeg
køre siden i fuldskærm og højreklik med mus skal fjernes.

Jeg har et script til fuldskærm der funger udemærket, det er som følger:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script>
<!--

function fullwin(targeturl){
window.open(targeturl,"","fullscreen,scrollbars")
}
//-->
</script>

</head>

<body onload="fullwin('velkommen.html')">
<!--<form>
<input onClick="fullwin('velkommen.html')" value="Klik for fuld skærm">
</form>-->

</body>
</html>

Men hvordan kan dette modificeres så det også blokerer for højreklik med
musen ????

Endelig kunne jeg godt tænke mig at vide om det er muligt via javascript
at få browseren til at loade en bestemt side hvis intet aktiveres i et
vist tidsrum således at en ny bruger får startsiden ???


Venlig hilsen

Jakob

 
 
Lasse Reichstein Nie~ (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 30-07-03 16:51

Jakob <ingen@mail.dk> writes:

> Jeg skal til at lave en html side der er del af en lille udstilling. På
> siden skal der kunne vælges mellem nogle punkter via mus, men det er
> vigtigt at brugeren ikke kan springe ud på skrivebordet derfor vil jeg
> køre siden i fuldskærm og højreklik med mus skal fjernes.

Det er en meget specialiseret brug, så jeg regner med at du bestemmer
hvilken browser der bruges (og at det er Internet Explorer, siden du
ikke har sagt andet).

> Men hvordan kan dette modificeres så det også blokerer for højreklik med
> musen ????

Det skal ikke gøres der hvor vinduet åbnes, men på den side der vises
i vinduet. I Internet Explorer kan det klares så nemt som at tilføje
en attibut til body:
<body oncontextmenu="return false">

> Endelig kunne jeg godt tænke mig at vide om det er muligt via javascript
> at få browseren til at loade en bestemt side hvis intet aktiveres i et
> vist tidsrum således at en ny bruger får startsiden ???


var waiting;
function gotoStart(){
location.href="startside.html";
}
function resetTimer(){
clearTimeout(waiting);
waiting=setTimeout(gotoStart,300000);
}

Det vil skifte side efter 300000 millisekunder (fem minutter). Du kan
så kalde resetTimer-funktionen fra start og hver gang der sker noget.
Hvis den ikke bliver kaldt inden for fem minutter, så skiftes siden
til "startside.html".

Du kan evt. sætte en "onmousemove" og "onkeypress" handler på
dokumentet og lade den kalde resetTimer.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jakob (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-07-03 17:57


>
> Det er en meget specialiseret brug, så jeg regner med at du bestemmer
> hvilken browser der bruges (og at det er Internet Explorer, siden du
> ikke har sagt andet).

Hey, tak for det uddybende svar, jeg skulle måske lige have skrevet at
jeg er komplet newbie i det her, men det er altså IE der skal anvendes


> Det skal ikke gøres der hvor vinduet åbnes, men på den side der vises
> i vinduet. I Internet Explorer kan det klares så nemt som at tilføje
> en attibut til body:
> <body oncontextmenu="return false">

Ahhh det giver mig nok et problem. Siden bliver opbygget i frames og
selve inholdet i "hovedframen" henter jeg fra en anden side, hvorfra vi
har fået lov til at vise inhold, men det betyder vel også at jeg ikke
kan lave det her "no right click" trick eller hvad ?????


> > Endelig kunne jeg godt tænke mig at vide om det er muligt via javascript
> > at få browseren til at loade en bestemt side hvis intet aktiveres i et
> > vist tidsrum således at en ny bruger får startsiden ???
>
>
> var waiting;
> function gotoStart(){
> location.href="startside.html";
> }
> function resetTimer(){
> clearTimeout(waiting);
> waiting=setTimeout(gotoStart,300000);
> }
>

Som sagt er jeg nevbie, hvor i html dokumentet skal jeg sætte denne
funktion ind, og skal den være på alle sider ??

Vil det give problemer mht javascript at siden er lavet i frames ???


> Det vil skifte side efter 300000 millisekunder (fem minutter). Du kan
> så kalde resetTimer-funktionen fra start og hver gang der sker noget.
> Hvis den ikke bliver kaldt inden for fem minutter, så skiftes siden
> til "startside.html".
>
> Du kan evt. sætte en "onmousemove" og "onkeypress" handler på
> dokumentet og lade den kalde resetTimer.

Ahh jeg er sgu nok lidt for grøn til det, men er det rigtigt forstået at
det du foreslå vil få timeren til at ressete hver gang musen bevæges for
så er det lige det jeg er ude efter, men det med at bygge en handler på
ved jeg ikke hvordan man gør , desværre

Men tak for hjælpen

Jakob

Lasse Reichstein Nie~ (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 30-07-03 21:21

Jakob <ingen@mail.dk> writes:

> Ahhh det giver mig nok et problem. Siden bliver opbygget i frames og
> selve inholdet i "hovedframen" henter jeg fra en anden side, hvorfra vi
> har fået lov til at vise inhold, men det betyder vel også at jeg ikke
> kan lave det her "no right click" trick eller hvad ?????

Det bliver i hvert fald sværere. Normalt kan man ikke ændre en fremmed
side (en fra et andet domæne) af sikkerhedshensyn. Man kan dog sætte
browseren op så man må, og da du selv bestemmer over browseren her, så
er det en mulighed.

Her er hvordan jeg ændrer indstillingen, så din lokale kode kan ændre
andres sider (min Windows er på engelsk, så du må gætte lidt :)

Internet Options > Security > vælg Internet zonen > Custom Level >
Miscellaneous > Access data sources across domains : sæt til "Enabled"

Herefter kan du tilføje dette til din frame:
---
function nocontext() {
window.event.returnValue = false;
}

function setNoContext() {
parent.frames['hovedframen'].document.body.oncontextmenu = nocontext;
}

setInterval(setNoContext,1000)
---
hvis "hovedframen" er navnet på din hovedframe. Hvert sekund fjerner den
muligheden for højreklikmenuen på dokumentet i hovedframen. Hvis det
er for sjældent, og nogen kan nå at få fat i menuen mens siden loader,
så sæt "1000" ned til "100".

> Ahh jeg er sgu nok lidt for grøn til det, men er det rigtigt forstået at
> det du foreslå vil få timeren til at ressete hver gang musen bevæges for
> så er det lige det jeg er ude efter, men det med at bygge en handler på
> ved jeg ikke hvordan man gør , desværre

Ok, her er en mere fuldstændig løsning:

---
var MaxTime = 300; // antal sekunder
var CountdownTime = MaxTime; // nedtælling

function checkTime() { // Tæller ned og skifter siden når vi når 0
CountdownTime--;
if (CountdownTime == 0) {
top.location.href="startside.html";
}
}

function resetTime() { // genstart nedtællingen fra MaxTime
CountdownTime = MaxTime;
}

document.body.onmousemove = resetTime; // lad mousemove genstarte nedtællingen.
setInterval(checkTime,1000); // kald checkTime en gang per sekund
---

Hvis den er i din ene frame, så vil en musebevæglse i den side
genstarte nedtællingen. Uden en musebevægelse vil nedtællingen, før
eller siden, nå nul, og siden bliver skiftet til "startside.html".

Du vil nok også gerne have at musebevæglser i den anden frame også
genstarter nedtællingen. Tilføj dette til setNoContext ovenfor, efter
den anden linje:
---
parent.frames['hovedframen'].document.body.onmousemove = resetTime;
---

Håber det virker. :)
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jakob (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 31-07-03 10:40

Tusind tak for din indsats, jeg ser om jeg kan få det til at funge og
vender tilbage senere

Venlig hilsen

Jakob

Ukendt (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-03 09:54

> Internet Options > Security > vælg Internet zonen > Custom Level >
> Miscellaneous > Access data sources across domains : sæt til "Enabled"
>

Ud fra det har jeg lavet dette script:

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<script language="JavaScript1.2">
<!--
var sites = new Array()
sites[1] = ['google']
function nysite() {
document.all['sogframe'].src='http://www.google.com'
}
function tjeklink() {
for (i=0;i<document.links.length;i++) {
//alert(document.links[i].href+'='+document.links[i].innerHTML)
}
}
function search(val) {
if(top.sogframe.document.body.innerText.indexOf(val) >=0) {
alert('fundet på siden')
}
}
//-->
</script>
<body onload="tjeklink()">
<input type="button" value="Ny side" onclick="nysite()">
<form action="/" onsubmit="search(this.str.value);return false"><input
name="str" type="text" value=""><input type="submit" value="søg"></form>
<iframe src="none.htm" id="sogframe"></iframe>
</body>
</html>

Men, men, men det vil bare ikke virker der er stadig adgang nægtet, hvad kan
jeg gøre?



Lasse Reichstein Nie~ (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 01-08-03 14:20

"*XxX*" <fatman00hot-at-hotmail.com> writes:

> Men, men, men det vil bare ikke virker der er stadig adgang nægtet, hvad kan
> jeg gøre?

Jeg tror måske jeg har misforstået hvad sikkerhedsindstillingen gør,
og den er ikke nok til at tillade det du ønsker at gøre.
For at få lov til at scripte på tværs af domæner, så skal IE vist
få siden som en "HTML application".
<URL:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q241/7/54.asp&NoWebContent=1>

Prøv denne kode (kun til IE 5+):

--- filnavn.hta ---
<HTA:APPLICATION>
<head>
<title>Min søgnign</title>
<script type="text/javascript">
function nysite() {
document.all['sogframe'].src='http://www.google.com';
}

function search(val) {
if(top.sogframe.document.body.innerText.indexOf(val) >=0) {
alert('fundet på siden')
}
}
</script>

</head>
<body>
<input type="button" value="Ny side" onclick="nysite()">
<form action="/" onsubmit="search(this.str.value);return false">
<input name="str" type="text" value="">
<input type="submit" value="søg">
</form>
<iframe src="none.htm" id="sogframe"></iframe>
</body>
</html>
--- end ---

Den giver en advarsel når siden bliver loadet, men derefter kigger den
gladeligt på tværs af domæner.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Ukendt (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-03 10:44


>
> Den giver en advarsel når siden bliver loadet, men derefter kigger den
> gladeligt på tværs af domæner.
>

Øhh nej det eneste jeg får er en dialigbox som spørg om jeg vil gemme filen,
hvordan får jeg den til at åbne den som en html fil??



Ukendt (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-03 10:53


"*XxX*" <fatman00hot-at-hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f2b8760$0$24689$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> >
> > Den giver en advarsel når siden bliver loadet, men derefter kigger den
> > gladeligt på tværs af domæner.
> >
>
> Øhh nej det eneste jeg får er en dialigbox som spørg om jeg vil gemme
filen,
> hvordan får jeg den til at åbne den som en html fil??

Så fik jeg læst hvad der stod i den dialog box og så virkede det. Undskuld
jeg forstyrede og tak for hjælpen

>
>



Ukendt (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-03 10:44

P.S. bruger IE 6



Jakob (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-08-03 09:55


> Men, men, men det vil bare ikke virker der er stadig adgang nægtet, hvad kan
> jeg gøre?


Kan du ikke lige for klare hvad dette script skal gøre.

Jeg har ikke fået nogen af de andre forslag til at virke, måske fordi
jeg arbejder med frames og det har givet mig en del problemer, jeg
overvejer om det skal redesignes på en mere hensigtsmæssig måde så der
kommer nok lidt flere spørgsmål herfra


jakob

Ukendt (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-03 10:28


"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.19950326f9891dcb989703@sunsite.auc.dk...
>
> > Men, men, men det vil bare ikke virker der er stadig adgang nægtet, hvad
kan
> > jeg gøre?
>
>
> Kan du ikke lige for klare hvad dette script skal gøre.

Mid script havde ikke så mget med dit at gøre men det er til at lave en
client søgemaskine som der putter en side i en frame og så læser dens
indhold for et søgeord.



Jakob (05-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 05-08-03 10:27

In article <k79zg400.fsf@hotpop.com>, lrn@hotpop.com says...
> Ok, her er en mere fuldstændig løsning:


Hej Lasse

Tak for hjælpen, men det kniber stadig for mig at få det til at virke.
JEg er helt med på at ideen er at konstruere en tæller der ressettes af
musebevægelser, og loader en bestemt side hvis tælleren ikke ressettes.

Jeg er dog ikke helt sikker på syntaksen og der er nok her det er galt.
De sidder hvor jeg gerne vil have denne funktionalitet er bygget op i
følgende frameset:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>vejret de næste 12 timer</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

</head>
<frameset rows="60,*,100" border="0">
   <frameset cols="260,520,*" border="0">
   <frame src="hvid.htm" name="lefttopFrame" scrolling="NO" noresize>
   <frame src="hvid.htm" scrolling="no" name="topmidtframe" noresize>
   
<frame src="hvid.htm" name="lefttopFrame" scrolling="NO" noresize>
    </frameset>
    <frameset cols="260,520,*" border="0">
<frame src="hvid.htm" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
   <frame
src="http://www.eksempel.dk/regionaludsigter/regiotxt.html"
scrolling="no" name="vejr_indhold" noresize>
   <frame src="hvid.htm" scrolling="no" name="venstre_frame"
noresize>
   </frameset>
   <frame src="tilbage_menu.htm" scrolling="no" name="bundframe"
noresize>
</frameset>
<noframes></noframes>

</html>


"indholdsframen" er den der henter
http://www.eksempel.dk/regionaludsigter/regiotxt.html.

Det er en ekstern side jeg ikke selv kan ændre på.

MHT javascriptet er jeg i tvivl om hvor de forskellige elementer du
foreslår skal skrives ind. Det er også detaljer som hvornår skal de
omsluttes af "script" tags etc der forvirrer.

Hvis du har mulighed for det ville det være fedt om du gad copy/paste
dine script elementer derhen hvor de hører hjemme i framesettet, hvis de
da overhovedet skal være i framesettet og ikke i de enkelte sider der
loader i framesettet ???

Hvis musen ikke bevæges er det meningen at "startside.html" skal loades,
men den skal loade som en selvstændig side, da den ikke er i frames.


Venlig hilsen

Jakob

Jakob (05-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 05-08-03 13:24

In article <MPG.199996c54c0d5d798970b@sunsite.auc.dk>, ingen@mail.dk
says...
> Jeg er dog ikke helt sikker på syntaksen og der er nok her det er galt.
> De sidder hvor jeg gerne vil have denne funktionalitet er bygget op i
> følgende frameset:


Har lige lagt det ud på nettet på følgende adresse

http://hjem.get2net.dk/jagge/vejrstations%20site%20kopi/html/fuldsk%
e6rms%20side.html

Her kan du se hvordan det er jeg ønsker at det skal virke

(virker kun i IE)


Venlig hilsen

Jakob

Erik Ginnerskov (05-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 05-08-03 13:40


"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev
>
> Har lige lagt det ud på nettet på følgende adresse
>
> http://hjem.get2net.dk/jagge/vejrstations%20site%20kopi/html/fuldsk%
> e6rms%20side.html
>
> Her kan du se hvordan det er jeg ønsker at det skal virke

Ja, den skal du nok blive populær på. Den fjerner alt, hvad der normalt
skulle gøre det mulige at navigere væk fra siden.

Lad være med det, hvis du vil have folk til at besøge siden mere end en
gang.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Jakob (05-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 05-08-03 14:33


>
> Ja, den skal du nok blive populær på. Den fjerner alt, hvad der normalt
> skulle gøre det mulige at navigere væk fra siden.
>
> Lad være med det, hvis du vil have folk til at besøge siden mere end en
> gang.

Du har tydeligvis ikke læst hele tråden, det er en side der skal køre på
en skærm som del af en udstilling, så det er ligepræcis det jeg gerne
vil, nemlig at fjerne al mulighed for at navigere væk, hvis du har nogle
ideer hører jeg gerne om dem


venlig hilsen

Jakob

Erik Ginnerskov (05-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 05-08-03 14:59


"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev
>
> Du har tydeligvis ikke læst hele tråden, det er en side der skal køre på
> en skærm som del af en udstilling, så det er ligepræcis det jeg gerne
> vil, nemlig at fjerne al mulighed for at navigere væk, hvis du har nogle
> ideer hører jeg gerne om dem

Så siger jeg undskyld støjen

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Lasse Reichstein Nie~ (05-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 05-08-03 15:09

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> Ja, den skal du nok blive populær på. Den fjerner alt, hvad der normalt
> skulle gøre det mulige at navigere væk fra siden.

> Lad være med det, hvis du vil have folk til at besøge siden mere end en
> gang.

Som jeg forstår det, så er formålet at lave en side der står fremme på
*en* computer, og som folk så kan bruge. Der skal man ikke kunne
navigere væk fra siden, så det er ikke et problem.

Personligt ville jeg bruge Opera i "Kiosk Mode" til den slags.

Hvis man skal lave det med IE, så er det nemmeste nok at lave det som
en HTML-applikation. Jeg har lagt et eksempel, der også inkluderer
nedtælling til reset (afbrudt af "onmousemove") og forhindring af
højreklikmenu på den loadede side, på:

<URL:http://www.infimum.dk/privat/IEKiosk/index.hta>

(der er også tre andre sider "main.html", "page1.html" og "page2.html",
som bare er dumme eksempelsider).

For at virke rigtigt *skal* den downloades og køres som en lokal fil
(bare dobbeltklik på den, så åbner den i IE). Hvis man kører den over
nettet, så får den ikke retten til at pille ved de inkluderede sider
fra andre domæner.

Den er ganske effektiv til at forhindre folk i at stoppe den, så vær
forberedet på at CTRL-ALT-DELETE er ende *eneste* måde at stoppe den
på igen (og den fylder hele skærmen). I WinXP hedder processen der
skal stoppes "mshta".

Hvis maskinen der skal stå fremme ingen keyboard har (tilgængeligt),
så tor jeg siden er sikker. Ellers skal man gøre noget for at
forhindre CTRL-ALT-DELETE også, og det er en helt anden, og sværere,
opgave, der nok ikke kan klares fra browseren.

God fornøjelse.
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jakob (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 06-08-03 14:45


> Som jeg forstår det, så er formålet at lave en side der står fremme på
> *en* computer, og som folk så kan bruge. Der skal man ikke kunne
> navigere væk fra siden, så det er ikke et problem.

Nemlig
>
> Personligt ville jeg bruge Opera i "Kiosk Mode" til den slags.

OK, har lige været inde og kigge hos opera og det ser jo meget
tillokkende ud. Har dog ikke helt forstået konceptet, laver man bare en
almindelig html side, som så køres i kioskmode i opera eller skal siden
"konstrueres" til kioskmode.

JEg har lagt min side ud på http://hjem.get2net.dk/jagge/vejrstations%
20site%20kopi/html/fuldsk%e6rms%20side.html

ville den kunne køres i kioskmode. Lige nu virker den kun i IE pga
fuldskærmsjavascriptet tror jeg nok , men du kan se hvad det er jeg
gerne vil.

Hvis det er et problem med Frames må jeg lave en anden løsning.

>
> Hvis man skal lave det med IE, så er det nemmeste nok at lave det som
> en HTML-applikation.

Hvad er forskellen på en HTML applikkation og almindelig html ??

Jeg har lagt et eksempel, der også inkluderer
> nedtælling til reset (afbrudt af "onmousemove") og forhindring af
> højreklikmenu på den loadede side, på:
>
> <URL:http://www.infimum.dk/privat/IEKiosk/index.hta>

Jeg har hentet den og det fungerer fint med automatisk nulstilling, jeg
synes dog stadig at jeg kan højreklikke og vælge menupunkter, men måske
har jeg ikke hentet den på den rigtige måde.

Men hvis opera kan klare ærterne så er det måske en vej at gå. Hvis du
har tid må du meget gerne kigge på det jeg har lagt ud og vurdere om det
kan bruges med opera


Tusind tak for hjælpen


Jakob



Jakob (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 07-08-03 06:43


> Personligt ville jeg bruge Opera i "Kiosk Mode" til den slags.

Nu har jeg undersøgt operas kioskmode og det ser helt rigtigt godt ud.

Der er dog et par detaljer jeg ikke kan få styr på. Der er en funktion
der hedder KioskResetStation, den skal skrives i kommandolinien, og
timeren skal sættes i opera6.ini filen. Jeg kan bare ikke finde ud af
hvad der skal skrives/ændres i ini filen, har du nogen ide om det ???

Derudover kan jeg ikke få den til at fjerne adresselinien i opera, den
skal jeg ind og lukke manuelt, ved du hvad der skal skrives i
kommandolinien for at opnå dette ??

VEnlig hilsen

Jakob

Lasse Reichstein Nie~ (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 07-08-03 12:02

Jakob <ingen@mail.dk> writes:

> Der er en funktion der hedder KioskResetStation, den skal skrives i
> kommandolinien, og timeren skal sættes i opera6.ini filen. Jeg kan
> bare ikke finde ud af hvad der skal skrives/ændres i ini filen, har
> du nogen ide om det ???

Det står i bunden af
<URL:http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/>
under overskriften "Opera6.ini".
Go Home Time Out=300

> Derudover kan jeg ikke få den til at fjerne adresselinien i opera, den
> skal jeg ind og lukke manuelt, ved du hvad der skal skrives i
> kommandolinien for at opnå dette ??

Den kan jeg til gengæld ikke finde.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jakob (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 07-08-03 14:56


> Det står i bunden af
> <URL:http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/>
> under overskriften "Opera6.ini".
> Go Home Time Out=300


Ahh tak skal du have, så skal jeg lige lege lidt med det og
"include/exclude" urls istedet for "no right click" så tror jeg det
kører

Endnu engang tak for tippet


MVH


Jakob

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste