SQL - Update
Fra : Karin Jochimsen

Dato : 03-04-01 19:37

Hej alle

Jeg har brug for at opdater min database. Værdien som allerede er i
databasen skal + med en ny værdi, kan jeg gør det med en SQL, eller hvad??

"UPDATE Reservedel SET StkPåLager = glvaerdi + nyvaerdi WHERE ResNr = ' "&
resnr &" ' "

Karin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-04-01 21:02

"Karin Jochimsen" <jochimsen@it-bakken.dk> wrote
> Jeg har brug for at opdater min database. Værdien som allerede er i
> databasen skal + med en ny værdi, kan jeg gør det med en SQL, eller hvad??

I alle[1] databaser de understøtter SQL kan du bruge

UPDATE tabel SET feltnavn = feltnavn+1;

[1] Kan kun udtale mig med sikkerhed om MySQL, MS SQL, Oracle og Access

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Karin Jochimsen

Dato : 03-04-01 21:12

Kan man også hvis begge værdier kommer fra en database(Access)??

Karin
Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9adaee$mc$1@sunsite.dk...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-04-01 21:35

"Karin Jochimsen" <jochimsen@it-bakken.dk> wrote
> Kan man også hvis begge værdier kommer fra en database(Access)??

Gider du ikke lige kigge på http://www.usenet.dk/netikette/qoute.html og så
derefter prøve med noget ala dette:

UPDATE tabel SET felt1 = (felt1+felt2);