Sammenligne dato'er ?
Fra : Peter

Dato : 30-07-03 14:07

Når et medlemsskab udløber, skal bugeren naturligvis ikke have lov til at
læse videre på de beskyttede sider.
Men jeg vil ikke slette medlemmet fra db'en, så jeg checker på udløbsdato.

Kan man blot sammenligne dato'er, f.eks.

if rsBR("udloebsdato") < Date() then
response.redirect "udloebet.asp"
end if

?

rsBR("udloebsdato") ligger i ShortDate-format.

Pft.
Peter

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 30-07-03 14:43

> Kan man blot sammenligne dato'er, f.eks.
>
> if rsBR("udloebsdato") < Date() then
> response.redirect "udloebet.asp"
> end if

Hvis jeg var dig ville jeg bruge DateDiff funktionen i vbscript (ASP). Du
kan læse mere om den her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsfctdatediff.asp

/mikkel

Fra : Henrik

Dato : 31-07-03 09:34

"Mikkel Egelund" <me@spacerent_SPAMIT.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg var dig ville jeg bruge DateDiff funktionen i vbscript (ASP). Du
> kan læse mere om den her:

Må jeg spørge om hvorfor du ville bruge DateDiff i stedet for?

/Henrik

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 31-07-03 11:34

"Henrik" <sorry@no.email> wrote in message

> Må jeg spørge om hvorfor du ville bruge DateDiff i stedet for?

For bedre at kunne nuancere betingelserne. Ved at bruge
if rsBR("udloebsdato") < Date() then
kan der udelukkende tjekkes på om udtrykket er sandt/falsk.

Ved at bruge DateDiff kan der tjekks på hvor meget rsBR("udloebsdato") er
forskellig fra Date(). Man kunne forestille sig en situation hvor man
tillader 5 dages forældelse. Det betyder også at brugeren nemt kan få en
besked om hvor lang tid medlemsskabet endnu løber.

Response.write("Du har nu: " & DateDiff("d",Now,rsBR("udloebsdato") & "
dage tilbage at dit medlemsskab")

/mikkel

Fra : Peter

Dato : 31-07-03 11:45

"Mikkel Egelund" <me@spacerent_SPAMIT.dk> wrote in message
> [...]
> besked om hvor lang tid medlemsskabet endnu løber.
>
> Response.write("Du har nu: " & DateDiff("d",Now,rsBR("udloebsdato") & "

Tak Mikkel, du er nu skyld i, at mine brugere får endnu en lille
"funktionalitet" ))

/Peter

Fra : Henrik

Dato : 31-07-03 12:48

> For bedre at kunne nuancere betingelserne. Ved at bruge
> if rsBR("udloebsdato") < Date() then
> kan der udelukkende tjekkes på om udtrykket er sandt/falsk.

Klart nok - jeg ville bare høre om du havde yderligere argumenter. Man skal
passe på med at give brugerne mere end de selv vil have - de er s'gu grådige
nok i forvejen

/Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 12:32

"Peter" <pkhn@kommunedata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end if
>
> ?
>
> rsBR("udloebsdato") ligger i ShortDate-format.

hvorfor vælger du dem ikke bare fra i din SQL sætning i stedet for at bruger
krafter på det i dit loop.
Select * from tabel where udloebsdato < now()