saltmangel
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 12:29

Da jeg cykler 1½ time om dagen hvor jeg så drikker ca. 1L vand. Og
derefter drikker ca. 1½L vand på kontoret. Og da jeg ikke spiser noget
saltet.. Ja, så fik jeg det riiimligt fucked up idag. Også lidt igår.
Jeg fik så noget salt ind med at drysse salt på en agurk. Og har det
også bedre nu.. Jeg har set man kan få sådan nogle salt-tabletter. Er
de noget værd? Da jeg drikker/motionere/spiser på samme måde alle
hverdagene, har jeg brug for noget salt hverdag. Er den bedste løsning
at få noget salt ind ved at drysse det på en agurk? Hvor meget salt
skal man ca. have/Hvor meger er for meget?

Fra : docjacobsen

Dato : 30-07-03 13:49

Det vigtige er at starte kroppens forbrænding om morgenen etv. ved et
kosttilskud, hvis de ikke ønsker at spise morgenmad, men dette signal
til kroppen er vigtigt.
Salt holder på væsken, men det er også vigtigt at saltet indeholder Jod,
som vi har brug for og som bl.a. modvirker Struma.
Sukker er energi og sikkert der du har brug for f.eks. ved tabletter af
druesukker.
Mail hvis du har spørgsmål: manager@c.dk
Hilsen Doc

http://www.kandu.dk/

Fra : arc@na

Dato : 31-07-03 13:54

peet_dk <na> wrote in news:cnafivc0u78eqdanr9aeuirdfjju5hs0i9@4ax.com:

> Da jeg cykler 1½ time om dagen hvor jeg så drikker ca. 1L vand.

Prøv at tilsætte vandet en mineralblanding. Man kan få den slags pulver i
sportsforretninger og hos matas. På den måde får du både væske og salt ind
samtidig.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 02-08-03 21:10

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in

> Prøv at tilsætte vandet en mineralblanding. Man kan få den slags
> pulver i sportsforretninger og hos matas. På den måde får du både
> væske og salt ind samtidig.

Mineralblanding = Ringerlactat! Indeholder både kulhydrater og mineralsalte
(mest NaCl) i en isotonisk koncentration.

arc@na

Fra : Peter

Dato : 01-08-03 11:59

"peet_dk" <na> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få noget salt ind ved at drysse det på en agurk? Hvor meget salt
> skal man ca. have/Hvor meger er for meget?

At saltbalancen er korrekt, er meget vigtigt for dit velbefindende.
Hvor meget salt en person skal indtage afhænger af personens størrelse, vægt
og hver meget en person sveder.
I disse varme danske sommerdage, kan det være nødvendigt at indtage ekstra
salt og helst i form af salt-tabletter. Det er samtidigt meget vigtigt at
indtage store mængder væske, helst i form af vand. Jeg vil anslå ca. 5-6
liter pr. døgn, med den varme vi har haft de sidste 3 uger.

For år tilbage, da jeg var FN kriger på Cypern, var det et krav at alle
indtog 3 salt-tabletter morgen og aften. Der var en enkelt, der ikke mente
at det var nødvendigt for ham, med det resultat, at han en dag besvimede og
blev indlagt på infirmeriet, hvor han de næste 24 timer fik et tilskud af
saltvandsopløsninger på 14 liter i drop.
Jeg fandt ud af, at jeg skulle have to salt-tabletter hver morgen i 3 dage
og derefter et døgns pause. Spiste jeg flere fik jeg kvalme og ondt i maven.
Sprang jeg et par dage over, fik jeg hovedpine, begyndende i nakken og
strålende op i baghovedet.

Husk at salt-tabletter skal tages FØR at større måltid og ALTID sammen med
et helt glas vand.
Jeg er først i denne uge begyndt at tage salt-tabletter, fordi jeg begyndte
at føle mig dårlig pga. varmen. Tro mig, det virker, du kan meget bedre tage
varmen og føler dig alt i alt bedre tilpas.

Peter

Fra : Trinita

Dato : 01-08-03 18:57

Hej
Hvor kan man købe salttabeletter henne og hvilke er de bedste? Når
salttabeletter holder vand i kroppen gør det så også at man føler at man er
mere mæt?
VH Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 21:46

> Hvor kan man købe salttabeletter henne og hvilke er de bedste? Når
> salttabeletter holder vand i kroppen gør det så også at man føler at man
er
> mere mæt?

Kan sikkert købes i de store supermarkeder, men også matas og apoteket. Ved
ikke hvilken der er bedst. De billigste?

De er gør ikke "at man beholder vandet i kroppen" Det som den gør, når man
sveder og drikker meget vand. Så ryger der salt ud af kroppen. Og når man
får for lidt salt, har man det ikke godt.. Hvilket de tabletter så kan
klare.

Købte iøvrigt nogle, og om det er dem der har hjulpet eller om det er noget
andet som jeg ikke har registert (evt. "normal" sygdom de dage) Ved jeg
ikke. Men jeg har ihvert tilfælde haft det fint idag.