Går til angreb på nabo'ens hund
Fra : JEY

Dato : 30-07-03 12:06

Hej Gruppe

Jeg har lige arvet en 4 årig jagthund, på vores første dag sammen, fløj den
lige i nakke på naboens hund og der opstod selvfølgelig en stor slåskamp
mellem de 2 hunde, hvilke er en ret uheldig start, så mit spørgsmål til jer
er;

er det en engangsfornøjelse ?? hvordan får jeg det til ikke at ske igen ???

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 30-07-03 13:42

"JEY" <jey_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er det en engangsfornøjelse ?? hvordan får jeg det til ikke at ske igen
???

Hej

Svært at sige det afhænger af hvorfor det sker og hvad der fremkaldte det
.... og f.eks hvilken psyke din nye hund har og hvilke signaler naboens hund
udsendte inden slagsmålet ... det kan have noget med køn at gøre og mange
ting kan spille ind .. skete det på jeres eller naboens grund eller på et
neutralt sted osv osv .. nu hvor det er en ny hund du lige har overtaget
ville jeg nok vælge at kontakte en hundepsykolog lige fra begyndelsen og få
denne til at iagtage hunden så han kan pejle sig ind på hvor problemet
ligger og iværksætte behandling, træningsprogram ...

Forresten hvordan opfører din nye hund sig overfor andre hunde end lige
naboens??

Hejhils fra Ami

Fra : JEY

Dato : 30-07-03 14:51

Hej

Både min og naboens hund er handhunde. Angrebet skete på et neutral sted.
hundens psyke var nok lidt nede. da det er en skilsmissehund. Men måske
skulle jeg se tiden lidt an, således at hunden også finder udaf hvor den har
sit teritorie !!

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 30-07-03 23:08

Fra : Line

Dato : 30-07-03 23:28

"Anne-Marie Prange" <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "JEY" <jey_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

He he, er du ved at være lidt træt, Ami? Sorry, kunne ikke lige dy mig - det
er jo sent.

Med trætte hilsner fra Line

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 31-07-03 00:06

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> He he, er du ved at være lidt træt, Ami? Sorry, kunne ikke lige dy mig -
det
> er jo sent.
>
> Med trætte hilsner fra Line

Ja nok både lidt træt og så havde jeg fingeren for hurtigt på aftrækkeren ..
samtidig med at jeg er lidt stresset efter en større puterdyrsoperation som
jeg stadig arbejder med .. så puterdyret med div billedprogrammer og filtre
mv kan komme til at ligne sig selv .. mit puterdyr fik i mandags en ny 80gm
hardisk og derpå installeret min nye windows Xp den gamle 40gb harddisk skal
så bruges til backup .. så nu har jeg da plads til grafik, filtre mv mv som
jeg bruger når jeg laver stationery ..
Godnathils fra Ami

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 30-07-03 23:30

> [...]
> hundens psyke var nok lidt nede. da det er en skilsmissehund. Men måske
> skulle jeg se tiden lidt an, således at hunden også finder udaf hvor den

Hej igen

At det er to hanhunde kan meget vel være årsagen .. enten din eller naboens
hund kan have noget mod andre hanhunde .. men igen er det svært at sige
noget uden at have set de signaler de to hunde udsendte .. hvordan var de ..
lagde du mærke til dem .. hvordan var kropssproget hos de to hunde .. det er
vigtigt at vide uanset hvad der er årsagen ...

Hvor fik du din hund fra fik du den privat eller fra et internat ...?? i og
med den kommer et nyt sted mener jeg at den faktisk burde holde lav profil
... ligesom når vi mennesker stikker fingeren i jorden når vi er et nyt sted
.... så det er igen umuligt at sige hvem af de to hunde der evt provokerede
hvem ...og hvorfor det skete .. jeg ville hvis jeg stod med en ny
genbrugshund der gav den slags problemer ikke vente/se tiden an men straks
kontakte en hundepsykolog .. det koster i al fald ikke noget at ringe til en
sådan .. og hvis du fortæller hvor i landet du bor kan jeg måske være
behjælpelig med et tlf. nr så du kan ringe til en sådan .. og han vil måske
kunne give nogle råd pr telefon men det bedste ville være hvis han kunne se
hunden og selv læse dens signaler ... ikke mindst fordi det for mig drejer
sig om at finde årsagen til det skete og behandle ud fra det i stedet for
blot at lave en symptombehandling .. ... jeg kender ikke din hund og ikke
naboens hund og så ikke hvilke signaler de hver især udsendte lige inden ...
og kan ikke afgøre om det var usikkerhed, agressivitet eller helt andre
ting der spillede ind ... og kan lige så lidt udtale mig om hvem der
startede slagsmålet .. var det din hund?? og hvis ... hvilke signaler
udsendte naboens hund så inden slagsmålet begyndte ....

Din hund har skiftet hjem og det alene kan stresse en hund .. dog burde den
....som jeg før har nævnt .. normalt stikke "poten" i jorden og sondere
forholdene .. men den kan have været så usikker og stresset at den enten har
glemt at læse signaler den anden hund sendte .. eller den kan have tænkt at
angreb er det bedste forsvar ...

Jeg har selv fået en genbrugstæve fra et internat for 3½ år siden hun var 16
mdr . da jeg fik hende og det gav i nogle situationer problemer mellem min
gamle tæve Sandra og den nye Wupper ... og jeg må tilstå at jeg efter deres
første slagsmål ikke tøvede med at kontakte først en DCH hundekonsulent og
derefter meget hurtigt en hundepsykolog ... Så mit råd til dig er altså at
der ikke er tid og råd til at se tiden an når det drejer sig om at kontakte
fagkundskaben

Hejhils fra Ami

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 31-07-03 16:44

On Thu, 31 Jul 2003 00:30:09 +0200, "Anne-Marie Prange"
<woopie@mail1.stofanet.dk> wrote:

> i og
>med den kommer et nyt sted mener jeg at den faktisk burde holde lav profil

Når hunden kommer et nyt sted er den usikker, og en usikker hund
reagerer ved at være agressiv. Det var hvad jeg oplevede da jeg
flyttede med min hund for 4 måneder siden. I starten havde hun meget
travlt med at gø ad alt og alle som bevægede sig udenfor hegnet. Med
tiden er det forsvundet, så hun nu kun gør ad posten, skraldemanden og
avisbuddet.

Det samme oplevede jeg sidste sommer da vi tog ophold i en
ferielejlighed. I starten gøede hun meget, men hun lærte efterhånden
at andre folk ikke var farlige og blev efter nogle dage mere rolig.

Mvh
Søren