Underligt problem
Fra : Socketd

Dato : 30-07-03 01:24

Ok jeg giver op, håber en herinde kan hjælpe mig videre.
#ifndef dbLib_Timer
#define dbLib_Timer

#include <time.h>
#include "dbLibException.h"

using namespace std;

namespace dbLib {

class Timer {
   clock_t counter;

   public:
   class TimerError : public dbLibException {      //Exception class
      public:
      TimerError(const string& message = "TimerError") :
dbLibException(message) {}
   };

   Timer() throw(Timer::TimerError);
   void start() throw(Timer::TimerError);
   double stop() const throw(Timer::TimerError);
};

inline Timer::Timer() throw(Timer::TimerError) {
   counter = clock();
   if(counter == clock_t(-1))
      throw Timer::TimerError();
}

inline void Timer::start() throw(Timer::TimerError) {
   counter = clock();
   if(counter == clock_t(-1))
      throw Timer::TimerError();
}

inline double Timer::stop() const throw(Timer::TimerError) {
   clock_t counter2 = clock();
   if(counter2 == clock_t(-1))
      throw Timer::TimerError();

   return double(counter2 - counter) / CLOCKS_PER_SEC;
}

} //End namespace dbLib
#endif

Og så main filen:
#include <iostream>
#include "Timer.h"

using namespace std;
using namespace dbLib;

int main() {
   Timer timer();
   timer.start();
   double t = timer.stop();
   cout<<"t = "<<t<<endl;
}

Når jeg prøver at kompile får jeg (g++ under FreeBSD):
main.cpp: In function `int main()':
main.cpp:9: request for member `start' in `timer', which is of
non-aggregate type `dbLib::Timer ()()'
main.cpp:10: request for member `stop' in `timer', which is of
non-aggregate type `dbLib::Timer ()()'

mvh
socketd

Fra : Anders J. Munch

Dato : 30-07-03 09:35

"Socketd" <db@NO_SPAM_traceroute.dk> wrote:

> Timer timer();

Her erklærer du en funktion ved navn 'timer', der ikke tager nogen
argumenter og returnerer en 'Timer'. Prøv i stedet

Timer timer;

mvh. Anders

Fra : Socketd

Dato : 30-07-03 10:40

On Wed, 30 Jul 2003 10:34:54 +0200
"Anders J. Munch" <andersjm@dancontrol.dk> wrote:

> Her erklærer du en funktion ved navn 'timer', der ikke tager nogen
> argumenter og returnerer en 'Timer'. Prøv i stedet
>
> Timer timer;

Hmmm pinligt nok, kan det være java der "forurener" min C++'ske
tankegang eller er det fordi jeg åbenbart stadig ikke har lært at man
ikke skal kode, når man er træt? Anyway, takker for hjælpen!

mvh
socketd