nemmeste måde at fange ciklider på??
Fra : D19SakaPOPPE

Dato : 29-07-03 23:27

jeg skal have fanget 2 af mine ciklider, fordi de skal over i mit nye
yngleakvarie inden det er for sent
men hvordan er de nemmest at fange??
de gemmer sig jo i alle de huler og grotter jeg har fået lavet ligeså snart
jeg nærmer mig med nettet

--
Dennis
Randers

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-07-03 01:20

D19SakaPOPPE wrote:
> [...]
> men hvordan er de nemmest at fange??
> de gemmer sig jo i alle de huler og grotter jeg har fået lavet ligeså snart

Er tilstrækkeligt stort net og tålmodighed...

Placér nettet (eller nettene) i akvariet og lad roen falde på igen.
Håndfodr med deres favorit (oksehjerter eller hvad de nu kan li') og det
vil med lidt øvelse kunne lade sig gøre at liste nettet under dem.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Simon Rasch

Dato : 02-08-03 19:22

Et stort net som du holder stille. Et andet net som roligt tvinger fisken
til at flygte (ind i det store stillestående net.) .

Hvis fiskene stresser, så hold en pause, så er det meget nemmere.

Mvh
Simon

D19SakaPOPPE <D19S@webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f26f4c4$0$97212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...