Ferie (Camping)
Fra : Bent Larsen

Dato : 29-07-03 21:46

Hej.
Jeg ville bare lige sige at camping med hund, er alletiders. Vi har
lige været på camping med vores Colliehund, og det gik over al
forventning. Hunden fik meget ud af turen, og nød det liv der er på en
campingplads.
God sommer
Hilsen Bent
www.collie.amok.dk

Fra : Pwh

Dato : 30-07-03 09:21

Bent Larsen wrote:
> [...]
> lige været på camping med vores Colliehund, og det gik over al
> forventning. Hunden fik meget ud af turen, og nød det liv der er på en

Er der krav til at hunde skal værer i snor hele tiden på campingpladser
eller er det forskelligt fra sted til sted.
Jeg kunne godt selv tænke mig at camperer med Tyson til næste sommer
men jeg vil ikke byde ham at skulle værer bundet hele tiden.

/Jens

Fra : Mari

Dato : 30-07-03 19:30

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kunne godt selv tænke mig at camperer med Tyson til næste sommer
> men jeg vil ikke byde ham at skulle værer bundet hele tiden.

Ja, alle hunde skal føres i snor på pladsen - og oftest også udenfor
pladsen.
Jeg medbringer en rulle hegn og nogle af disse hegnspæle, som jeg kan
banke i jorden. Og så laver jeg en indhegning, som mine hunde kan være
i,
så de kan gå frit ind og ud af teltet/hytten. Det er indtil videre
blevet accepteret.
Men springer hunden over hegnet - så er der kun snoren og spiralspydet
tilbage.

/Mari

Fra : Bent Larsen

Dato : 03-08-03 19:12

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message news:<3f280eb1$0$24648$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> blevet accepteret.
> Men springer hunden over hegnet - så er der kun snoren og spiralspydet

Hejsa..
Det er dog sådan, at de fleste hunde der er trænet en smule, kan
hurtigt vænner sig til at være i snor.

Hilsen Bent

Fra : Pwh

Dato : 04-08-03 16:58

Bent Larsen wrote:

> Hejsa..
> Det er dog sådan, at de fleste hunde der er trænet en smule, kan
> hurtigt vænner sig til at være i snor.
>

> Hilsen Bent

Jeg er gået den stik modsatte vej og har trænet Tyson op til at værer
uden snor så meget som det overhovedet er muligt.
Det er i mine øjne det mest behaglige for både min hund og mig.
Det giver selvfølgelig nogle begrænsninger, men så vil jeg hellere
undlade at opsøge steder hvor han skal værer lænket til mig hele tiden.
Det har faktisk taget mig væsentligt længere tid at Lærer Tyson at gå uden snor
end det tog mig at lærer ham at gå pænt med snor. Så hvis jeg skal opfatte dit indlæg
som at Tyson evnt skulle værer udiciplineret så er du helt galt på den. Han er skam meget lydig.

/Jens

Fra : Bent Larsen

Dato : 05-08-03 19:22

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3f2e8388$0$13226$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> som at Tyson evnt skulle værer udiciplineret så er du helt galt på den. Han er skam meget lydig.

Jeg mener ikke at det er nødvendigt at føre sin hund i snor hele
tiden, hvis den er lydighedstrænet, og hvis man kan stole 100% på sin
hund... Men der er mange mennesker der er bange for hunde, og for dem
er der en vis tryghed ved at de kan se at hunden er i snor.

Hundehilsner
Bent Larsen

Fra : Pwh

Dato : 05-08-03 20:59

> [...]
> hund... Men der er mange mennesker der er bange for hunde, og for dem
> er der en vis tryghed ved at de kan se at hunden er i snor.

Det har du da ret i at man skal tage hensyn til, jeg har derfor også lært Tyson
aldrig at gå hen til andre mennesker før de selv tager initiativ til kontakt med ham.
Det var ikke helt let for ham at forstå efterhånden som ham blev større, mens han
var en lille hvalp blev han jo på det nærmeste overfaldet af fremmede mennesker
der ville kæle med ham. Nu er det ikke alle der synes at han er helt så nuttet mere :)
Så jeg måtte faktisk på et ret tidligt tidspunkt bede folk på gaden om ikke at tage kontakt til Tyson.
Da det ellers var svært i overgangen til han skulle blive voksen for ham at forstå at det ikke
var alle man mødte på sin vej der skulle hilses på. Jeg kan kun mindes en gang hvor en ung dame
bad mig om at kalde Tyson til mig fordi hun var bange for hunde, og det gjorde jeg selvfølgelig.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 10:18

"Bent Larsen" <collie@amok.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hund... Men der er mange mennesker der er bange for hunde, og for dem
> er der en vis tryghed ved at de kan se at hunden er i snor.

Hej Bent

Forkert udlægning. Ingen kan stole 100 % på en hund.
Set i den betragtning, at du ikke engang kan stole 25 % på et menneske, så
har hunden altså langt det bedste resultat.
At nogle mennesker er bange for hunde, kan man på ingen måde laste hunden
for. Mennesket gør krav på at være det mest intilligente dyr på jorden, og
optræder alligevel som det dummeste individ, der nogensinde er skabt.
Så er folk bange for hunde, så er det deres problem, og hvis man lægger
mærke til det, så er der ingen, og jeg gentager, ingen der lader sig
behandle for deres frygt. Det vil kræve meget store anstrengelser, at få
dem i behandling. De er til gengæld lynende hurtige til at forlange
indgriben, i hundes frihed, for at de kan få mindsket deres frygt. Der er
endnu flere mennesker der er bange for edderkopper, det eneste det dog har
afstedkommet, er at et par millioner edderkopper årligt bliver slået ihjel,
bare fordi de er edderkopper, folk er også bange for mus, dog uden at verden
indretter sig efter dette, men hunde er noget andre mennesker har, så hvad
med at løse vores problem, ved at læsse det over på andre. Det gavner altså
ikke personen, som jo rent faktisk, stadig er bange for hunde, så alle de
fine tiltag, har jo ikke hjulpet spor. Vedkommende vil stadig være utroligt
dårligt stillet, den dag vedkommende befinder sig alene med en hund. Når
der sker uheld, med folk, som er bange for hunde, er det i 99 % af samtlige
tilfælder, menneskets tåbelige opførsel, som er den direkte grund til
uheldet, og ikke hundens. Mennesket er dog stadig den eneste der lyver, for
at få det til at lyde, som at det var hundens skyld. På camping, har jeg
endnu ikke haft problemer med hverken mine egne, eller andres hunde, men det
sker, at jeg har det med mennesker. Hvis hunde gør noget forkert, så kan
man rette op på det, men hvad gør man med F.eks et postbud.

M.V.H.....Benny..