Må man arbejde under barsel?
Fra : Insideout

Dato : 29-07-03 17:27

Hej

Min kæreste Birthe er pga. uddannelse tvunget til at tage barsel 2 måneder
før termin (kan hun iflg. hendes overenskomst).
Nu er det sådan at Birthe har det totalt godt og er ved at gå i panik ved
tanken om at hun skal gå hjemme i to måneder, hun har et fritidsjob ca. 7
timer om ugen.
Må min kæreste arbejde med dette fritidsjob så længe hun kan?

Mvh
Henrik

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 29-07-03 18:47

Ja det må hun godt så¨længe hun føler sig frisk og engeri til det.. Så gør
det bare.. Men jeg synes hun skal ikke arbejde 14 dage før termin...
Da jeg var gravid med mit andet barn arbejdede jeg til jeg var 37 uger
henne... men fik mit barn 3 uger over tid.
Nu er jeg hjemmegående mor, så jeg har en masse til at se efter 3 unger

Kiki

Fra : Insideout

Dato : 07-08-03 17:17

"Rasmussen (7000)" <temka@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det må hun godt så¨længe hun føler sig frisk og engeri til det..

Nu fik jeg enlig fat på nogen der viste noget , og nej Birthe må ikke
arbejde under barsel fordi hindes arbejdsgiver får godtgørelse fra der
offentlige og derfor bliver betragtet som en offentlig ydelse.

Mvh
Henrik

Fra : Iben Holst

Dato : 30-07-03 09:39

> [...]
> timer om ugen.
> Må min kæreste arbejde med dette fritidsjob så længe hun kan?

Økonomisk set må der være noget I skal tage hensyn til i forbindelse med
barselsdagpengene. Om det er barsel enten eller, så hun slet ikke må tjene
noget eller det er så få timer så de blot kan trækkes fra dagpengene er så
spørgsmålet.....
Og så må hun arbejde så meget hun kan uden at det påvirker hende negativt
eller gør hende specielt træt. Men jo længere hun kommer mod terminen, jo
mere skal hun mærke efter på sin krop, for gener kan jo komme ret hurtigt og
også hurtigt skabe en grim situation.

Iben