kan et et array udskrives i bestemt rækkef~
Fra : kim

Dato : 29-07-03 12:29

hvis jeg f.eks. laver et databaseudtræk som vil se sådan her ud
"Kim, Brian, Kurt"
Vil det så være muligt at puttte dem ind i et array og få dem
udskrevet ved hjælp af Response.Write i alfabetisk rækkefølge, så
de ville komme til at stå i denne rækkefølge

Brian
Kim
Kurt

Hilsen Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-03 14:43

On Tue, 29 Jul 2003 11:28:59 +0000 (UTC), kim <kim_a@mailme.dk> wrote:

> [...]
>udskrevet ved hjælp af Response.Write i alfabetisk rækkefølge, så
>de ville komme til at stå i denne rækkefølge

Det nemmeste er vel at sortere dem, inden du putter dem i array'et?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : kim

Dato : 30-07-03 08:16

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det nemmeste er vel at sortere dem, inden du putter dem i array'et?
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

I så fald skal jeg dele strengen "Kim, Brian, Kurt" op og derefter
sorterer dem, men hvordan gør jeg dette. Jeg ved at jeg kan dele dem med
SPLIT funktionen, men hvordan sorterer jeg dem så derefter.??? Eller skal
je bruge en helt anden fremgangsmåde.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-07-03 10:04

On Wed, 30 Jul 2003 07:15:46 +0000 (UTC), kim <kim_a@mailme.dk> wrote:

> [...]
>SPLIT funktionen, men hvordan sorterer jeg dem så derefter.??? Eller skal

Mener du, at du har et felt i db'en, hvor der står "Kim, Brian, Kurt"?
Det lyder ikke særligt hensigtsmæssigt.

Det jeg mente var, at du skulle lave Sql'en, så den ender med:
SELECT fornavn, efternavn ... FROM tabel ORDER BY fornavn
- så er de sorteret, når du trækker ud af db'en.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-07-03 10:16

> [...]

>SPLIT funktionen, men hvordan sorterer jeg dem så derefter.??? Eller skal

Dennnis Knappe: BubbleSort af et Array
<url: http://activedeveloper.dk/julekalender/julegaver/bubble.asp>

Good luck!

--