HJÆLP b-one vil ikke gi' mig suport...!!
Fra : Rune Thougaard

Dato : 29-07-03 11:13

jeg har lige oprettet www.rtk-design.dk på b-one men alle mine ASP filer
ikke ses..?
Hvorfor...?

her er hvad ham fra b-one skrev..
http://www2.b-one.net/support/show_thread.php?lang=da_DK&code=iOqfkABVpx

håber der er en der kan hjælpe mig..!

mvh. Rune Thougaard Kristensen
--
http://rtk-design.dk // http://vinperlen.dk
http://hh-indretning.dk // http://dalgaards.dk

Fra : David L. Bojsen

Dato : 29-07-03 12:03

Hej Rune

Rune Thougaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> her er hvad ham fra b-one skrev..
> http://www2.b-one.net/support/show_thread.php?lang=da_DK&code=iOqfkABVpx
>
> håber der er en der kan hjælpe mig..!

Faktisk så svarer han på dit spørgsmål. De filer der ligger i dit
bibliotek er frontpage-filer og de skal blive liggende hvis du har tænkt
dig at lave hjemmesiden i frontpage. Min oplevelse er dog at du kan slette
dem lige så tosset du vil, de bliver automatisk genoprettet om natten (hos
b-one).

Til sidst vil jeg sige til lykke med dit nye domæne, men samtidig advare
dig på det kraftigeste om B-one. Hvis du vil bruge din hjemmeside bare en
smule seriøst, så flygt mens du stadig kan. Af de problemer jeg har
oplevet hos B-one kan nævnes:
1. Mails som jeg ved er sendt til mig når aldrig frem.
2. Nedeperioder på over 24 timer, uden nogen form for kommunikation til
kunderne.
3. Forskellige selskabers internet brugere kan ikke se din hjemmeside.
Hvilket B-one mener er de respektive selskabers skyld og deres problem.
4. Generalt MEGET lang svartid på support.
5. Ufatteligt ringe support.

Men, for at være retfærdig må jeg også sige, at de svarer fuldstændigt
korrekt på dit spørgsmål...

Mvh David L. Bojsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Thougaard

Dato : 29-07-03 12:10

> [...]
> 5. Ufatteligt ringe support.
>
> Men, for at være retfærdig må jeg også sige, at de svarer fuldstændigt

Typisk jeg har lige fået mit hotel i dag og bliver opfordret til at
skifte...

1. hvad er det for nogel internet selskaber som ikke kan se siden.?

2. hvordan for jeg lavet min kode om til at køre på en linux server.?

3. hvad med web10 kan de anbefales..??

mv. Rune Thougaard

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 29-07-03 12:21

> 2. hvordan for jeg lavet min kode om til at køre på en linux server.?

Prøv evt. at poste din kode her. Det vil gøre det noget nemmere.

Kan du overhovedet køre asp kode på dit b-one webhotel? Altså en simpel asp
side med en enkelt <%response.write("test")%>

/mikkel

Fra : Rune Thougaard

Dato : 29-07-03 12:32

> Kan du overhovedet køre asp kode på dit b-one webhotel? Altså en simpel
asp
> side med en enkelt <%response.write("test")%>
>

> /mikkel

Nej det er fordi mit webhotel ligger på en linux server og så skal den bruge
ChiliSoft's ASP. hvad det så end er..?

så er der nogle af jer kloge hoveder som kan hjælpe mig med at lave det
om..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 29-07-03 12:52

> så er der nogle af jer kloge hoveder som kan hjælpe mig med at lave det
om..??

Hvad har du i line 13 på login.asp?

/mikkel

Fra : Rune Thougaard

Dato : 29-07-03 13:53

> om..??
>

> Hvad har du i line 13 på login.asp?

myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("login_2000.mdb")

mvh. Rune Thougaard

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 29-07-03 13:57

> myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("login_2000.mdb")

ChilliASP kan ikke bruge Access databaser på linux/unix servere. Så du må
skrive dit login system om så du ikke slår op i en database.

/mikkel

Fra : Rune Thougaard

Dato : 29-07-03 14:07

> Server.MapPath("login_2000.mdb")
>

> ChilliASP kan ikke bruge Access databaser på linux/unix servere. Så du må
> skrive dit login system om så du ikke slår op i en database.

Ok, men jeg er slet ikke god nok til ASP til at kunne lave det selv... ved
du evt. hvor jeg kan finde noget lignende eller vil du hjælpe mig med at
lave det..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 29-07-03 15:01

> du evt. hvor jeg kan finde noget lignende eller vil du hjælpe mig med at
lave det..??

Hvor mangle brugere/logins regner du med at skulle holde styr på?

/mikkel

Fra : Rune Thougaard

Dato : 29-07-03 15:09

> lave det..??
>

> Hvor mangle brugere/logins regner du med at skulle holde styr på?

hvad mener du

brugernavn: 1
pass: 1

brugernavn: 2
pass: 2

brugernavn: 3
pass: 3

hvis det er sådan du mener er 2 nok fint nok

mvh. Rune Thougaard

Fra : jensop

Dato : 30-07-03 08:17

> 2. hvordan for jeg lavet min kode om til at køre på en linux server.?

Her er den database-connection jeg bruger på B-one, hvis det kan hjælpe dig.

Set objcon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objcon.Open "Driver={mySQL};" &_
"Server=localhost;" &_
"Database=XXXX;" &_
"uid=XXXX;" &_
"password=XXXX;"

strquery = "SELECT * FROM `40kplayers` where antalkampe>0 ORDER BY `points`
desc,'antalkampe'desc "
set objrs = objcon.execute(strquery)

Der er ikke de store forskelle, men dog er der enkelte ting der godt kan
genere - f.eks.ms koden LCID virker ikke så godt.

Men min erfaring siger mig, at du kan kopiere din access-baserede
programmering over på linux med Chili, og så virker det bare med det samme -
Dog skal du ændre alle dine connections til det ovenstående (Husk at skifte
XXXX ud med dine egne oplysninger.

btw. Så har jeg ikke længere problemer med serveren hos B-one - Det er MEGET
længe siden jeg har oplevet problemer, så hvis du kan nøjes med hotellet og
glemme servicen, tja så er B-one et udemærket valg efter min mening

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Rune Thougaard

Dato : 30-07-03 15:04

> [...]
og
> glemme servicen, tja så er B-one et udemærket valg efter min mening

Vil du ikke sende alle filerne da jeg ikke er så skarp til at stææe dem ind
selv... kender ikke så meget til ASP...

mvh. Rune Thougaard

Fra : jensop

Dato : 31-07-03 08:04

> Vil du ikke sende alle filerne da jeg ikke er så skarp til at stææe dem
ind
> selv... kender ikke så meget til ASP...

Jeg er ikke helt klar over hvilke filer du ønsker.
Hvis det er din databaseadgang du mangler data på, så kig i den mail b-one
har sendt dig.
Dernæst skal du kigge hvor du finder din database - linket hedder
http://phpmyadmin.DITDOMÆNE.dk
phpmyadmin er et program som b.one har lagt på deres server for at hjælpe
dig med dine databaser. Kig lidt på det. Og kig på FAQ på b-one.nu

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Rune Thougaard

Dato : 31-07-03 08:25

> [...]
> phpmyadmin er et program som b.one har lagt på deres server for at hjælpe
> dig med dine databaser. Kig lidt på det. Og kig på FAQ på b-one.nu

Jeg skal bare bruge en ASP kode som du på linux server...
Jeg kan ikke selv finde ud af at kode ASP

Så der for har jeg brug for en færdig kode som kan køre på en linu server
(cilsoft)

mvh. Rune Thougaard

Fra : jensop

Dato : 31-07-03 10:00

> Så der for har jeg brug for en færdig kode som kan køre på en linu server
> (cilsoft)

Jamen, så værsågod da:
Gemmes som test.asp:

<%
response.write "Hello world!!"
%>

ellers vil jeg foreslåat du kigger en times tid på www.html.dk - der er en
fin tutorial til ASP

----
/Jens Ole Pedersen

Fra : Rune Thougaard

Dato : 31-07-03 10:45

> Jamen, så værsågod da:
> Gemmes som test.asp:
>
> <%
> response.write "Hello world!!"
> %>
>
> ellers vil jeg foreslåat du kigger en times tid på www.html.dk - der er en
> fin tutorial til ASP

tak for det, men er der så nogle der ved hvor jeg finder en færdig ASP
domain tester som kan køre på linux server.?

mvh. Rune Thougaard

Fra : jensop

Dato : 31-07-03 10:55

Her får du et stykke html:

<script language="JavaScript"
src="http://www.123domainname.co.uk/content.php?id=domains">

Det skulle give dig en gratis domænetester - dog med reklamer

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : jensop

Dato : 31-07-03 11:52

> <script language="JavaScript"
> src="http://www.123domainname.co.uk/content.php?id=domains">

Nej hov... Det var vist ikke det bedste link at give, men søg på google -
der er masser af myligheder, enten som php eller asp, og b-one understøtter
begge

/Jensop

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-03 12:06

On Tue, 29 Jul 2003 12:13:07 +0200, "Rune Thougaard"
<rune@vinperlen.dk> wrote:

>jeg har lige oprettet www.rtk-design.dk på b-one men alle mine ASP filer
>ikke ses..?

login.asp kan da fint ses - at den så kommer med en fejlmeddelelse er
en anden sag, som måske kan løses konkret.

>Hvorfor...?

Jeg er ikke synsk - der er brug for flere informationer
Se evt.:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>

>her er hvad ham fra b-one skrev..
>http://www2.b-one.net/support/show_thread.php?lang=da_DK&code=iOqfkABVpx

Hmm - det er ligesom om I ikke rigtigt er på bølgelængde ...

Jeg prøver lige at fylde nogle af hullerne ud:
ChiliSoft's ASP er et andet ASP-system end Microsoft ASP.
ChiliSoft ASP er beregnet til at køre på UNIX-systemer (som ofte er
langt billigere i licenser for webhotellet).

Jeg har aldrig selv brugt ChiliSoft ASP, men sidst det blev diskuteret
her, så mener jeg, at konklusionen var, at der kun var meget små
forskelle til MS ASP.

Det link, din b-one supporter-ven gav dig:
<url: http://developers.sun.com/prodtech/asp/index.html>
har et link til dokumentationen for ChiliSoft ASP - her kan du sikkert
se forskellene til MS ASP.
b-one har også direkte på forsiden af deres site (ud for linien "ASP")
et link, der fortæller, at det er ChiliSoft ASP, de bruger.

En anden ting, du skal være opmærksom på, er at du nok heller ikke kan
bruge Access db, men kun MySql ...

Lige til det han skriver om ASP.Net, så understøtter Wannafind mig
bekendt ikke ASP.Net p.t.

>håber der er en der kan hjælpe mig..!

Håber det hjalp lidt ...

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-03 12:25

On Tue, 29 Jul 2003 13:06:12 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

>Lige til det han skriver om ASP.Net, så understøtter Wannafind mig
>bekendt ikke ASP.Net p.t.

Korrektion: Jeg er lige blevet opmærksom på, at Wannafind faktisk
understøtter ASP.Net
- Sorry

--
Jørn Andersen,