MS Windows
briani 27239
Aktivering af win Xp home på ny harddisk
Fra : Kafoka

Dato : 29-07-03 11:03

Hej Alle

Hvad gør man når man har instaleret en win Xp og man så aktivere den
hvorefter at harddisken står af så man er nødttil at starte forfra på en ny
Harddisk.

Når man så vil aktivere den igen så: Prgm svarer, at versionen allerede er
blevet aktiveret det tilladte antal gange.

Er der et sted man kan ringe?

Håber nogen kan hjælpe.

HIlsen

Sten

Fra : Peter Hansen

Dato : 29-07-03 11:38

Ring til det gratisnummer der dukker op i forbindelse med aktivering over
telefonen. De er faktisk ret fornuftige ved Microsoft.

Fra : Henrik

Dato : 29-07-03 15:36

Hvorfor er der et antal gange man kan gøre det online ?
Jeg mener at man kan gemme en fil og på den måde undgå at skulle aktiver
igen, men kan ikke huske hvordan ?

Henrik

Fra : Leo E

Dato : 29-07-03 19:22

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> wrote in message news:<3f26862d$0$5183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hvorfor er der et antal gange man kan gøre det online ?
> Jeg mener at man kan gemme en fil og på den måde undgå at skulle aktiver
> igen, men kan ikke huske hvordan ?
>
> Henrik

Hvis du har en version af Windows XP som skal "aktiveres", det vil
sige registreres efter installation, kan du undgå at skulle denne
procedure igennem igen ved at gemme oplysningerne et sikkert sted og
kopiere dem over på den nyligt installerede maskine.
Filen du skal gemme hedder wpa.dbl og er placeret i
C:\Windows\System32 mappen.
Når du har reinstalleret maskinen, eller har indlæst et image som blev
taget før registreringen, lægger du "bare" filen tilbage på samme
sted, genstarter maskinen, og så skulle du være kørende igen