Browserkompatibilitet
Fra : Bud

Dato : 29-07-03 11:06

Hej

Jeg er efterhånden ret forarget over dem der ski.. på hvorvidt deres
hjemmesider kan tolkes af f.eks. Mozilla og andre browsere end lige MS IE.
Ikke mindst når store banker og den slags firmaer gør det.
Personligt holder jeg meget at Mozilla 1.4 men kan faktisk ikke rigtig
få det til at virke når jeg prøver at benytte Nordea's netbank.

Er der nogen der har lavet en oversigt over hvem "synder".
En slags sort liste - og hvis der er kunne jeg godt tænke mig at få
adressen.

Vedr. CMS

Et andet spørgsmål som jeg måske skal stille et andet sted.
Det handler om CMS systemer.
Jeg var til en præsentation af et system og det var bygget op i MS
produkter - ASP, Access databaser etc. og der stod da også i specs'ne at
det krævede MS IE 6.0 for at virker optimalt.

Men mit spørgsmål er om der findes CMS system der er bygget op i andre
teknologier - f.eks. PHP etc. etc.

På forhånd tak.

Hvis du mener jeg er OT - må du gerne skrive til mig direkte.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Douglas

Dato : 29-07-03 11:52

"Bud" <davinci@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Personligt holder jeg meget at Mozilla 1.4 men kan faktisk ikke rigtig
> få det til at virke når jeg prøver at benytte Nordea's netbank.

Det forstår jeg slet ikke.
Jeg bruger også Nordea's netbank dagligt, og den virker perfekt i Mozilla
Firebird. Dog skal man trykke refresh én gang, når .jsp loades, men ellers
er der ikke noget problem.

Fra : Bud

Dato : 29-07-03 12:03

> [...]
> Firebird. Dog skal man trykke refresh én gang, når .jsp loades, men ellers

Min er MEGET lang tid om at komme igang - og til sidst gider jeg ikke vente.
Hvis jeg så skifter til IE 6.0 - virker det fint.
Men jeg har ikke prøvet det med at trykke refresh - det vil jeg prøve
næste gang.
Men strengt taget skulle det vel heller ikke være nødvendigt - når det
nu ikke er nødvendigt i MSIE. Det kræver jo en særlig indsigt og
forståelse og er måske netop med til at afholde "almindelige" mennesker
fra at overveje alternativer.
Kan vi ikke blive enige om det?

Vh. Jes