Ping i bagrunden eller lign.
Fra : lars

Dato : 29-07-03 10:37

Jeg har installeret to hjemmearbejdspladser.
De er opkoblet til TDC via proaccess ... ingen problemer.
Serveren er opkoblet via TDC netexpres og er en løsning, hvor routeren for
tildelt en fast IP via DHCP.
.... og nej... Vi kan desværre ikke få ProAccess på serversiden pga. afstand
til centralen... Det ville løse alt.

Problemer er så når man sidder hjemme og skal opkoble til serveren (via
Zywall1/10) og der ikke er trafik fra serversidens Zywall10 til internettet.
Så kan hjemmearbejdspladsen ikke finde LAN hvor serveren er forbundet.
Jeg har så kørt til min arbejdsplads og "pinget" hjemmearbejdspladsen, og så
laver den forbindelsen med det samme.
Jeg har da konkluderet, at det må være netekspres løsningen der timer ud
eller lign. men den laver forbindelsen med det samme når der er trafik på
den.

Derfor vil jeg gerne lave en ping eller lign. som laver trafik/pinger min
hjemmearbejdsplads når serveren tændes så forbindelsen etableres fra
serversiden til hjemmearbejdspladsen. Det virker nemlig altid.

Jeg har kikket lidt under Scheduled Tasks, men jeg kan ikke finde ud af og
skrive kommandolinien Ping med IPadresse eller er der en anden smart løsning
???

Fra : ///JJ

Dato : 29-07-03 11:02

"lars" <fynm33@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har kikket lidt under Scheduled Tasks, men jeg kan ikke finde ud af og
> skrive kommandolinien Ping med IPadresse eller er der en anden smart

put ping kommandoen i en .bat fil og angiv denne i schduled tasks. Du kan
også smide følgende bat-fil ind under startup på maskinen:

ping -t <en ip>

mvh
///JJ

Fra : lars

Dato : 29-07-03 11:27

Det virker ikke. har prøvet.
....et dosvindue åbner, og man kan se promten rulle ned over skærmen, men den
pinger ikke ....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-07-03 11:53

"lars" <fynm33@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Det virker ikke. har prøvet.
> ...et dosvindue åbner, og man kan se promten rulle ned over skærmen,
> men den pinger ikke ....

Prøv lige for sjovt at skrive det i en .cmd fil

Har oplevet at .bat filer af en eller anden årsag ikke dutter så godt til
Scheduled Tasks, men så snart det er en command fil, eksekveres de korrekt.

--
Bjarke Andersen

Fra : lars

Dato : 29-07-03 12:55

Det er på samme måde som *.bat filen.
Det ville også være godt, hvis den ikke kørte i et vindue ....
...et dosvindue åbner, og man kan se promten rulle ned over skærmen med
kommandoen, men det er som om linien ikke eksekveres...

Fra : lars

Dato : 29-07-03 13:08

Oprettede et task:
C:\WINNT\system32\ping.exe <ip> -t
Det kører bare ok, men er det muligt at eksekvere et task uden dosboksen
kommer frem.
Det jeg gerne ville var og have det lliggende i baggrunden som en service
eller lign.
Der er vinduer nok åbne til dagligt ...

Fra : ///JJ

Dato : 29-07-03 13:43

> [...]
> kommer frem.
> Det jeg gerne ville var og have det lliggende i baggrunden som en service

Det er muligt, men ikke med ping kommandoen som er et dos-program.
Så du skal have fat i noget Windows halløj. Mit forslag kom dog også af at
jeg troede ikke du sad ved maskinen, hvorfor det ekstra vindue ikke ville
genere. Hvad med at have din email-klient kørende og sæt den til at checke
post 1gg/minut?

mvh
///JJ

Fra : Jonas Jalling

Dato : 29-07-03 14:32

lars wrote:
> [...]
> dosboksen kommer frem.
> Det jeg gerne ville var og have det lliggende i baggrunden som en

<snip>

Hej Lars,

Kig på denne side:
<http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00028.asp>. Godt nok er det
til seti@home, men hvis du indsætter ping <ip> -t > ping.log i stedet,
burde det fungere. Så kommer ping til at kører som en service, der kan
startes ved boot.

Håber at det kan bruges.

Jonas Jalling

Fra : Niels Baggesen

Dato : 29-07-03 17:54

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk.invalid> wrote:
> <http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00028.asp>. Godt nok er det
> til seti@home, men hvis du inds?tter ping <ip> -t > ping.log i stedet,
> burde det fungere. S? kommer ping til at k?rer som en service, der kan
> startes ved boot.

Indtil disken er fuld ... det er nok bedre at sende output til nul:

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Jonas Jalling

Dato : 29-07-03 18:29

Niels Baggesen wrote:

> Indtil disken er fuld ... det er nok bedre at sende output til nul:

Ja, du har ret, men nu kunne det jo være at man havde brug for den
output!?? Ellers kunne man lave et f.eks. 5 minutters loop, så den kun
pingede en gang hvert 5. minut. Og ellers genstarter man jo bare
maskinen, så bliver log-filen jo overskrevet.

Jonas Jalling

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-07-03 22:45

Niels Baggesen skrev:
> Indtil disken er fuld ... det er nok bedre at sende output til nul:

Hmmm?
Hvis man har 10Gbyte ledig plads på disken, og der kommer en linie på ca. 50
tegn i logfilen hver sekund, tager det ca. 6,5 år at fylde disken helt op.

-------
Tomas