Placering af ASP.NET filer
Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 28-07-03 20:06

Hej,

Jeg har fået lyst til at prøve kræfter med ASP.net. Er der nogen der kan
fortælle mig om .aspx filer skal ligge i en særlig mappe på serveren?
Min host (wannafind) har oprettet en filmappe i min www-mappe, som hedder
aspnet_client. Denne mappe har 2 undermapper som hedder system_web og
1_1_4322. Sidstenævnte indeholder en .htm-fil og 2 .js-filer. Skal .aspx
filer ligge her eller skal jeg bruge disse til noget andet?

Tak for hjælpen

Mvh Mikkel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-07-03 20:20

On Mon, 28 Jul 2003 21:05:53 +0200, "Mikkel Gundersen"
<mgun@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>1_1_4322. Sidstenævnte indeholder en .htm-fil og 2 .js-filer. Skal .aspx
>filer ligge her eller skal jeg bruge disse til noget andet?

Jeg mener ikke, at Wannafind understøtter ASP.Net.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 28-07-03 20:28

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 28 Jul 2003 21:05:53 +0200, "Mikkel Gundersen"
> <mgun@hotmail.dk> wrote:
>

> Jeg mener ikke, at Wannafind understøtter ASP.Net.

....hmmm hvorfor skulle de så have oprettet mapperne?
jeg vil stadig gerne vide hvor jeg skal placere .aspx filer. Jeg har et
også site hostet hos adactive, og de har samme struktur med mapperne. (Og de
HAR asp.net)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-07-03 21:20

On Mon, 28 Jul 2003 21:28:25 +0200, "Mikkel Gundersen"
<mgun@hotmail.dk> wrote:

>...hmmm hvorfor skulle de så have oprettet mapperne?

Jeg tror, de på et tispunkt har "leget" med det, men opgivet/udskudt
projektet.
Jeg blev også glad, da det så ud som om der var ASP.Net, men det
virker bare ikke.

Jeg har skrevet en mail til dem og opfordret til at sætte gang i
ASP.Net - hvis flere gør det samme, kan det jo være de lytter.

> jeg vil stadig gerne vide hvor jeg skal placere .aspx filer. Jeg har et
>også site hostet hos adactive, og de har samme struktur med mapperne. (Og de
>HAR asp.net)

..aspx-filer kan mig bekendt ligge hvorsomhelst, så længe det er inden
for webscope.

Yderligere spørgsmål bør rettes til gruppen:
<dk.edb.programmering.dotnet>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-03 12:26

On Mon, 28 Jul 2003 21:19:46 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

>Jeg mener ikke, at Wannafind understøtter ASP.Net.

Korrektion: Jeg er lige blevet opmærksom på, at Wannafind faktisk
understøtter ASP.Net. Og jeg har også testet, at det er tilfældet.
- Sorry!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 30-07-03 20:45

> Korrektion: Jeg er lige blevet opmærksom på, at Wannafind faktisk
> understøtter ASP.Net. Og jeg har også testet, at det er tilfældet.
> - Sorry!

Det er helt ok; er bare glad for hjælpen! Har du noget bud på hvorfor jeg så
får vist en adgangs-dialogboks, når jeg forsøger at loade en simpel .aspx
side hos wannafind?

Mvh Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-03 20:37

Mikkel Gundersen skrev:

> Jeg har fået lyst til at prøve kræfter med ASP.net.

Det kan godt anbefales.

> Er der nogen der kan fortælle mig om .aspx filer skal ligge i en
> særlig mappe på serveren?

Nej, de skal bare ligge i webscope (som alle andre webfiler).
Det er dog muligt (men næppe sandsynligt) at din udbyder sætter
grænser for hvor du kan placere filerne.

> Min host (wannafind) har oprettet en
> filmappe i min www-mappe, som hedder aspnet_client.

Den mappe er en form for systemmappe til asp.net - den oprettes i
webrodbiblioteker ved installation af asp.net. Præcis hvad den gør
godt for ved de sikkert i .net-gruppen -
<news:dk.edb.programmering.dotnet>. Her holder asp.net-eksperterne
til, så hvis du har flere spørgsmål vil jeg foreslå at skifte
til den gruppe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 28-07-03 21:08

> Nej, de skal bare ligge i webscope (som alle andre webfiler).
> Det er dog muligt (men næppe sandsynligt) at din udbyder sætter
> grænser for hvor du kan placere filerne.

Det har jeg nu prøvet hos adactive & wannafind. Ingen problemer hos
adactive; jeg fik set min første .aspx side (juhuu), men hos wannafind
kommer der en dialogboks med adgangskode. Konklusionen må være, at wannafind
er igang med at installere .net men ikke er færdige??

> [...]
> <news:dk.edb.programmering.dotnet>. Her holder asp.net-eksperterne
> til, så hvis du har flere spørgsmål vil jeg foreslå at skifte

Jeg prøver at smutte derover - tak for hjælpen.

Mvh Mikkel