MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
gendanne tabte email-konti
Fra : Thomas L. Pilegaard

Dato : 28-07-03 17:00

Hej

Jeg har været ved at genopsætte en vens computer efter
harddisknedbrud.

Problemet er at jeg har alle filer fra drev C. Jeg har kunnet hente
adressekartoteket ind igen, og ligeledes også alle gamle meddelelser.

Problemet er at hun ikke har fået lavet en backup af sine emailkonti.

Er der en måde man kan trække dem ud af de gamle filer ???

mvh Thomas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-07-03 19:04

Det vil komme an på det anvendte mail program.
Når du opgiver det vil de nok kunne hjælpe dig i
dk.edb.internet.software.mail+news

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-03 19:30

"Thomas L. Pilegaard" <dundee@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er at hun ikke har fået lavet en backup af sine emailkonti.
> Er der en måde man kan trække dem ud af de gamle filer ???

Mener du server, brugernavn og kodeord, så er svaret nej. Men det har hun vel
på papir eller det kan vel skaffes fra udbyderen...

Claus

Fra : Thomas L. Pilegaard

Dato : 29-07-03 17:08

Programmet er Outlook Express

Problemet er ikke brugernavn/password det kan vi gætte os til. Det er
faktisk email-adresserne der er det største problem.

Jeg har fundet nogle af dem, ved at gætte og kigge i min egen slettet
post mappe. Men vi ved der er et par stykker mere.

mvh Thomas

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 29-07-03 23:23

> [...]
>
> Jeg har fundet nogle af dem, ved at gætte og kigge i min egen slettet
> post mappe. Men vi ved der er et par stykker mere.

Når I har brugernavn og pass, kan I logge ind på jeres mail via webmail (som
de fleste udbydere tilbyder via deres hjemmeside) der skulle I kunne se hvad
emailen er. Eller bare sende en mail derinde fra til en anden mail I har
adgang til og se hvem den er fra.
Hvis det er TDC er adressen: http://mail.tdconline.dk/
Hvis det er Tiscali er det: http://www.tiscali.dk/webmail/
Hvis det er Cybercity er det: http://webmail.cybercity.dk/
Hvis det er Get2Net er det: http://webmail.get2net.dk/
Hvis I har bredbånd via antenne, må I prøve antenneforeningens hjemmeside.

Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-03 02:45

"Thomas L. Pilegaard" <dundee@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er ikke brugernavn/password det kan vi gætte os til. Det er
> faktisk email-adresserne der er det største problem.

Hvilke e-mail adresser. Dine egne eller dem fra adressebogen?

Du siger, at du har alle filerne fra c-drevet, så har du vel også alle
foldermapperne og adressebogen?

Claus

Fra : Thomas L. Pilegaard

Dato : 31-07-03 20:26

>Hvilke e-mail adresser. Dine egne eller dem fra adressebogen?
>
>Du siger, at du har alle filerne fra c-drevet, så har du vel også alle
>foldermapperne og adressebogen?

Det er hends egne email-adresser der var problemet. Jeg er ret sikker
på, at vi nu har fundet dem alle samme

Men Outlook må da gemme oplysningerne om ens mailkonti et eller andet
sted

mvh Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-03 22:50

"Thomas L. Pilegaard" <dundee@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Men Outlook må da gemme oplysningerne om ens mailkonti et eller andet
> sted

Det gør den også, men det er sgu ret kvikt lavet. Det er endnu ikke lykkedes
mig at finde ud af, hvor det bliver gemt...

Claus

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-08-03 00:04

Thomas L. Pilegaard skrev:

> Men Outlook må da gemme oplysningerne om ens mailkonti et eller
> andet sted

Det gør den i en nøgle i registreringsdatabasen. Altså ikke Outlook,
men Outlook Express, hvilket er to vidt forskellige programmer.

Nøglen hedder: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account
Manager\Accounts]. Som standard indeholder den kun de her 4 standard
'Directory Services' med Active Directory, Bigfoot, Versign og
WhoWhere, men når du har fået oprettet dine egne konti, så vil der
i nøglen blive indsat nogle undernøgler med navnet 0001, 0002, 0003
osv. afhængig af hvor mange konti du opretter. Hver enkelt nummer
indeholder en enkelt kontos oplysninger inklusiv mailadresse, POP3/
SMTP- eller NNTP-server, brugernavn, kodeord osv.

PS. Der findes en gruppe som omhandler Outlook Express. Den hedder:

Madsen.