Thunderbird 900 Mhz lige lovlig varm!!
Fra : Søren Bendesen

Dato : 03-04-01 17:58

Jeg har en Thunderbird 900 Mhz, som jeg synes bliver lige lovlig varm.
Ifølge Bios er den oppe på ca. 50 grader.... Er der nogle af jer kloge
hoveder der ved om det er for meget om jeg kan gøre noget for at gøre den
køligere??? Køleren jeg bruger nu er beregnet optil 1.5 ghx så der burde
problemet ikke ligge. Hvis i kan bruge det til noget så er det et Asus A7V
bundkort og en Thermal Super Orb køler.

Jeg vil være taknemlig for alt den hjælp jeg kan få.

Søren

bendesen@mail1.stofanet.dk

Fra : Christian Pedersen

Dato : 03-04-01 17:03

Nu udtaler jeg mig (igen) på egen erfaring og tro! ;)
men alligevel - Jeg har en Celeron der er over 50 grader - og min kammerat
havde en PIII der er over 70 Grader - så en Thunderbird der "kun" er 50
grader, det lyder for mig ikke særlig varm!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-01 17:54

Søren Bendesen skrev:

>Jeg har en Thunderbird 900 Mhz, som jeg synes bliver lige lovlig varm.
>Ifølge Bios er den oppe på ca. 50 grader...

Min P233 kørte stabilt på 60-65 grader indtil jeg tog kabinettet
af. Nu ligger den på 59-60 grader [1]. Når blæseren svigtede, røg
den op på 72 grader og en enkelt gang på 83, men da blev systemet
ustabilt.

Den er 3-4 år gammel og virker stadig.

>Jeg vil være taknemlig for alt den hjælp jeg kan få.

Pust på den.

[1] Den klamphugger der samlede den, satte en mikroskopisk blæser
på med knold og tot-lim.

--
Bertel

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 05-04-01 18:49

Man får sjældent mere end man betaler for.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

snip!

Fra : Morten Olesen

Dato : 03-04-01 18:04

Jeg har en Duron 700Mhz (OC. til 866Mhz), på et Asus A7V133 bundkort,
den ligger på 65 grader med en Thermal Chrome Orb køler.
Min fornemmelse er, at Asus A7V133 bundkortet muligvis måler lidt
højere temperaturer end andre bundkort. Grunden til jeg tror det, er
at flere af mine venner kører med samme hastighed på deres Duron (med
samme køler og kabinet som jeg har )
men på andre bundkort, og de ligger på ca. 50 grader.

Mvh
Morten

Fra : 1VO

Dato : 03-04-01 19:03

"Søren Bendesen" <bendesen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort og en Thermal Super Orb køler.
>
> Jeg vil være taknemlig for alt den hjælp jeg kan få.

Har den samme opbygning , dog er min køler en AMD K7 Duron socket A køler
beregnet til 1ghz. Jeg ligger også oppe på det temperaturer og det er
fuldkommen normalt.

Mvh
1VO

Fra : Martin

Dato : 03-04-01 22:45

> [...]
> Ifølge Bios er den oppe på ca. 50 grader.... Er der nogle af jer kloge
> hoveder der ved om det er for meget om jeg kan gøre noget for at gøre den

Det er slet ikke i nærheden af for meget, min Athlon (classic) 600@700MHz er
normalt 49-55grader og den har kørt stabilt siden jeg anskaffede den :)

Den højeste CPU temp jeg selv har "set" var en af mine kammeraters comp med
en K6-3 450MHz cpu. Den blev 65 grader til et netparty engang, men havde
overhovedet ingen stabilitetsproblemer.

Mvh
Martin

Fra : Psyman

Dato : 03-04-01 23:20

Kender én hvis køler gik kaput, mens puteren var tændt. Den kørte lystigt
viderer på 95 grader C (uden at blive belastet specielt). Det var en T-bird
800 Mhz.

Fra : Cap'n

Dato : 04-04-01 07:25

Har ligeledes en tbird 900....@1070 på 8kta3+ ligger under under disse temps
50 idle, 58 full load. Bruger broderen til din køler nemlig TT Super Mini
Orb....Har lige bestilt en Taisol 743, idet jeg ikke kan holde den infernale
larm ud.....Og når så lortet ikke køler bedre

Fra : Cubus

Dato : 05-04-01 15:28

> [...]
> problemet ikke ligge. Hvis i kan bruge det til noget så er det et Asus A7V

Jeg prøvede i går en fidus der står beskrevet her:

http://members.tripod.de/Juggernaut/wpcrset/index.htm

Jeg har ikke kunnet mærke nogen forskel i computerens ydelse eller noget men
til gengæld er cpu'ens temperatur faldet ca 7 grader. Før viste asus pc
probe typisk 62 gr, nu 55 gr.

--
Cubus