Grej hos Bilka eller Haar Benzin ?
Fra : RuneR

Dato : 28-07-03 14:16

Bilka i Hundige, har et allround (ABU) fiskesæt til 389,- Er sådanne
startsæt pengene værd ?
Jeg har primært istarten tænkt mig at fiske i P&T og alm. søer.

Hvad skal jeg vælge som alternativ ?

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Thomas Larsen

Dato : 28-07-03 14:17

Hvis det var mig ville jeg nok ikke bruge pengene på sådan et sæt. Du kommer
til at holde meget mere ud af fiskeriet, hvis du invistere i en ordenlig
stang og hjul, men det er jo kommer jo også an på hvor meget du vil fiske.
Hvis du går ned til en forhandler kan du købe en stang og hjul til ca. 800,-
og det er noget bedre.

Mvh. Thomas Larsen

Fra : Erik Munck

Dato : 28-07-03 15:31

I forhold til hvad ?

Hvis det er et ABU sæt af rimelig kvalitet, så kan det vel godt være et
fornuftigt sæt - de pågældende steder sælger jo nogle gange til stærkt
nedsatte priser - så et sæt til 800 kr. hos en grejforhandler kan vel nogle
gange være i overkanten i forhold til hvad du får.
Sammenlign prisen på det pågældende sæt hos Bilka og i et katalog samt et
par forhandlere. - og lad fornuften råde og ikke prestige.

Muncken

Fra : Allan Hempel

Dato : 28-07-03 15:24

Hej Rune.

Jeg vil gerne hjælpe dig med at finde et sæt til dig.

Jeg forhandler selv fiskeprodukter og kan sætte et sæt sammen til dig til
den type fiskeri du er interesseret i.

Skriv til mig, på mail; Hempel@hjortegaarden.dk

Allan H.

Fra : thomas schreiber

Dato : 28-07-03 15:37

De fleste fiskesæt idag, er af så god kvalitet, at de rækker til meget mere
end bare "fladfiskeri med sandorm og forfang". I gamle dage kunne "bilka
stænger" stort set kun bruges til fiskeri på molen.

Som regel kan du se på en stang om den er "lige til skralderen" ved om den
har neopren håndtag. De fleste stænger med korkhåndtag er af ok kvalitet.
De sæt jeg har set i bilka og lign. de sidste par måender, har dog været af
fin kvalitet,og egner sig fortræffeligt til P og T fiskeri.

Kunne desværre ikke finde det sæt du omtaler på deres hjemmeside.

/ts

Fra : Kyllerylle

Dato : 28-07-03 15:46

Jeg ville købe en billig Ron Thompson stang og et billig Okuma-hjul, begge
dele kan du afprøve inden du køber det, hvor imod et samlesæt som regel er
pakket ind i plastic og derfor ikke er til at vide hvordan det er.

Prisen kommer vel til at lægge omkring en plovmand.

--
Mvh.

/Peter

Fra : Michael

Dato : 29-07-03 21:14

Kig på Haarbenz.. De har somregel en del mere kvalitetesgrej end Bilka til
det halve af hva grejforretningerne tar for det... Men råd og vejledning ka
du skyde en hvid pind efter så ta en med der ved lidt om det. Du kan spare
en stor sjat penge på grej.. Men om du vil støtte andet end grejforhandlerne
er jo så et moralsk spørgsmål som i sidste ende vel blir afgjort af hvor
meget vægt du vil lette din pung for... =)

Fra : RuneR

Dato : 30-07-03 08:35

RuneR wrote:
> Bilka i Hundige, har et allround (ABU) fiskesæt til 389,- Er sådanne
> startsæt pengene værd ?
> Jeg har primært istarten tænkt mig at fiske i P&T og alm. søer.
>
> Hvad skal jeg vælge som alternativ ?

Tusind tak for jeres input. Jeg har besluttet mig at ligge mine penge lige
rundt om hjørnet fra hvor jeg bor Sport Dres i KBH NV. De har nogle fine
tilbud, og jeg som absolut nybegynder kan nok blive fint vejledt i sådan en
butik.

Fra : Jan

Dato : 30-07-03 23:09

Sport Dres kan absolut anbefales, - altid god service, kompetent personale
og gode tilbud !
Jeg har tidligere boet på Frederiksberg, men er flyttet til Amager...og
alligevel kører jeg
fortsat ind til Sport Dres !

Mvh Jan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-07-03 09:51

"Jan" <joni123@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> og gode tilbud !
> Jeg har tidligere boet på Frederiksberg, men er flyttet til Amager...og

Jeg har aldrig boet i København, jeg bor i Ballerup, men mit grej købes hos
Sport Dres på Nørrebro, fluebindegrej på Bellahøj hos Salmon Fly.
Så ved jeg hvad jeg får, med kompetent service oven i hatten. Op i Peddersen
med, at man skal køre lidt for at få det, så får man da lidt mere luft, og
det grej man vil have.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk