Montering af stik på netværksledning.
Fra : Amazing_Pudding

Dato : 28-07-03 11:44

Jeg skal have trukket et par ledninger (RJ45 og RJ11) gennem en væg. For
ikke at lave hullet i væggen alt for stort bliver jeg nødt til at klippe de
små plastikstik af. Mit spørgsmål er så: Hvordan genetablerer jeg nemmest
(og billigt) stikkene? Jeg kan se at man kan købe en såkaldt crimptang til
150.-, men virker den også til RJ11?

M.v.h.
A.P.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-07-03 14:46

Nogen gør, nogen gør ikke...

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : MN

Dato : 28-07-03 14:55

"Amazing_Pudding" <the_amazing_pudding@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> (og billigt) stikkene? Jeg kan se at man kan købe en såkaldt crimptang til

Ikke nemmest men billigst:

Smid kablet i stikket og læg det i mellem 2 stk. træ eller lign. og brug en
lille skruetrækker til at presse benene ned med. Det virker fint.

Mogens

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-07-03 16:57

Amazing_Pudding skrev:

> [...]
> nemmest (og billigt) stikkene? Jeg kan se at man kan købe en såkaldt
> crimptang til 150.-, men virker den også til RJ11?

Det er forskelligt, det må de vide der hvor du har set den... nogen tænger
kan man også nøjes med at købe et nyt sæt "kæber" til. Jeg synes dog oftes
at det er billigst med 2 billige tænger (en til hver) en en smart dobbelt
tang eller en med udskiftelige kæber... men spørg ad der hvor du har set
den
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Tonny S.

Dato : 28-07-03 15:02

Hej A. P

Nogle af disse crimptænger kan bruges til både RJ45. Hvis du har en der kan
det kan du med lidt finger snille godt få krympet et RJ11 stik det er dog
ikke sikkert at det lykkedes hver gang. Køb derfr hellere en tang der kan
tage begge 2 med det samme...

Mvh.
Tonny S.

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 29-07-03 02:24

Takker for svarene.
Jeg suser ud og kigger på udvalget af crimptænger

A.P.