holde styr på rettigheder
Fra : sune vuorela

Dato : 28-07-03 11:19

Hjesa!

Jeg er ved at lave et par sider hvor det kræver at man har noget
adgangskode og lignende. Dels for content management, dels for at
gemme adresselister og lignende ikke-offentlige ting.

TIl det skal siden have 4 forskellige sektioner. Antallet af sektioner
kan muligvis med tiden ændres.

Til hver sektion er der nogen der ikke har adgang, nogle der har
brugeradgang og nogle der har admin-adgang.

Man kan sagtens ikke have adgang til 3 sektioner og have adminadgang
til 1, ligesom man kan have brugeradgang til alle 4 eller hvordan det
nu ender med at blive kombineret.

Det skal være nemt at lave en liste over alle der har adgang til en
sektion på et bestemt niveau. (Det ligger i en mysql-database)

Hvordan holder jeg nemmest styr på brugerne?

Er der nogle 'klassiske' metoder at gøre det på?

Det er ikke så meget hjælp til koderne jeg ønsker (endnu), men mere en
generel metode at løse problemet på.

Venlig hilsen

Sune

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-07-03 15:45

sune vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote in

> Det er ikke så meget hjælp til koderne jeg ønsker (endnu), men
> mere en generel metode at løse problemet på.

Du laver en tabel hvor du kan se hvilken type adgang hver enkelt har
til hvilken del:
bruger    sektion    adgangstype
hamher    opslagstavle    0    (bruger adgang)
hamher    forum            1    (admin adgang)

Hvis brugeren ikke er listet i tabellen har vedkommende ikke adgang
til sektionen, hvis der står 0 er der adgang som bruger og et 1 giver
admin adgang.

Det burde give de muligheder du efterspørger.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898