Værktøjslinie.
Fra : Jette Pedersen

Dato : 28-07-03 11:16

Hej.

Jeg har fået en uønsket værktøjslinie "search the web" fra lop.com. -
hvordan får jeg den fjernet igen. Jeg har IE 6,0.
Jeg har forsøgt at bruge deres uninstaller,uden held, men fik i stedet en
virus.
Er godt råd ønskes.

Jette Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-03 13:22

Jette Pedersen skrev:

> Jeg har fået en uønsket værktøjslinie "search the web" fra
> lop.com. - hvordan får jeg den fjernet igen. Jeg har IE 6,0.

Spørgsmålet er besvaret i tråden "Slette en værktøjslinie?" fra i
torsdags. Se svaret her: <3F1FB452.4265@kimludvigsen.dk>

(Det er en god ide at se om ens spørgsmål er besvaret i gruppen
inden man sender det).

> Jeg har forsøgt at bruge deres uninstaller,uden held, men fik
> i stedet en virus.

Hvis du er sikker på at det er en virus, bør du snarest hente,
installere og køre et antivirusprogram. Men jeg vil dog tro at det
bare er noget mere spyware (som fx kan fjernes med AdAware - jf.
svaret fra sidste uge).

Du kan også overveje at skifte browser. Såvel Opera som Mozilla er
glimrende browsere - på mange områder mere avancerede end IE 6, og
ikke i nær samme grad som IE udsat for virus, spyware og andet
utøj.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mic\(2860\)

Dato : 28-07-03 14:40

Jeg har samme problem som Jette og vil da gerne vide hvad man skal gøre, har
IE6,0 og har provet med AD-Aware....

PFT
/Mic

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-03 15:41

Mic(2860) skrev:

> Jeg har samme problem som Jette og vil da gerne vide hvad man
> skal gøre, har IE6,0 og har provet med AD-Aware....

Og det hjalp så ikke? Kunne AdAware ikke finde programmet eller
hvad skete der da du prøvede det?

Det er muligt at SpyBots (se andetsteds i tråden) kan klare det.

NB: Når du kommenterer et indlæg, er det lettere at følge tråden
hvis du skriver dine kommentarer nedenunder det du kommenterer og
klipper resten væk. Se også min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leo E

Dato : 28-07-03 15:20

"Jette Pedersen" <jettepederse@mail.tele.dk> wrote in message news:<3f24f8a5$0$32476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> hvordan får jeg den fjernet igen. Jeg har IE 6,0.
> Jeg har forsøgt at bruge deres uninstaller,uden held, men fik i stedet en
Prøv Spybots: http://security.kolla.de/
tag Main app. nederst til højre
Hilsen: Leo

Fra : Jette Pedersen

Dato : 28-07-03 19:01

Problemet er løst - måtte hente highjackthis - som løste problemet.

Jette