> 1. Får routeren IP-adresse (WAN) fra dit antenneforening.
Ja
> 2. Distrubuerer DHCP i routeren de rigtige oplysninger ud til klienterne,
> her tænkes specielt på DHCP
Ja
> 3. Hvis en klient ser rigtig up med ip-oplysninger, hvad får du så af
> resultat fra en traceroute (fx. tracert tv2.dk i en kommandoprompt)
Har jeg ikke prøvet.
Jeg opdagede i eftermiddags, at selv om jeg sad og konfigurerede routeren
vha interacet (altså i browseren), så fik jeg den besked at der ingen router
var på netværket hvis jeg kørte 3com's "Discovery Application". Der efter
pakkede jeg skidtet sammen og indleverede den i butikken. De mente at den
var defekt, men nu ville de lige teste den selv...
Det er desværre ikke første gang at jeg har siddet og brugt timer (eller
dage) på et stykke hardware, i den tro at det var mig der ikke kunne finde
ud af det, for så blot at opdage at det ikke var mig men hardwaren der var
defekt
Tak for Jeres hjælp. Hvis jeg får routeren tilbage med besked om at det bare
var mig der var et fjols, så får jeg sikkert brug for yderligere hjælp....
MvH Søren