Link lampe blinker, Linksys router
Fra : Kim Schroeder

Dato : 28-07-03 01:21

Af og til blinker Link lampen (WAN) på Linksys BEFSR41 routeren,
og så længe det står på, er det umuligt at komme på nettet.
Kan ikke rigtigt finde nogen systematik i det - der kan gå timer imellem
og det varer sjældent længere end et par minutter - men irriterende
alligevel.
Er det noget, som jeg kan gøre noget ved, eller skyldes det en fejl på
centralen ? Vil lige spørge de kloge hoveder her inden jeg kimer tdc ned.

mvh
Kim

Fra : ///JJ

Dato : 28-07-03 11:41

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> wrote in message
> [...]
> Er det noget, som jeg kan gøre noget ved, eller skyldes det en fejl på
> centralen ? Vil lige spørge de kloge hoveder her inden jeg kimer tdc ned.

Jeg vil gætte på, udfra din beskrivelse, at din router genstarter sig selv.
I den tid vil man ikke kunne komme i kontakt med den, og dermed ryger du
også af internettet. Men om den pågældende model har en sygdom ved jeg ikke,
evt. check producentens hjemmeside. Det kan også være du bliver angrebet så
voldsomt at routeren går under. Evt. prøv at pinge routeren mens det står
på, hvis du får svar, så er det på WAN siden problemet ligger.

Det kan også være linieproblemer, såsom støj, det må du udspørge din udbyder
om. Privat har jeg nogle gange lidt problemer med at holde en stabil
internetforbindelse hvis der samtidig snakkes i telefon på ADSL'en.

mvh
///JJ

Fra : KsNa

Dato : 28-07-03 13:12

> om. Privat har jeg nogle gange lidt problemer med at holde en stabil
> internetforbindelse hvis der samtidig snakkes i telefon på ADSL'en.

Skyldes sandsynligvis en fejlmontering, evt et defekt filter.

Mvh.
Kim